Az új nyitási dátum 2013. október 27-e, azaz a 2013/2014-es téli menetrend kezdete. Amman beszámolója szerint az elsődleges feladat véglegesíteni a hátralévő akcióterveket. A konstrukciós munkák az ősszel és jövő nyáron folytatódnak, a hivatalos engedélyeztetési eljárások így a próbaüzem idején, néhány hónap alatt lezárulhatnak. A felügyelő bizottság másik fő napirendi pontja az új repülőtér finanszírozási kérdései voltak. A felügyelő bizottság dokumentumban rögzítette, hogy a menedzsment pénzügyi tervei szerint további 1,2 milliárd eurós tőkére van szükség. Hogy ez az összeg milyen módon biztosítható, arról a tulajdonosok általános gyűlésén születhet döntés a bizottság szerint. A pénzügyi koncepcióról az Európai Bizottságot a következő napokban tájékoztatják.
További lépések a BER-ig
Amman nyilvánosságra hozta az elkövetkező év ütemtervét is, amely szerint 2012 őszéig véglegesítik az akcióterveket, 2012 őszétől 2013 nyaráig a hátralévő építési munkákat fejezik be, 2013 nyarától őszig elérik a végleges készültséget a repülőtéren, megkezdődik a próbaüzem, szintén ebben az időszakban megnyílnak a boltok, éttermek, beköltöznek a különböző reptéri szolgáltatók. 2013. október 26-án lezárják az üzemelést a két régi repülőtéren, a Schönefelden és Tegelen. A légtársaságok költözése 26-áról 27-ére virradó éjjel zajlik le. 2013. október 27-én hivatalosan is megkezdődik a Berlin-Brandenburgi repülőtér működése. Amann szerint a felülvizsgált ütemezés reális és megbízhatóan tartható.