Nettó 700 millióért szervezi a Bonafini a honatyák útjait

Szeptember 24-én 5 évre kötött szerződést az Országgyűlés Hivatala a United 4 Bonafini Bindair Idegenforgalmi és Kereskedelmi Kft-vel a parlamenti képviselők hivatali útjainak szervezésére.

A Közbeszerzési Értesítőben 2013. július 3-án meghirdetett megbízást elnyerve a Bonafininek 2018 szeptember 18-ig kell biztosítania a mintegy bruttó 900 millió forintból a parlamenti képviselők a Hivatal állományába tartozó alkalmazottak és EP képviselők külföldi hivatali útjait.

Addig is Bonafini eseti megrendelések alapján teljesít. Amit pedig a szerződés értelmében teljesítenie kell az repülőjegyek biztosítása, lemondása, módosítása. Ugyanez a helyzet a vonatjegyekkel. Kocsit bérel, szállodát foglal, illetve a Ferihegyen egész évben - vasár- és ünnepnapokon is - 24 órás VIP asszisztenciát biztosít. Valamint repjegyek esetében hozzáférési lehetőséget a GDS-rendszerhez.

A Bonafini ajánlatát értékelték a legkedvezőbbnek, mivel a fenti szolgáltatások mindegyike külön díj nélkül foglaltatik benne a keretösszegben; csupán az utazási biztosításért számolnak fel plusz díjat. Ezt pedig a szerződés értelmében a QBE Atlasz Biztosítónál teszi meg egységes, nettó 149 forint/fő/nap áron - Európában és Európán kívül egyaránt ugyanannyiért. A plusz díjért, azonban magyar nyelvű, 24 órás biztosítási segélyszolgálatot köteles biztosítani.

Bármely szolgáltatás árát az iroda 2014. szeptember 30-ig nem emelheti. Majd ezt követően évente egy alkalommal a KSH által az előző naptári évre meghatározott fogyasztói árindexnek megfelelő mértékben módosíthatja.

A Bonafininek bizonyára lesz költsége lesz 24 órás rendelkezésre állás biztosítása során, különösen a reptéren, mivel ott saját irodával nem rendelkeznek, így könnyen meglehet, hogy minden egyes alkalommal ki kell küldeni egy munkatársukat az utazgató honatyákhoz. Szerencse, hogy a megrendelő minden egyes alkalommal írásban tájékoztatja az utazási irodát ebbéli igényéről. A városi irodájuk szintén 24 órás készültségben áll majd, illetve a parlamenti megrendeléseket erre létrehozott, külön e-mail címen fogadják.

Némiképp előnytelennek tűnhet, hogy a szerződés szövege szerint a Bonafini a megrendelőtől előleget nem kérhet. Sőt, a kifizetett pénzből az Országgyűlés Hivatala még pár százalékot visszafolyat az államkasszába is, mivel a számukra váltott vasúti jegyek után 4% visszatérítés illeti őket.

Az országgyűlési képviselők utaztatását egészen 1986-tól 2013. szeptember 30-ig az OTP Travel - egykori OTP Penta Tours - látta el. A közbeszerzésen a Bonafini mellet ők, valamint a Weco Travel indultak. A másik két ajánlattevő azonban továbbra is a minisztériumok illetve a miniszterek utaztatását. A kétévente megújított szerződésben jelenleg 8,4 milliárd forintos keretből gazdálkodhat három iroda. Az OTP és a Weco mellett az IBUSZ is kiveszi részét a kormányzati utaztatásból. Erre legutóbb a Bonafini is pályázott, de akkor ők hullottak ki a rostán.

A fenti 8,4 milliárdhoz képest a nettó 700 millió nem tűnhet túl soknak öt év alatt, bár a szállodai kategóriák alsó határa 3 csillag, honunk atyái az adófizetők pénzéből fapadosra nem hajlandók ülni: „Fő szabály szerint Megrendelő nem kíván charter és diszkont járatokat igénybe venni.” Mindenesetre a megrendelő tervei szerint a keretbe plusz 10% ráhagyással belefér évi 450 utazás, ami megint csak 10%-kal növelhetően 1200 fő utaztatását jelenti. A parlamentieknek komoly önmegtartóztatást kell tanúsítania, ha kereten belül akarnak maradni. Bár amennyiben a rendelkezésre álló keret hamarabb kimerül, az Országgyűlés Hivatalának új szerződést kell kötnie.

A Weco Travel nem volt maradéktalanul elégedett a közbeszerzés lefolytatásával. Augusztusban kelt panaszával az Országgyűlés Hivatalának Gazdasági és Működtetési Igazgatóságához fordult mondván, hogy az „ajánlatkérő megváltoztatta a bírálati szempontokat”, mivel a részvételi felhívásban még rendelkezésre állás időtartamáról szólt, míg a az ajánlati felhívásban már az irodai nyitva tartásra kíváncsi. A kettő nem azonos - hívja fel a figyelmet a Weco, és hozzáteszi: a Közbeszerzési Törvény alapján a bírálati szempontok megváltoztatása jogszabálysértő. Kifejtik: hogy a megrendelő által elvárt szolgáltatások 24 órás teljesítése nem az irodai nyitva tartáson múlik, főleg ha a bajba jutott utas az irodától sok-sok kilométerre tartózkodik.

Az igazgatóság válaszában kijelentette, hogy az eljárás ajánlattételi szakaszában nem módosult. Szerintük a az ajánlattételi dokumentációban átadott felolvasólap első két sora mindkét szempontot tartalmazza. Mindenesetre a rendelkezésre állás sarkalatos pontja volt az ajánlatok elbírálásának; mind a hétköznapi, mind pedig az ünnepnapi rendelkezésre állás 25-25 súlyszámot jelentenek.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.