3 óra késés = 250 euró kártérítés?

Az Európai Bíróságra hivatkozva Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) úgy véli: ha egy repülőjárat legalább három órát késik, az utasokat 250 eurós kártérítés illeti meg - adta hírűl az MTI:

A Wizz Air ugyanakkor úgy látja: a bírósági ítélet nem változtatott az uniós szabályozáson, amely nem általános érvénnyel írja elő a kártérítést. A Wizzair gyakorlatát az EFK kifogásolja ez alapján,

Az EFK szerint azonban nem lehet elvitatni a Wizz Air által alkalmazott késési jótállás intézményének pozitív vonását. Ennek értelmében, ha a késés 2 és 3 óra közötti, és az utas megváltotta a jótállás díját, a légitársaság 27.500 forintnyi kreditet ír jóvá az előzetesen létrehozott Wizz Air számlán az utas számára. Emellett a késési jótállás érvényessége a késések minden fajtájára kiterjed. Ebbe beletartoznak a nem a légitársaságtól függő estetek is, például időjárás vagy munkabeszüntetés okozta késések.

Ezzel szemben az EFK szerint a késés miatti kártérítés - a vis maior esetét kivéve, - automatikusan járna minden utasnak a 3 órát meghaladó késés esetében anélkül, hogy azért előzetesen külön díjat fizetne. Ez esetben a kártérítés pénzben jár, nem pedig az adott légitársaságnál jóváírt repülési kreditben.

Az  EFK bízik abban, hogy a légitársaságok az általuk biztosított többletjogok mellett, mindenféle díjszabás nélkül maradéktalanul biztosítják a légiutasokat megillető jogokat a fogyasztóknak.

Kázmér Natasa, a Wizz Air kommunikációs igazgatója az MTI-nek nyilatkozva elmondta: a késési jótállás nem váltja ki a légitársaságokra vonatkozó hatályos uniós szabályozást, az csak egy plusz szolgáltatás, amellyel az utasok bizalmát kívánja erősíteni a légitársaság. Emellett a légitársaság  minden törvényi kötelezettségének eleget tesz Kázmér hozzátette: a hatályos szabályozás értelmében jelenleg csak akkor jár a visszatérített repülőjegy mellé 250 eurós kártérítés, ha a légitársaság hibájából törölnek járatot, vagy utasítják vissza az utasok beszállását. Ha a járat törlésére nem a légitársaság hibájából kerül sor, nem jár a 250 euró, azonban az utasok visszakapják repülőjegyük árát és a légitársaságnak kell állnia az utasok szállásköltségét is.  5 óránál hosszabb késés esetén az utasok elállhatnak az utazás jogától, valamint repülőjegyük árát ekkor is visszatérítik.


Jégdarabbal ütközött egy tengerjáró hajó

Jégdarabbal ütközött egy tengerjáró hajó 

Mivel több utas lefilmezte, a közösségi médiában több helyen is meg lehet nézni a pillanatot, amikor a hajó összeütközött a nagy jégdarabbal.
NGM-jelentés a reptér forgalmáról

NGM-jelentés a reptér forgalmáról 

Jelentősen nőtt az eddigi számok alapján ebben az évben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér teljesítménye.
Ünnepel a Holland Királyi Légitársaság

Ünnepel a Holland Királyi Légitársaság 

Kilencvenöt évvel ezelőtt nyílt meg a KLM járata Amszterdam és Budapest között.
Hétfőn nincs vasúti közlekedés Ausztria és Magyarország között

Hétfőn nincs vasúti közlekedés Ausztria és Magyarország között 

Hétfőn nem indulnak Ausztriába vonatok Magyarországról, az osztrák vasúttársaság (ÖBB) tájékoztatása szerint.
Újjászületik a Szent Jupát - frissitítve!

Újjászületik a Szent Jupát - frissitítve! 

A legendás hajóval kerülte meg a Földet Fa Nándor és Gál József.
Turkish-járatnyitás Sydney-be

Turkish-járatnyitás Sydney-be 

A török légitársaság új járat indítását jelentette be Ausztrália legnagyobb városába.
Sztrájk a brüsszeli charleroi-i reptéren, minden járat törölve

Sztrájk a brüsszeli charleroi-i reptéren, minden járat törölve 

A dolgozók sztrájkja miatt megbénult Belgium második legnagyobb repülőtere, minden járatot töröltek.
Bakancslistás ajánlat: folyami hajózás a Dunán

Bakancslistás ajánlat: folyami hajózás a Dunán 

Szintet lépett a Vista idén év elején: beépítettek programkínálatukba igényes, minden kényelmet kielégítő hajókon megvalósuló, megfizethető áron kínált, valóban jó ár-érték arányú hajóutakat.
Zöld flottabővítés a csomagküldő szolgálatnál

Zöld flottabővítés a csomagküldő szolgálatnál 

Megduplázza elektromos furgonjainak számát Budapesten a DHL.
Luxusajándékok a First és Business osztályon utazóknak

Luxusajándékok a First és Business osztályon utazóknak 

A világ legnagyobb nemzetközi légitársasága két új, teljesen egyedi parfümmel lepi meg a First és Business osztályán utazókat, amelyeket az organikus kozmetikumairól ismert VOYA-val közösen fejlesztett ki.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.