"Az Uber nem taxi!"

Az Uber nem taxi, hanem egy technológiai rendszer, egy informatikai cég, amely olyan online piacteret üzemeltet, amelyen keresztül különböző jellegű szolgáltatások működnek, Budapesten a személyszállítás, az autómegosztó rendszer ismert - mondta az Uber magyarországi operatív vezetője csütörtökön Budapesten.

Fekete Zoltán a "Mi lesz az Uberrel?" című sajtótájékoztatón kiemelte: az Uber nem taxi - nem rendelkezik diszpécser központtal, droszttal, a fuvar fizetése nem készpénzben, hanem elektronikusan történik, a rendszer teljesen átlátható és követhető. Az Uber központi rendszere minden út után elektronikus számlát generál, az Uber-sofőrök ezt a szolgáltatást csak vállalkozói adószámmal tudják ellátni és minden út biztosítva van 1,5 milliárd forint értékben - tette hozzá.

Az Ubernél nincs feketefuvar

Fekete Zoltán hangsúlyozta: az Ubernél nincs feketefuvar. Kérdésre válaszolva elmondta, hogy az elektronikus számlát a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) iránymutatása alapján alakították ki, azonban még nem nyerte el a végleges formáját, mert az adóhatóság jelezte, hogy a számlán az utas címe nem megfelelően szerepel. A cég megegyezett az adóhatósággal, hogy a problémát várhatóan február végére, március elejére megoldják, az így kiállított számla pedig megfelel majd a magyar jogszabályok szerinti áfás-számlának - ismertette.

Fekete Zoltán kérdésre válaszolva azt is kifejtette, hogy az adóhatósággal folytatott legutóbbi tárgyaláson egy lehetséges digitális adóbevallási rendszer bevezetése mellett az is szóba került, hogy a NAV-osok is részt vennének az újonnan csatlakozni kívánó sofőröknek tartott prezentációkon, hogy tájékoztassák őket a magyar adózási feltételekről.

Arra a kérdésre, hogy valamilyen hatóság kérte-e tőlük a szerződött sofőrök adatait, azt válaszolta: a magyarországi céghez nem érkezett megkeresés.

1200 Uber-sofőr Budapesten

Hozzátette, hogy jelenleg Budapesten 1200 Uber-sofőr dolgozik, a cég azonban célul tűzte ki, hogy az év végére az Uber-sofőrök száma érje el a kétezret. A sofőrök mindegyike rendelkezik már a személyszállításhoz szükséges engedélyekkel vagy folyamatban van az engedélyek megszerzése. Kérdésre válaszolva arra is rámutatott, hogy amikor egy sofőr az Uber rendszerébe regisztrál, akkor igazolnia kell egyrészt hatósági erkölcsi bizonyítvánnyal, hogy büntetlen előéletű, másrészt pedig a közlekedési előéleti büntetőpontos igazolással, hogy minimum három éve balesetmentesen vezet.

A rendelettel kapcsolatban, amely alapján személyszállítási szolgáltatást engedély nélkül végzők autóinak rendszámát levehetik az ellenőrzést végzők, azt mondta, hogy meglepte őket. Azoknak a sofőröknek, akiknek rendszámát levennék a hatóságok, minden jogi segítséget megadnak. Úgy tűnik, bizonyos kormányzati szereplők nem egy irányba mennek, mert a rendelet megjelenése előtt tárgyaltak az adó- és a közlekedési hatósággal a szabályokról, amelyeket be kell tartaniuk - minderről tájékoztatták a fejlesztési minisztériumot is - és ez a lehetőség nem merült fel.

110 ezer regisztráló hazánkban

Az utazásmegosztó alkalmazás felhasználóiról pedig elmondta, hogy Magyarországon már 110 ezren regisztráltak. Fekete Zoltán hangsúlyozta: folyamatosan tárgyalnak a kormány képviselőivel és úgy látják, hogy a kormány részéről van befogadókészség az olyan innovatív vállalkozások felkarolására, mint amilyen az Uber is.

Arról is beszámolt, hogy az elmúlt 5 napban 17 000 aláírást gyűjtött össze a cég egy online portálon, ahol ismertették a Budapesten élőkkel, hogy mi a jelenlegi helyzet az Uber körül, a portálra látogatók pedig aláírásukkal fejezték ki, hogy támogatják az Uber további fővárosi működését. A sajtótájékoztatón dobozokban voltak kiállítva az aláírt levelek, amelyekről az Uber Magyarország képviselői elmondták: az eseményt követően a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak adják át. Fekete Zoltán hozzátette: ezzel szeretnének üzenni a minisztériumnak, hogy itt van egy nagyon komoly utazó bázis, ezért inkább az együttműködés legyen a cél.

Forrás: MTI


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.