Szállodai marketingesek az Ariában

A több mint három éve sikeresen működő Marketing Belső Kör (MBK) idei évköszöntő találkozójának helyszíne január 24-én az Aria Hotel Budapest volt. Budapesti négy- és ötcsillagos házak marketing szakemberei rendszeresen jönnek össze előadásokat hallgatni, és egymással kicserélni a tapasztalatokat.

Először a ház igazgatója, Kecskeméthy Zoltán köszöntötte a szállodai marketinges szakembereket, majd a vendéglátók részéről Hupuczi Renáta, értékesítési és marketing igazgató mutatta be láncukat, a Library Hotel Collectiont, amelynek a budapesti Aria is tagja 7 másik hotel mellett. E szállodák jellemzői: egyedi design, magas ár-érték arány. Érdekes, hogy alkalmazottakat nemcsak a szaktudás alapján veszik fel, hanem a személyiség kisugárzása is alapvető szempont az állásra jelentkezőnél. Hamarosan különben, mondta el Renáta, a kanadai Torontoban nyílik a lánc következő tagja, Hotel X Toronto néven (ez év márciusában). Cégüknél legfontosabb marketing eszköznek a TripAdvisor-beli visszajelzéseket tekintik, szállodáik jó hírét szerintük elsősorban vendégeik viszik szét a világban.

"A Facebook a múlt, az instagram a jelen", ezt a megállapítást boncolgatta Farkas Márton fotós, aki a következő előadást tartotta közösségi oldal témában. Méghozzá azért fordul el a fiatal korosztály a Facebook-tól, fejtette ki, mert már az idősebb koroosztály is erős mértékben jelen van ugyanott, és nem akarják, hogy minden dolgukról tudomást szerezzenek. Inkább másik platformra mentek át - így került előtérbe az Instagram és a Snapchat. Majd a profi fotós szakember tanácsokat adott ahhoz, hogy készüljön és kerüljön fel egy szálloda vizuális megjelenése a netre. Egységes megjelenés kell, összegezte mondandóját, egységes színvilággal és mondanivalóval - ez a siker titka.

Új alkalmazásokról, applikációkról számolt be Kamenov Anna, aki a stories highlight-ra, valamint az Insta megfelelő alkalmazására hívta fel a figyelmet. Hashtagekről, statisztikai alkalmazásokról is megtudhatott többet a szakmai hallgatóság. Szintén fontos, ám gyakori hibalehetőségről is beszélt, ez pedig a like vásárlás lehetősége, amellyel a különböző bloggerek, influencerek (véleményvezérek) akár könnyen megtéveszthetik az őket különféle feladatra felkérőket (pl. szállodásokat, akik elhívják őket egy-egy cikk, poszt megjelenése reményében, miközben egyáltalán nem annyi követője van az illetőnek, mint azt a számok jeleznék).

Háznézéssel zárult a Hotel Ariában az első idei találkozó, legközelebb a program a márciusban nyíló Hotel Clarkban folytatódik.

 

Forrás: Vendég


Megújult a Kempinski Hotel Corvinus

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus  

350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.
Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.