A Boeing hétfőn közölte, hogy leállította a 777X típus berepülési programját, miután sérülést fedeztek fel a Hawaii-on tesztrepüléseket végrehajtó példány egyik hajtóművét és sárkányszerkezetét összekötő elemen, adta hírül az AirPortal.
A repülőgépgyártó a motorházon belüli szerkezeti elemben fedezte fel a problémát egy rutin karbantartás során. Mindegyik motor tartalmazza az alkatrész redundáns változatát, amely a Boeing szerint a 777-9-hez készült.
Minr írják, az érintett alkatrész az úgynezevett „thrust link”, amely a GE9X hajtóművek által kifejtett akár 489,3 kilonewton maximális vonóerő sárkányszerkezetre történő átviteléért felelős, a szárnyakon lévő pilonokon keresztül.
A speciálisan az új generációs 777X típushoz gyártott, nagy teherbírású, titánból készült szerkezeti elemet a Boeing tervezte, nem része az egyenként 11 tonna tömegű, több mint három méter átmérőjű első ventilátorfokozattal rendelkező hajtóműnek. A redundancia érdekében minden hajtóműhöz két ilyen alkatrész tartozik.
Most, a berepülési és tanúsítási program a 737 MAX katasztrófák következményeként, valamint a Boeing gyártási és minőségi gondjai kapcsán szigorodó hatósági követelmények miatt is úgy tűnik, hogy jelentős csúszásra kell számítani, ugyanakkor az AirPortal értesülései szerint
"a gyártó egyelőre fenntartja a forgalomba állításra legutóbb megadott 2025 végi céldátumot, ami önmagában 5 éves késést jelent, de az indító légitársasággá előlépett Lufthansa és a legnagyobb vevő Emirates sem számít 2026 előtt az első megrendelt példányok átadására."
A Boeing 2020 januárjában állította üzembe első 777-9-es járatát, és akkor azt mondta, hogy a szállítások a következő évben kezdődnek. A 777-9 egy nagy, kétfolyosós repülőgép, amelyet hosszú távú, nemzetközi járatokra terveztek. Körülbelül 426 utas szállítására alkalmas, több mint 7200 tengeri mérföldes távolságra.