3 óra késés = 250 euró kártérítés?

Az Európai Bíróságra hivatkozva Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) úgy véli: ha egy repülőjárat legalább három órát késik, az utasokat 250 eurós kártérítés illeti meg - adta hírűl az MTI:

A Wizz Air ugyanakkor úgy látja: a bírósági ítélet nem változtatott az uniós szabályozáson, amely nem általános érvénnyel írja elő a kártérítést. A Wizzair gyakorlatát az EFK kifogásolja ez alapján,

Az EFK szerint azonban nem lehet elvitatni a Wizz Air által alkalmazott késési jótállás intézményének pozitív vonását. Ennek értelmében, ha a késés 2 és 3 óra közötti, és az utas megváltotta a jótállás díját, a légitársaság 27.500 forintnyi kreditet ír jóvá az előzetesen létrehozott Wizz Air számlán az utas számára. Emellett a késési jótállás érvényessége a késések minden fajtájára kiterjed. Ebbe beletartoznak a nem a légitársaságtól függő estetek is, például időjárás vagy munkabeszüntetés okozta késések.

Ezzel szemben az EFK szerint a késés miatti kártérítés - a vis maior esetét kivéve, - automatikusan járna minden utasnak a 3 órát meghaladó késés esetében anélkül, hogy azért előzetesen külön díjat fizetne. Ez esetben a kártérítés pénzben jár, nem pedig az adott légitársaságnál jóváírt repülési kreditben.

Az  EFK bízik abban, hogy a légitársaságok az általuk biztosított többletjogok mellett, mindenféle díjszabás nélkül maradéktalanul biztosítják a légiutasokat megillető jogokat a fogyasztóknak.

Kázmér Natasa, a Wizz Air kommunikációs igazgatója az MTI-nek nyilatkozva elmondta: a késési jótállás nem váltja ki a légitársaságokra vonatkozó hatályos uniós szabályozást, az csak egy plusz szolgáltatás, amellyel az utasok bizalmát kívánja erősíteni a légitársaság. Emellett a légitársaság  minden törvényi kötelezettségének eleget tesz Kázmér hozzátette: a hatályos szabályozás értelmében jelenleg csak akkor jár a visszatérített repülőjegy mellé 250 eurós kártérítés, ha a légitársaság hibájából törölnek járatot, vagy utasítják vissza az utasok beszállását. Ha a járat törlésére nem a légitársaság hibájából kerül sor, nem jár a 250 euró, azonban az utasok visszakapják repülőjegyük árát és a légitársaságnak kell állnia az utasok szállásköltségét is.  5 óránál hosszabb késés esetén az utasok elállhatnak az utazás jogától, valamint repülőjegyük árát ekkor is visszatérítik.


Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.
Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá

Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá 

A felek egy gördülékeny foglalási rendszer kialakításán dolgoznak együtt.
Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága

Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága 

A francia légitársaság egymást követő ötödik évben lett a legjobb nyugat-európai légitársaság az utasok visszajelzése alapján készülő listán.
Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira

Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira 

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary élesen bírálta a Boeing gyártási gyakorlatát, miután lezuhant az Air India Dreamliner repülőgépe.
A Wizz Air felfüggeszti a Dubaj és Abu-Dzabi felé induló járatait

A Wizz Air felfüggeszti a Dubaj és Abu-Dzabi felé induló járatait 

A légitársaság a kialakult helyzet miatt július 3-tól szeptember 15-ig felfüggeszti ezeket a járatpárokat.
Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is

Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is 

MOL Limo: a hosszútávú belföldi bérlések legnépszerűbb célpontja a magyarok körében a Balaton.
Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján

Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján 

Immár tizedik alkalommal nyerték el az „Európa legjobb légitársasága” címet.
Emirates: új játékok, jobb repülési élmény

Emirates: új játékok, jobb repülési élmény 

A légitársaság a nyári iskolai szünetre időzítve új fedélzeti játék- és táskakollekciót vezet be a gyerekek számára minden járatán.
Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat

Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat 

A turistákat egyik görög szigetről a másikra szállító hidroplánokról van szó.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.