A Boeing szünetelteti a 777X repülőgépek tesztelését

A Boeing kedden közölte, hogy szünetelteti a 777-9-es repülőgép tesztrepüléseit, amelynek fejlesztése már éveket késett, miután problémákat fedezetek fel egy kulcsfontosságú alkatrésznél.

A Boeing hétfőn közölte, hogy leállította a 777X típus berepülési programját, miután sérülést fedeztek fel a Hawaii-on tesztrepüléseket végrehajtó példány egyik hajtóművét és sárkányszerkezetét összekötő elemen, adta hírül az AirPortal.

A repülőgépgyártó a motorházon belüli szerkezeti elemben fedezte fel a problémát egy rutin karbantartás során. Mindegyik motor tartalmazza az alkatrész redundáns változatát, amely a Boeing szerint a 777-9-hez készült.

Minr írják, az érintett alkatrész az úgynezevett „thrust link”, amely a GE9X hajtóművek által kifejtett akár 489,3 kilonewton maximális vonóerő sárkányszerkezetre történő átviteléért felelős, a szárnyakon lévő pilonokon keresztül.


Fotó: depositphotos

 

A speciálisan az új generációs 777X típushoz gyártott, nagy teherbírású, titánból készült szerkezeti elemet a Boeing tervezte, nem része az egyenként 11 tonna tömegű, több mint három méter átmérőjű első ventilátorfokozattal rendelkező hajtóműnek. A redundancia érdekében minden hajtóműhöz két ilyen alkatrész tartozik.

Most, a berepülési és tanúsítási program a 737 MAX katasztrófák következményeként, valamint a Boeing gyártási és minőségi gondjai kapcsán szigorodó hatósági követelmények miatt is úgy tűnik, hogy jelentős csúszásra kell számítani, ugyanakkor az AirPortal értesülései szerint

"a gyártó egyelőre fenntartja a forgalomba állításra legutóbb megadott 2025 végi céldátumot, ami önmagában 5 éves késést jelent, de az indító légitársasággá előlépett Lufthansa és a legnagyobb vevő Emirates sem számít 2026 előtt az első megrendelt példányok átadására."

 A Boeing 2020 januárjában állította üzembe első 777-9-es járatát, és akkor azt mondta, hogy a szállítások a következő évben kezdődnek. A 777-9 egy nagy, kétfolyosós repülőgép, amelyet hosszú távú, nemzetközi járatokra terveztek. Körülbelül 426 utas szállítására alkalmas, több mint 7200 tengeri mérföldes távolságra. 


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.