2018-2019 fontos fenntarthatósági mérföldkövei a KLM-nél

Az Air France-KLM törekvése, hogy az ökológiai lábnyomát minden területen a lehető legalacsonyabbra csökkentve magasra tegye a lécet a vállalati társadalmi felelősségvállalásban.

Hogy hogyan éri el ezt a KLM?

  1. 17,3%-kal alacsonyabb CO2 kibocsátás/utas 2011-hez képest. Célkitűzés 2020-ra: 20%-os csökkenés

A KLM létrehozott egy szén-dioxid-csökkentési ütemtervet, melynek célja, hogy 2020-ra 20%-kal csökkentsék az egy utasra jutó szén-dioxid kibocsátást. Ennek érdekében három fő feladatot határoztak meg: csökkenteni kell az üzemanyag-fogyasztást, le kell cserélni a fosszilis üzemanyagot és ellensúlyozni kell a CO2-kibocsátást.

  1. 40%-kal kisebb zajszennyezés a flotta megújításának köszönhetően

Számos innovációnak köszönhetően a Boeing 787-9 Dreamliner 40% -kal csendesebb, mint a hozzá hasonló repülőgépek. Az új motorfejlesztés nagy előrelépést jelent, hiszen ennek segítségével 85 dB-en tudják tartani a hangerőt a levegőben, mely nagyjából egy forgalmas út zajszintjével egyezik meg.

  1. 1,318 tonna fenntartható biokerozin

A KLM jelenleg az egyetlen olyan európai légitársaság, amely számos interkontinentális járatát részben fenntarthatóan előállított biokerozinnal üzemelteti. Csak olyan nyersanyagokból készült biokerozint használnak, amely nem gyakorol negatív hatást sem biológiai környezetre, sem az élelmiszertermelésre. 2018 végére a KLM körülbelül 1500 járatát részben biokerozinnal működtette.

  1. 10 új, csendesebb és hatékonyabb modellel bővült a flotta

A KLM 2017-ben három Boeing 787-9 Dreamliners és hét Embraer 175+ repülőgéppel bővítette flottáját.  A flotta megújításának legnagyobb előnyei a következők: üzemanyag hatékonyság, kevesebb zajenergia, alacsonyabb kibocsátás, nagyobb teherbíró képesség és a gazdasági élettartam végén alacsonyabb működési költségek.

  1. 9% -kal kevesebb hulladék a 2011-hez képest

A KLM célja, hogy 2030-ra 50%-kal csökkentse a visszamaradó hulladék mennyiségét (2011-hez képest). Ez a hulladék összmennyiségének csökkentésével és az újrahasznosított mennyiség növelésével érhető el. 2018-ban a KLM a hulladék mennyiségét 9% -kal csökkentette és 28% -át pedig újrahasznosította. Ezen kívül 19% -kal tudták csökkenteni az egy utasra jutó fedélzeti hulladékot. A KLM tizennégy fajta hulladékot különít el és hasznosít újra: ideértve a papírt, a fémet, az üveget, a műanyagot, a fát, a ruházatot és az elektromos berendezéseket is.

  1.  61,5 munkavállalói promóciós pontszám

2018-ban a KLM elindította a Net Promoter Score házon belüli változatát. A szervezet egész területéről alkalmazottakat kérdeznek meg arról, hogy ajánlanák-e a KLM-et munkáltatóként. Az átlagos EPS pontszám 2018-ban 61 volt.

  1. 14 alkalommal a Dow Jones Fenntarthatósági index élén Air France – KLM csoportként

Az Air France és a KLM olyan politikát követ, melynek célja a fenntartható működés. Helyeslik az ENSZ  Globális Egyezményének fenntarthatósági elveit és szeretnének hozzájárulni az ENSZ  Fenntartható Fejlődési Céljainak elérésében. A Dow Jones Fenntarthatósági index légitársaság kategóriájának 14 egymást követő évében kerültek az élére.

  1. 85 projektet támogatott 16 országban a Wings of Support

A Wings of Support egy KLM alkalmazottak által 1998-ban alapított civil szervezet, melyet 90 önkéntes vezet. Célja, hogy azokban az országokban, melyekbe a KLM járatokat indít, segítsenek a gyerekeknek az oktatáshoz való hozzáférésben, menedékhely találásában és egészségügyi ellátásukban. Az alapítvány arra törekszik, hogy a helyi lakosságot is bevonja tevékenységeibe.

  1. Köszönhetően a CO2ZERO nevű KLM szolgáltatásnak 88.000 utas utazott CO2-mentesen

A KLM kiszámítja a járat tényleges CO2 kibocsátását a repülőgép típusa, a megtett távolság és a terheltség alapján. 2018-ban mintegy 88 000 utas utazott CO2-mentesen a KLM CO2ZERO szolgáltatásának köszönhetően, mely 50%-os növekedést jelent 2017-hez képest. Az utasok által fizetett hozzájárulást olyan Gold Standard által tanúsított CO2 csökkentési projektekbe fektetik, melyeknek legalább két ENSZ Fenntartható Fejlődési Célnak meg kell felelniük.

  1. 9,4 millió fenntarthatóan előállított szendvics felszolgálása az európai járatok fedélzetén

A KLM csak olyan élelmiszereket választ, melyeknek a lehető legkevesebb hatása van a környezetre és a tisztességes üzletet népszerűsítik. Például a KLM volt az első olyan európai légitársaság, amely abbahagyta az olyan csirkék és tojások felhasználását, melyek farm üzemekből származtak.

  1. 18%-kal kevesebb szén-dioxid kibocsátás a szárazföldi folyamatok során. Cél 2020-ra: 20%-os csökkenés

A KLM célja, hogy 2020-ra 20%-os csökkenést érjenek el a szárazföldi folyamatok által generált CO2 kibocsátásban (2011-hez képest). Úgy gondolják, ez a csökkenés a kevesebb villamos energia, gáz és üzemanyag használatával érhető el. Ezen kívül folyamatosan keresik annak módját, hogyan tudnának egyszerűbben kevesebb energiát felhasználni.

  1. Köszönhetően a CO2ZERO nevű KLM szolgáltatásnak 312 hektár trópusi erdőt ültetnek Panamában

A CO2ZERO szolgáltatás nem csak a CO2-mentesen történő utazást, hanem a CO2OL Tropical Mix nevű panamai újraerdősítési projekthez is hozzájárulást biztosít utasai számára. Ez az erdőtelepítési projekt a következőképpen néz ki: az újonnan ültetett fák elszívják a levegőből származó szén-dioxidot és saját gyökereikben, törzsükben és a lombkoronájukban tárolják. A projekt nem csak környezetünkre gyakorol pozitív hatást, hanem egy 150 fős munkahelyet is teremt, amely stabil jövedelmet és jó munkakörnyezetet jelent a helyi lakosság számára.

  1. A KLM csatlakozott a Körforgásos Gazdasági Platformhoz

Április 15-én 20 szervezet – köztük a KLM is – aláírta a Körforgásos Gazdasági Platform egyetértési nyilatkozatát, mellyel 68 tagra bővült a csatlakozók köre. A 2018 novemberében alapított platformot, hivatalosan a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért, a Holland Királyság Nagykövetsége és az Innovációs és Technológiai Minisztérium kezdeményezésére hozták létre.


Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.