"Az Uber nem taxi!"

Az Uber nem taxi, hanem egy technológiai rendszer, egy informatikai cég, amely olyan online piacteret üzemeltet, amelyen keresztül különböző jellegű szolgáltatások működnek, Budapesten a személyszállítás, az autómegosztó rendszer ismert - mondta az Uber magyarországi operatív vezetője csütörtökön Budapesten.

Fekete Zoltán a "Mi lesz az Uberrel?" című sajtótájékoztatón kiemelte: az Uber nem taxi - nem rendelkezik diszpécser központtal, droszttal, a fuvar fizetése nem készpénzben, hanem elektronikusan történik, a rendszer teljesen átlátható és követhető. Az Uber központi rendszere minden út után elektronikus számlát generál, az Uber-sofőrök ezt a szolgáltatást csak vállalkozói adószámmal tudják ellátni és minden út biztosítva van 1,5 milliárd forint értékben - tette hozzá.

Az Ubernél nincs feketefuvar

Fekete Zoltán hangsúlyozta: az Ubernél nincs feketefuvar. Kérdésre válaszolva elmondta, hogy az elektronikus számlát a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) iránymutatása alapján alakították ki, azonban még nem nyerte el a végleges formáját, mert az adóhatóság jelezte, hogy a számlán az utas címe nem megfelelően szerepel. A cég megegyezett az adóhatósággal, hogy a problémát várhatóan február végére, március elejére megoldják, az így kiállított számla pedig megfelel majd a magyar jogszabályok szerinti áfás-számlának - ismertette.

Fekete Zoltán kérdésre válaszolva azt is kifejtette, hogy az adóhatósággal folytatott legutóbbi tárgyaláson egy lehetséges digitális adóbevallási rendszer bevezetése mellett az is szóba került, hogy a NAV-osok is részt vennének az újonnan csatlakozni kívánó sofőröknek tartott prezentációkon, hogy tájékoztassák őket a magyar adózási feltételekről.

Arra a kérdésre, hogy valamilyen hatóság kérte-e tőlük a szerződött sofőrök adatait, azt válaszolta: a magyarországi céghez nem érkezett megkeresés.

1200 Uber-sofőr Budapesten

Hozzátette, hogy jelenleg Budapesten 1200 Uber-sofőr dolgozik, a cég azonban célul tűzte ki, hogy az év végére az Uber-sofőrök száma érje el a kétezret. A sofőrök mindegyike rendelkezik már a személyszállításhoz szükséges engedélyekkel vagy folyamatban van az engedélyek megszerzése. Kérdésre válaszolva arra is rámutatott, hogy amikor egy sofőr az Uber rendszerébe regisztrál, akkor igazolnia kell egyrészt hatósági erkölcsi bizonyítvánnyal, hogy büntetlen előéletű, másrészt pedig a közlekedési előéleti büntetőpontos igazolással, hogy minimum három éve balesetmentesen vezet.

A rendelettel kapcsolatban, amely alapján személyszállítási szolgáltatást engedély nélkül végzők autóinak rendszámát levehetik az ellenőrzést végzők, azt mondta, hogy meglepte őket. Azoknak a sofőröknek, akiknek rendszámát levennék a hatóságok, minden jogi segítséget megadnak. Úgy tűnik, bizonyos kormányzati szereplők nem egy irányba mennek, mert a rendelet megjelenése előtt tárgyaltak az adó- és a közlekedési hatósággal a szabályokról, amelyeket be kell tartaniuk - minderről tájékoztatták a fejlesztési minisztériumot is - és ez a lehetőség nem merült fel.

110 ezer regisztráló hazánkban

Az utazásmegosztó alkalmazás felhasználóiról pedig elmondta, hogy Magyarországon már 110 ezren regisztráltak. Fekete Zoltán hangsúlyozta: folyamatosan tárgyalnak a kormány képviselőivel és úgy látják, hogy a kormány részéről van befogadókészség az olyan innovatív vállalkozások felkarolására, mint amilyen az Uber is.

Arról is beszámolt, hogy az elmúlt 5 napban 17 000 aláírást gyűjtött össze a cég egy online portálon, ahol ismertették a Budapesten élőkkel, hogy mi a jelenlegi helyzet az Uber körül, a portálra látogatók pedig aláírásukkal fejezték ki, hogy támogatják az Uber további fővárosi működését. A sajtótájékoztatón dobozokban voltak kiállítva az aláírt levelek, amelyekről az Uber Magyarország képviselői elmondták: az eseményt követően a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak adják át. Fekete Zoltán hozzátette: ezzel szeretnének üzenni a minisztériumnak, hogy itt van egy nagyon komoly utazó bázis, ezért inkább az együttműködés legyen a cél.

Forrás: MTI


Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.
Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.
Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél

Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél 

A Neste-től rendel fenntartható üzemanyagot a légitársaság.
Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.