A Kanazawa vasútállomásnál valóságos tömegek várták, hogy helyjegyet válthassanak a március 14-én induló új Shinkasen járatra, azonban sokan csalódottan tértek haza. A jegyeladás 10 órakor indult, azonban 25 másodperccel később már véget is ért, miután minden jegy elkelt. Ennek oka az volt, hogy a menetjegyeket személyesen, telefonon és online is megvásárolhatták az utasok.
Március 14-én egy újabb Shinkansen vonallal bővül a japán vasúthálózat. A Hokuriku Shinkansen korábban csak Takasaki és Nagano között közlekedett, tavasztól viszont Toyama és Kanazawa érintésével Tsuruga városába is eljuthatunk azon a vonalon, ahol a 260 km/h sebességű E7 és W7 szériájú vonatok suhannak majd.
A vonat első utasai azonban nem a kitartóan sorban állók voltak, hiszen február 7-8. között már 2800 utas próbálhatta ki az új szakaszt a próbautak során. A szerencséseket negyedmillió jelentkező közül sorsolták ki.
„Számos új, gyorsabb lehetőséget nyit meg Japán felfedezéséhez a most megnyíló vasútvonal a magyar utasok számára is, akik többek között Kanazawába, a régi gésa- és szamuráj negyedbe igyekeznek. Az országszerte rendkívül fejlett tömegközlekedésnek hála a nagyvárosok és a vidéki tájak közti közlekedésnek évtizedek óta nincs komolyabb akadálya a szigetországban” – mondta Simon Karolina, a Japánspecialista utazási iroda vezetője.
Érdekesség, hogy távol-keleti viszonylatban ez a 260 km/h-s sebesség nem számít kirívóan magasnak, a sanghaji mágnesvasút ugyanis közel 500 kilométert is képes megtenni óránként. A pálya felett néhány centivel lebegő vonat azonban jelenleg csupán egy 30 kilométeres szakaszon közlekedik, hiszen a repteret köti össze a várossal. A 2020-as tokiói olimpiára tervben van a japán maglev vasút első szakaszának megnyitása is a turisták és a helyiek nagy örömére.
Forrás: Turizmus Online