Ez a „neves nap” hazánkban még nem épült be a köztudatba, noha az UNWTO, az ENSZ Turisztikai Világszervezete kezdeményezésére már 1980. óta világszerte szeptember 27-én ünneplik a Turizmus Világnapját. Elsődleges célja, hogy felhívja a figyelmet a turizmus szociális, kulturális és gazdasági jelentőségére. Győr a tavalyi kezdeményezés sikere után idén megismételte az akciót, ami új elemekkel is bővült.
Az UNWTO az idei Turizmus Világnap központi témájaként a fenntartható fejlődést jelölte meg, míg hazánkban a Magyar Turizmus Zrt. a vendégszeretet fontosságára hívta fel a figyelmet. A cél a szakmai és a hazai lakosság figyelmének felhívása a vendégbarát viselkedés jelentőségére, a folyamatos szemléletformálás szükségességére.
A kezdeményezéshez csatlakozó győri szállodák a Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Turisztikai Szakosztályának koordinálásával szervezték meg a mai akciót: a Nádorvárosi Ének-Zenei Általános Iskola diákjainak rajzait sokszorosították és adták át a szállóvendégeknek. A rajzok győri nevezetességeket és eseményeket ábrázolnak, készítőik között 7 és 14 éves diákok is vannak. A tavalyi kezdeményezéshez képest új elem a Győri Látogatóközpont szorosabb kapcsolódása a szállodák programjához.
„A KSH adatai szerint a turizmus devizaegyenlege 2012. II. negyedévében 173 milliárd forint pluszt mutatott, vagyis ennyivel több pénzt költöttek el hazánkban a külföldi turisták, mint amennyit a magyarok külföldön. A turizmus így stratégiai ágazatnak tekinthető, a Turizmus Világnapja pedig jó alkalom arra, hogy felhívjuk a figyelmet az ágazat jelentőségére” – mondta el kérdésünkre Magyarné Babos Erika, a Hotel Kálvária szállodavezetője. „Szállodánk az idei szlogenhez, a fenntartható fejlődéshez kapcsolódóan egy különleges ajándékot választott: Győrben készült kézműves SmileMe csokoládéval kedveskedtünk a reggelihez érkező vendégeinknek. A város és a kamara koordinálásával megvalósult akcióban szereplő rajzokat a Nyugat-magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Karának turizmus szakos hallgatói adták át a szállóvendégeknek.”
A szállodavezető sikernek nevezte a mai akciót abból a szempontból is, hogy a város szállodái újra megmutatták, hogy egymással összefogva képesek komoly sikereket elérni. Úgy látja, az együttműködés a jövőben is folytatódni fog, hiszen Győr és környéke idegenforgalommal foglalkozó szervezetei már a múltban is bizonyították, hogy nem versenytársnak, hanem partnernek tekintik egymást.
Turizmus Világnapja a győri szállodákban
A tavalyi sikeres kezdeményezés után idén újra összefogott öt győri szálloda, hogy közösen ünnepeljék meg a Turizmus Világnapját. A reggelihez érkező vendégeket iskolások rajzaival és helyszínenként más-más ajándékkal várták az alkalmazottak és a meglepetéseket átadó főiskolai hallgatók.

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus
350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak
A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts
Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója
A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben
A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?
Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában
A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében
A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője
A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.