Turizmus Világnapja a győri szállodákban

A tavalyi sikeres kezdeményezés után idén újra összefogott öt győri szálloda, hogy közösen ünnepeljék meg a Turizmus Világnapját. A reggelihez érkező vendégeket iskolások rajzaival és helyszínenként más-más ajándékkal várták az alkalmazottak és a meglepetéseket átadó főiskolai hallgatók.

Ez a „neves nap” hazánkban még nem épült be a köztudatba, noha az UNWTO, az ENSZ Turisztikai Világszervezete kezdeményezésére már 1980. óta világszerte szeptember 27-én ünneplik a Turizmus Világnapját. Elsődleges célja, hogy felhívja a figyelmet a turizmus szociális, kulturális és gazdasági jelentőségére. Győr a tavalyi kezdeményezés sikere után idén megismételte az akciót, ami új elemekkel is bővült.
Az UNWTO az idei Turizmus Világnap központi témájaként a fenntartható fejlődést jelölte meg, míg hazánkban a Magyar Turizmus Zrt. a vendégszeretet fontosságára hívta fel a figyelmet. A cél a szakmai és a hazai lakosság figyelmének felhívása a vendégbarát viselkedés jelentőségére, a folyamatos szemléletformálás szükségességére.
A kezdeményezéshez csatlakozó győri szállodák a Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Turisztikai Szakosztályának koordinálásával szervezték meg a mai akciót: a Nádorvárosi Ének-Zenei Általános Iskola diákjainak rajzait sokszorosították és adták át a szállóvendégeknek. A rajzok győri nevezetességeket és eseményeket ábrázolnak, készítőik között 7 és 14 éves diákok is vannak. A tavalyi kezdeményezéshez képest új elem a Győri Látogatóközpont szorosabb kapcsolódása a szállodák programjához.
„A KSH adatai szerint a turizmus devizaegyenlege 2012. II. negyedévében 173 milliárd forint pluszt mutatott, vagyis ennyivel több pénzt költöttek el hazánkban a külföldi turisták, mint amennyit a magyarok külföldön. A turizmus így stratégiai ágazatnak tekinthető, a Turizmus Világnapja pedig jó alkalom arra, hogy felhívjuk a figyelmet az ágazat jelentőségére” – mondta el kérdésünkre Magyarné Babos Erika, a Hotel Kálvária szállodavezetője. „Szállodánk az idei szlogenhez, a fenntartható fejlődéshez kapcsolódóan egy különleges ajándékot választott: Győrben készült kézműves SmileMe csokoládéval kedveskedtünk a reggelihez érkező vendégeinknek. A város és a kamara koordinálásával megvalósult akcióban szereplő rajzokat a Nyugat-magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Karának turizmus szakos hallgatói adták át a szállóvendégeknek.”
A szállodavezető sikernek nevezte a mai akciót abból a szempontból is, hogy a város szállodái újra megmutatták, hogy egymással összefogva képesek komoly sikereket elérni. Úgy látja, az együttműködés a jövőben is folytatódni fog, hiszen Győr és környéke idegenforgalommal foglalkozó szervezetei már a múltban is bizonyították, hogy nem versenytársnak, hanem partnernek tekintik egymást.


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.