Mivel a társaság arra számít, hogy a legtöbb járatán lesznek szabad helyek, kapcsolatba lépett külföldön rekedt utasaival, arra kérve őket, menjenek ki a reptérre, ahol a leghamarabbi szabad járatra már felülhetnek. Andy Harrison, az easyJet vezérigazgatója úgy nyilatkozott: „Addig nem nyugszunk, amíg minden utasunk haza nem jut épségben. A mentesítő járatoknak köszönhetően úgy gondoljuk, hogy a vártnál előbb haza tudjuk vinni őket. Köszönöm utasainknak a türelmet és a megértést.”
Mit tesz az easyJet az utasokért?
· Az easyJet ideiglenes felállított információs pulttal várja a reptéren rekedt utasokat, ahogy azok a lehetséges legközelebbi járatra felkerüljenek.
· Mentesítő járatokat indít. Az easyJet módosított menetrendjét, hogy lefedje azokat a térségeket, ahol több utas rekedt, valamint további mentesítő járatokat állított szolgálatba. Azok az utasok, akiknek nincs internet hozzáférésük SMS-en keresztül is tudnak helyet foglalni.
· Külföldön rekedt utasok elsőbbsége. Az easyJet átszervezte jegyértékesítését azoknál a térségeknél, ahol az ott rekedt utasok száma ezt megkívánta, annak érdekében, hogy a reptéren rekedt utasoknak elsőbbséget tudjon biztosítani.
· Az easyJet már 100 000 szállodai vendégéjszakát fizetett a külföldön rekedt utasoknak.
· Proaktív kommunikáció: az easyJet fél millió e-mailt és több mint negyed millió SMS-t küldött ki utasainak, hogy folyamatosan tájékoztassa őket legfrissebb információkról és a járatok indulásáról.
· Háromszorosára növelte ügyfélszolgálati csapatának létszámát, hogy a rendkívül sok beérkező hívást fogadni tudja.
· Rugalmasság. Mivel a külföldön rekedt utasok száma elég nagy, ezért az easyJet, lehetővé tette, hogy utasai bármilyen egyéb célállomásra utazhassanak, abban az esetben, ha az adott járat rendelkezik szabad férőhellyel. Az átfoglalást az utasok csak online az www.easyjet.com weboldalon keresztül tehetik.