Változás a szallas.hu háza táján

Átalakul az Ecommerce Hungary, adta hírül a szallas.hu hírportál, amely tagja a szövetségnek.

Az Ecommerce Hungary elfogadta az új Alapszabályt, amely szerint három kereskedelmi tagozat alakul méret szerint. A megváltozott struktúrában az elnök döntési súlya csökken, míg a tagozatok saját vezetőt választhatnak.

Mi pontosan ez a szövetség?

Magyarország vezető e-kereskedelmi szövetsége a teljes szektor megkerülhetetlen érdekképviseleti szövetségévé válását tűzte ki stratégiai céljaként. Az egyesület 15 éves fennállása óta robbanásszerűen átalakult az elektronikus kereskedelem. Az elsők között csatlakozó szereplők jelentős növekedésen mentek keresztül, esetleg már el is tűntek a piacról. Ugyanakkor az újabb, kisebb belépők és a régebbi tagok között így jelentős, behozhatatlan különbségek állnak fenn. Mindezek a szövetség szervezeti struktúrájának átalakulásához vezettek. „Az átszervezéshez figyelembe vettük a tagok visszajelzéseit is – mondta dr. Ormós Zoltán, az Ecommerce Hungary elnökségi tagja. – Az átalakulás főbb alappillérei a pártatlanság, a visszahívhatóság, az elnöki túlsúly mérséklése, az eltérő méretű piaci szereplők elvárásainak megfelelés és az érdekképviseleti igény.”

Tagozatokba csoportosulnak

Az új struktúrában a B2C e-kereskedők és platform szolgáltatók által alkotott önálló, vállalati méret szerint szétváló, kereskedelmi tagozatokban folyik majd az egyesületi munka. A besorolás így a nettó éves árbevételhez is kötött. Kisvállalati tagozatba tartoznak a nettó éves 800 millió forint alatti kosaras árukereskedelemet lefolytató szereplők, nettó éves 800 millió forint és 10 milliárd forint közöttiek képezik a középvállalati tagozatot, míg e fölött pedig a nagyvállalati tagozatba tartoznak az e-kereskedelmi szereplők. A platform szolgáltatók (közvetített szolgáltatást nyújtók – pl. Szallas.hu) esetén pedig nettó 1 milliárd forint feletti éves árbevétel esetén már a nagyvállalati tagozatba tartoznak. „Ezt a platformok piaci súlya és az eltérő bevétel/nyereség arány is indokolja” – tette hozzá Szigetvári József, a Szallas.hu Csoport vezérigazgatója, az Ecommerce Hungary elnökségi tagja.

 

 

Forrás: Flow pr


SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.