A francia kormánytag elmondta, hogy az Air France 2022-ig tervezett leépítési programja egyszerre függ a légi közlekedés újraindulásától és a vállalaton belüli átalakítási intézkedésektől. A francia kormány – amely tulajdonos az Air France-KLM légitársasági holdingban – április végén 7 milliárd eurós támogatást jelentett be a cégcsoportnak, amelyből 4 milliárd államilag garantált bankhitel, 3 milliárd pedig közvetlen kölcsön. Cserébe a rentabilitás és a környezetvédelmi hatások növelését kérte. “Nem a leépítési program kifizetésére van ez a 7 milliárd” – hangsúlyozta az államtitkár.
“Franciaország támogatta az Air France-ot. A 7 milliárd arra van, hogy a vállalat továbbra is tudja a béreket utalni. Az állam kölcsönadott 7 milliárdot azért, hogy az Air France betartsa a környezetvédelmi vállalásait, amit meg is tett, és hogy újjá tudja építeni a gépparkját, átalakítva a belföldi járathálózatot” – tette hozzá. Jean-Baptiste Djebbari elmondta: a kormány ígéretet kapott arra, hogy elsősorban az önkéntesen távozók munkahelyei szűnnek meg, és a lehető legkevesebb munkavállalót küldi el a légitársaság.
Az AFP francia hírügynökség értesülése szerint 6650 munkahely szűnik meg az Air France-nál azzal, hogy az önként távozók és a nyugdíjba vonulók álláshelyeire nem vesznek fel új munkaerőt, de az elbocsátások sem kizártak a belföldi járatokon dolgozók körében. Az Air France regionális járatokat működtető Hop! leányvállalatánál, ahol jelenleg 2400 munkahely működik, több mint ezer fős leépítés várható.
A francia kormány eközben szélsőségesnek nevezte az Airbus leépítési programját is. Az európai repülőgépgyártó azt közölte, hogy csaknem 15 ezer munkahelyet szünet meg, azaz álláshelyeinek 11 százalékát, szintén a koronavírus-járvány következményeként lecsökkent tevékenységére hivatkozva.
Forrás: Airportal.hu