"Előbb-utóbb szinte mindenki bevezeti a teljes árazást"

Molnár Judit, a MUISZ elnöke szerint akár rendeletmódosításra sem lenne szükség ahhoz, hogy minden hazai utazási iroda csatlakozzon ahhoz a kezdeményezéshez, amelyet az általa vezetett szakmai érdekképviseleti szervezet nevében indított el.

A témában szervezett egyeztető megbeszéléseken mind a charterező irodák, mind a körutazásokat szervező társaságok képviselői pozitívan értékelték a MUISZ által útjára indított kezdeményezést – mondja az elnökasszony a nekünk adott exkluzív interjú során.

Az utasok már megszokták?

A MUISZ tagirodák közül sokan gondolják úgy, hogy egy "ügyesen" kikalkulált kezdőár meghirdetésével – amihez még hozzájönnek az ilyen-olyan járulékos összegek – nem feltétlenül követünk fogyasztóbarát magatartást, és érthető, ha egyre több utazó bizalmát elveszítjük. Tehát, ha bevezetjük a korábban bruttó árként nevezett, ám helyesebb megfogalmazásban teljes árnak hirdetett módszert, az utazási irodák hitelességét biztosítjuk.

Bár sokan azzal érvelnek, a magyar utazók megszokták, hogy a meghirdetett részvételi díjhoz még további kötelezően fizetendő összegek járulnak. Az "okosan karcsúsított" kezdőár valóban hívogató az utas számára, csakhogy idővel kiderül, hogy nem olyan szép a menyasszony, mint amilyennek elsőre tűnik, hiszen valójában az út sokkal többe kerül, mint amiért meghirdették. Kérdés, hogy miután az utas szembesül az ilyen árképzéssel, milyen képet alkot az utazási irodákról.

ETI, IBUSZ, Kartago Tours, Orex, OTP Travel, Sun & Fun és több más iroda már meglépte

A jelenlegi gyakorlat megváltoztatása mindenkinek csak az előnyére válna, akkor is, ha rendeletbe foglalják, akkor is, ha nem. Én azt vallom, hogy egy ilyen döntést az állam beavatkozása nélkül is meg tudnak hozni a felelősen gondolkodó vállalkozások. Ráadásul egyre több fogyasztóvédelmi fórumon hangzik el ez a kényes téma, melynek nézetem szerint érdemes a szakmának elébe mennie. Mindezt a saját hitelességünk érdekében, és a tiszta, átlátható helyzet megteremtéséért tesszük.

Ugyan az IBUSZ téli árulapjában még a régi árazással dolgozik, de a nyári árualapot már teljes árazással hirdeti meg, ahogy ezt teszi az ETI, a Kartago Tours, az OREX Travel, az OTP Travel, a Sun & Fun és még sorolhatnám tovább a kezdeményezéshez csatlakozott utazási irodákat.

Versenyhátrány, fakultatív programok

Akik egyelőre még ellenzik idehaza ezt a lépést – amelyet a körülöttünk lévő országokban épp a tiszta helyzet miatt mindenütt alkalmaznak –, azzal érvelnek, hogy a teljes ár alkalmazása versenyhátránnyal jár azokkal az utazásszervezőkkel szemben, akik nem egy összegben adják meg az áraikat. 

Ha mindenki átáll, és meglépi ezt a fontos változtatást, akkor nincs versenyhátrány, ez nyilvánvaló. A különböző kedvezményeket és az ügynöki jutalékok mértékét pedig természetesen mindenkinek át kell gondolnia, ahogy feltételezem az összes, immár teljes árat alkalmazó utazásszervező ezt megtette.

A fakultatív programok esetén nem változik az eddigi gyakorlat: annak ára nem építhető be az utazási csomagba, hanem az utas mindig egyénileg dönthet arról, hogy választja-e, avagy sem az utazása során. 

Tavaszi kampány

Meggyőződésem, hogy a 2020-ban ezzel a módszerrel dolgozó irodák – főként, mert nagyok tartoznak közéjük – egyfajta katalizátorként maguk mögé húzzák a többieket is. A kezdeményezés támogatására egy, az utasokat célzó széles körű kampányt indítunk tavasszal, amiben felhívjuk az utazók figyelmét arra, ha olyan irodát választanak, ahol a kiválasztott utazást a teljes áron hirdették meg, valóban a kötelezően fizetendő részvételi díjat fizetik ki.

 

Forrás: turizmusonline.hu


Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code-share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates

így újítja fel utaskabinjait az Emirates 

A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.