Bár időnként szárazföldre is lépett, persze csak télen, amikor a Caroniát karbantartásra vitték, de a tengeren nem turistának, hanem a ott élő lakónak érezte magát.
Az 1871-ben született Clara édesapja, James Macbeth vállalata elektromos biztosítékokat gyártott dinamit robbantásához, aki maga is részt vett egy dinamitgyújtó szerkezet feltalálásában, amely kulcsszerepet játszott a Panama-csatorna építésében. A férfi igen nagy ingatlanvagyonnal rendelkezett, egy pénzintézet alapítója és egyik fő részvényeseként halála után igen jelentős vagyont hagyott lányára, akiben az utazás iránti vágyat is felébresztette. Huszas évei végén, egy világkörüli út során kapta el az „utazási láz”, és 1970-ben bekövetkezett haláláig, több mint hét évtizeden át hajókkal járta a világot. A Daily News a világ első számú világutazójának nevezte. 1949-ben döntötte el, hogy életét a RMS Caronián szeretné tölteni, olvasható a thenytrust.org oldalán.
Lakás helyett kabinban
A zajos és zsúfolt hajóutakat nem szerette, ezért a Karib-tengeri hajóutakon soha nem vett részt. A többi úton viszont mindig ugyanabban az A32-es kabinban lakott, közvetlenül a Balmoral Étteremhez vezető lift mellett. Kabinját saját tárgyaival díszítette, és az étteremben is mindig ugyanannál a kétszemélyes asztalnál ült.
Fotó: Wikipedia
A fedélzeten dolgozó személyzet számára sem volt közömbös az idős hölgy. Mindig ugyanazok a komornyikok és felszolgálók gondoskodtak róla, akik szintén évről évre visszatértek, hogy a hajón dolgozhassanak – hiszen a Caronia fedélzetén szolgálni kiváltság volt.
Annak ellenére, hogy az idős hölgynek volt egy pazar lakása a new york-i One 5th Avenue-ban, még így is olcsóbbnak találta hajón töltött életet, mint szárazföldön fenntartani magát. Állítólag naponta 396 dollárt költött a hajón, de még az orvosi ellátása is kedvezőbb volt a fedélzeten, így nem csoda, hogy minden érkezésnél szinte erőszakkal kellett leszállítani őt, mert nem akarta elhagyni szeretett hajóját.
De az RMS Caronia is gondoskodott róla:
az egyik különleges hagyomány szerint minden vasárnap reggel egy ifjú tiszt meglátogatta a kabinjában. Ez afféle udvariassági gesztus volt, amelyet Miss Macbeth valószínűleg igen nagyra értékelt.
A Caronia sorsa végül szomorú fordulatot vett
A tulajdonos, Cunard Line társaság 1974-ben végül eladta a hajót, amely ezután éveken keresztül kihasználatlanul vesztegelt New Yorkban, mígnem végül Tajvanra vontatták és lebontották. De a hajó történetét még az utolsó pillanatokban is érdekes véletlenek övezték.
Történt ugyanis, hogy az egyik new york-i étteremtulajdonos, Kiki Kogelnik felvásárolta a hajó berendezési tárgyait, hogy ezekkel díszítse új vendéglőjét. És, hogy milyen érdekes az élet....az étterem neve„One 5th Avenue” volt, hiszen ugyanabban az épületben volt, amelyben egykor Clara Louise Macbeth is lakott, már amikor éppen nem a tengert járta.