A Közbeszerzési Értesítőben 2013. július 3-án meghirdetett megbízást elnyerve a Bonafininek 2018 szeptember 18-ig kell biztosítania a mintegy bruttó 900 millió forintból a parlamenti képviselők a Hivatal állományába tartozó alkalmazottak és EP képviselők külföldi hivatali útjait.
Addig is Bonafini eseti megrendelések alapján teljesít. Amit pedig a szerződés értelmében teljesítenie kell az repülőjegyek biztosítása, lemondása, módosítása. Ugyanez a helyzet a vonatjegyekkel. Kocsit bérel, szállodát foglal, illetve a Ferihegyen egész évben - vasár- és ünnepnapokon is - 24 órás VIP asszisztenciát biztosít. Valamint repjegyek esetében hozzáférési lehetőséget a GDS-rendszerhez.
A Bonafini ajánlatát értékelték a legkedvezőbbnek, mivel a fenti szolgáltatások mindegyike külön díj nélkül foglaltatik benne a keretösszegben; csupán az utazási biztosításért számolnak fel plusz díjat. Ezt pedig a szerződés értelmében a QBE Atlasz Biztosítónál teszi meg egységes, nettó 149 forint/fő/nap áron - Európában és Európán kívül egyaránt ugyanannyiért. A plusz díjért, azonban magyar nyelvű, 24 órás biztosítási segélyszolgálatot köteles biztosítani.
Bármely szolgáltatás árát az iroda 2014. szeptember 30-ig nem emelheti. Majd ezt követően évente egy alkalommal a KSH által az előző naptári évre meghatározott fogyasztói árindexnek megfelelő mértékben módosíthatja.
A Bonafininek bizonyára lesz költsége lesz 24 órás rendelkezésre állás biztosítása során, különösen a reptéren, mivel ott saját irodával nem rendelkeznek, így könnyen meglehet, hogy minden egyes alkalommal ki kell küldeni egy munkatársukat az utazgató honatyákhoz. Szerencse, hogy a megrendelő minden egyes alkalommal írásban tájékoztatja az utazási irodát ebbéli igényéről. A városi irodájuk szintén 24 órás készültségben áll majd, illetve a parlamenti megrendeléseket erre létrehozott, külön e-mail címen fogadják.
Némiképp előnytelennek tűnhet, hogy a szerződés szövege szerint a Bonafini a megrendelőtől előleget nem kérhet. Sőt, a kifizetett pénzből az Országgyűlés Hivatala még pár százalékot visszafolyat az államkasszába is, mivel a számukra váltott vasúti jegyek után 4% visszatérítés illeti őket.
Az országgyűlési képviselők utaztatását egészen 1986-tól 2013. szeptember 30-ig az OTP Travel - egykori OTP Penta Tours - látta el. A közbeszerzésen a Bonafini mellet ők, valamint a Weco Travel indultak. A másik két ajánlattevő azonban továbbra is a minisztériumok illetve a miniszterek utaztatását. A kétévente megújított szerződésben jelenleg 8,4 milliárd forintos keretből gazdálkodhat három iroda. Az OTP és a Weco mellett az IBUSZ is kiveszi részét a kormányzati utaztatásból. Erre legutóbb a Bonafini is pályázott, de akkor ők hullottak ki a rostán.
A fenti 8,4 milliárdhoz képest a nettó 700 millió nem tűnhet túl soknak öt év alatt, bár a szállodai kategóriák alsó határa 3 csillag, honunk atyái az adófizetők pénzéből fapadosra nem hajlandók ülni: „Fő szabály szerint Megrendelő nem kíván charter és diszkont járatokat igénybe venni.” Mindenesetre a megrendelő tervei szerint a keretbe plusz 10% ráhagyással belefér évi 450 utazás, ami megint csak 10%-kal növelhetően 1200 fő utaztatását jelenti. A parlamentieknek komoly önmegtartóztatást kell tanúsítania, ha kereten belül akarnak maradni. Bár amennyiben a rendelkezésre álló keret hamarabb kimerül, az Országgyűlés Hivatalának új szerződést kell kötnie.
A Weco Travel nem volt maradéktalanul elégedett a közbeszerzés lefolytatásával. Augusztusban kelt panaszával az Országgyűlés Hivatalának Gazdasági és Működtetési Igazgatóságához fordult mondván, hogy az „ajánlatkérő megváltoztatta a bírálati szempontokat”, mivel a részvételi felhívásban még rendelkezésre állás időtartamáról szólt, míg a az ajánlati felhívásban már az irodai nyitva tartásra kíváncsi. A kettő nem azonos - hívja fel a figyelmet a Weco, és hozzáteszi: a Közbeszerzési Törvény alapján a bírálati szempontok megváltoztatása jogszabálysértő. Kifejtik: hogy a megrendelő által elvárt szolgáltatások 24 órás teljesítése nem az irodai nyitva tartáson múlik, főleg ha a bajba jutott utas az irodától sok-sok kilométerre tartózkodik.
Az igazgatóság válaszában kijelentette, hogy az eljárás ajánlattételi szakaszában nem módosult. Szerintük a az ajánlattételi dokumentációban átadott felolvasólap első két sora mindkét szempontot tartalmazza. Mindenesetre a rendelkezésre állás sarkalatos pontja volt az ajánlatok elbírálásának; mind a hétköznapi, mind pedig az ünnepnapi rendelkezésre állás 25-25 súlyszámot jelentenek.