Nettó 700 millióért szervezi a Bonafini a honatyák útjait

Szeptember 24-én 5 évre kötött szerződést az Országgyűlés Hivatala a United 4 Bonafini Bindair Idegenforgalmi és Kereskedelmi Kft-vel a parlamenti képviselők hivatali útjainak szervezésére.

A Közbeszerzési Értesítőben 2013. július 3-án meghirdetett megbízást elnyerve a Bonafininek 2018 szeptember 18-ig kell biztosítania a mintegy bruttó 900 millió forintból a parlamenti képviselők a Hivatal állományába tartozó alkalmazottak és EP képviselők külföldi hivatali útjait.

Addig is Bonafini eseti megrendelések alapján teljesít. Amit pedig a szerződés értelmében teljesítenie kell az repülőjegyek biztosítása, lemondása, módosítása. Ugyanez a helyzet a vonatjegyekkel. Kocsit bérel, szállodát foglal, illetve a Ferihegyen egész évben - vasár- és ünnepnapokon is - 24 órás VIP asszisztenciát biztosít. Valamint repjegyek esetében hozzáférési lehetőséget a GDS-rendszerhez.

A Bonafini ajánlatát értékelték a legkedvezőbbnek, mivel a fenti szolgáltatások mindegyike külön díj nélkül foglaltatik benne a keretösszegben; csupán az utazási biztosításért számolnak fel plusz díjat. Ezt pedig a szerződés értelmében a QBE Atlasz Biztosítónál teszi meg egységes, nettó 149 forint/fő/nap áron - Európában és Európán kívül egyaránt ugyanannyiért. A plusz díjért, azonban magyar nyelvű, 24 órás biztosítási segélyszolgálatot köteles biztosítani.

Bármely szolgáltatás árát az iroda 2014. szeptember 30-ig nem emelheti. Majd ezt követően évente egy alkalommal a KSH által az előző naptári évre meghatározott fogyasztói árindexnek megfelelő mértékben módosíthatja.

A Bonafininek bizonyára lesz költsége lesz 24 órás rendelkezésre állás biztosítása során, különösen a reptéren, mivel ott saját irodával nem rendelkeznek, így könnyen meglehet, hogy minden egyes alkalommal ki kell küldeni egy munkatársukat az utazgató honatyákhoz. Szerencse, hogy a megrendelő minden egyes alkalommal írásban tájékoztatja az utazási irodát ebbéli igényéről. A városi irodájuk szintén 24 órás készültségben áll majd, illetve a parlamenti megrendeléseket erre létrehozott, külön e-mail címen fogadják.

Némiképp előnytelennek tűnhet, hogy a szerződés szövege szerint a Bonafini a megrendelőtől előleget nem kérhet. Sőt, a kifizetett pénzből az Országgyűlés Hivatala még pár százalékot visszafolyat az államkasszába is, mivel a számukra váltott vasúti jegyek után 4% visszatérítés illeti őket.

Az országgyűlési képviselők utaztatását egészen 1986-tól 2013. szeptember 30-ig az OTP Travel - egykori OTP Penta Tours - látta el. A közbeszerzésen a Bonafini mellet ők, valamint a Weco Travel indultak. A másik két ajánlattevő azonban továbbra is a minisztériumok illetve a miniszterek utaztatását. A kétévente megújított szerződésben jelenleg 8,4 milliárd forintos keretből gazdálkodhat három iroda. Az OTP és a Weco mellett az IBUSZ is kiveszi részét a kormányzati utaztatásból. Erre legutóbb a Bonafini is pályázott, de akkor ők hullottak ki a rostán.

A fenti 8,4 milliárdhoz képest a nettó 700 millió nem tűnhet túl soknak öt év alatt, bár a szállodai kategóriák alsó határa 3 csillag, honunk atyái az adófizetők pénzéből fapadosra nem hajlandók ülni: „Fő szabály szerint Megrendelő nem kíván charter és diszkont járatokat igénybe venni.” Mindenesetre a megrendelő tervei szerint a keretbe plusz 10% ráhagyással belefér évi 450 utazás, ami megint csak 10%-kal növelhetően 1200 fő utaztatását jelenti. A parlamentieknek komoly önmegtartóztatást kell tanúsítania, ha kereten belül akarnak maradni. Bár amennyiben a rendelkezésre álló keret hamarabb kimerül, az Országgyűlés Hivatalának új szerződést kell kötnie.

A Weco Travel nem volt maradéktalanul elégedett a közbeszerzés lefolytatásával. Augusztusban kelt panaszával az Országgyűlés Hivatalának Gazdasági és Működtetési Igazgatóságához fordult mondván, hogy az „ajánlatkérő megváltoztatta a bírálati szempontokat”, mivel a részvételi felhívásban még rendelkezésre állás időtartamáról szólt, míg a az ajánlati felhívásban már az irodai nyitva tartásra kíváncsi. A kettő nem azonos - hívja fel a figyelmet a Weco, és hozzáteszi: a Közbeszerzési Törvény alapján a bírálati szempontok megváltoztatása jogszabálysértő. Kifejtik: hogy a megrendelő által elvárt szolgáltatások 24 órás teljesítése nem az irodai nyitva tartáson múlik, főleg ha a bajba jutott utas az irodától sok-sok kilométerre tartózkodik.

Az igazgatóság válaszában kijelentette, hogy az eljárás ajánlattételi szakaszában nem módosult. Szerintük a az ajánlattételi dokumentációban átadott felolvasólap első két sora mindkét szempontot tartalmazza. Mindenesetre a rendelkezésre állás sarkalatos pontja volt az ajánlatok elbírálásának; mind a hétköznapi, mind pedig az ünnepnapi rendelkezésre állás 25-25 súlyszámot jelentenek.


Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét 

A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.
Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól 

A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.
Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.
Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek

Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek  

Tizenegy balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében.
Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak

Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak 

A Wizz Air ismét elnyerte a World Finance Sustainability Awards 2025-ös „Legfenntarthatóbb diszkont légitársaság” címét.
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.
Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten

Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten 

Az Európai Unió törvényhozói kedden szavaztak arról a javaslatról, amely betiltaná a légitársaságok számára, hogy díjat számítsanak fel az utasok kis kézipoggyászáért.
Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon

Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon 

A MÁV-csoport közleménye alapján.
A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet

A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet 

Budapest Főváros Kormányhivatala vizsgálatot indított a légitársasággal szemben, jelentették be kedden.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.