A nő, aki egy luxushajón talált otthonra

Clara Louise Macbeth, a Caronia „Grande Dame”-jának nagy kalandja 80 évesen kezdődött, amikor életében először felszállt a hajóra és onnantól kezdve 15 éven át minden világkörüli útra elkísérte a Caroniát.

Bár időnként szárazföldre is lépett, persze csak télen, amikor a Caroniát karbantartásra vitték, de a tengeren nem turistának, hanem a ott élő lakónak érezte magát.

Az 1871-ben született Clara édesapja, James Macbeth vállalata elektromos biztosítékokat gyártott dinamit robbantásához, aki maga is részt vett egy dinamitgyújtó szerkezet feltalálásában, amely kulcsszerepet játszott a Panama-csatorna építésében. A férfi igen nagy ingatlanvagyonnal rendelkezett, egy pénzintézet alapítója és egyik fő részvényeseként halála után igen jelentős vagyont hagyott lányára, akiben az utazás iránti vágyat is felébresztette. Huszas évei végén, egy világkörüli út során kapta el az „utazási láz”, és 1970-ben bekövetkezett haláláig, több mint hét évtizeden át hajókkal járta a világot. A Daily News a világ első számú világutazójának nevezte. 1949-ben döntötte el, hogy életét a RMS Caronián szeretné tölteni, olvasható a thenytrust.org oldalán.

Lakás helyett kabinban

A zajos és zsúfolt hajóutakat nem szerette, ezért a Karib-tengeri hajóutakon soha nem vett részt. A többi úton viszont mindig ugyanabban az A32-es kabinban lakott, közvetlenül a Balmoral Étteremhez vezető lift mellett. Kabinját saját tárgyaival díszítette, és az étteremben is mindig ugyanannál a kétszemélyes asztalnál ült.

Oskar A. Johansen / Trondheim Városi Levéltára - Flickr : RMS Caronia (kb. 1956)
Oskar A. Johansen / Trondheim Városi Levéltára - Flickr : RMS Caronia (kb. 1956)
Fotó: Wikipedia

A fedélzeten dolgozó személyzet számára sem volt közömbös az idős hölgy. Mindig ugyanazok a komornyikok és felszolgálók gondoskodtak róla, akik szintén évről évre visszatértek, hogy a hajón dolgozhassanak – hiszen a Caronia fedélzetén szolgálni kiváltság volt.

Annak ellenére, hogy az idős hölgynek volt egy pazar lakása a new york-i One 5th Avenue-ban, még így is olcsóbbnak találta hajón töltött életet, mint szárazföldön fenntartani magát. Állítólag naponta 396 dollárt költött a hajón, de még az orvosi ellátása is kedvezőbb volt a fedélzeten, így nem csoda, hogy minden érkezésnél szinte erőszakkal kellett leszállítani őt, mert nem akarta elhagyni szeretett hajóját.

De az RMS Caronia is gondoskodott róla:

az egyik különleges hagyomány szerint minden vasárnap reggel egy ifjú tiszt meglátogatta a kabinjában. Ez afféle udvariassági gesztus volt, amelyet Miss Macbeth valószínűleg igen nagyra értékelt.

A Caronia sorsa végül szomorú fordulatot vett

A tulajdonos, Cunard Line társaság 1974-ben végül eladta a hajót, amely ezután éveken keresztül kihasználatlanul vesztegelt New Yorkban, mígnem végül Tajvanra vontatták és lebontották. De a hajó történetét még az utolsó pillanatokban is érdekes véletlenek övezték.

Történt ugyanis, hogy az egyik new york-i étteremtulajdonos, Kiki Kogelnik felvásárolta a hajó berendezési tárgyait, hogy ezekkel díszítse új vendéglőjét. És, hogy milyen érdekes az élet....az étterem neve„One 5th Avenue”  volt, hiszen ugyanabban az épületben volt, amelyben egykor Clara Louise Macbeth is lakott, már amikor éppen nem a tengert járta.


Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera 

2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.