A budapesti vonatok is megállnak Bécs új főpályaudvarán

Ünnepélyesen átadták pénteken Bécs főpályaudvarát, ahol decembertől a budapesti vonatok is megállnak majd.

A Belvedere palota közelében, 59 hektárnyi területen fekvő bécsi főpályaudvar (Hauptbahnhof Wien) építését 2009-ben kezdték el, a korábbi déli pályaudvar helyén. Az építkezés költsége 987 millió euró volt, a környéken áthaladó villamos, metró és helyi vasút vonalának átépítése további 44 millió euróba került. A 12 vágányos pályaudvar mellett 600 férőhelyes autóparkolót, 1000 kerékpár elhelyezésére alkalmas 1600 négyzetméteres tárolót, és 20 ezer négyzetméter területű, kilencven boltot üzemeltető bevásárlóközpontot is kialakítottak.

A számítások szerint néhány éven belül naponta több mint ezer vonat halad át és 145 ezer ember fordul majd meg az új főpályaudvaron. Ez az első olyan bécsi pályaudvar, ahol mind a négy égtájról érkező vonatok találkoznak.

A főpályaudvart részlegesen 2012 decemberében nyitották meg, idén decembertől már nemcsak a helyi, hanem a távolsági vonatok, köztük a Budapestről érkezők is megállnak majd. A nemzetközi forgalom előtt teljes egészében 2015 decemberében nyílik meg.

Óriási acéltető a pályaudvar ismertetőjegye

A pályaudvar fő ismertetőjegye a jellegzetes formájú, 31 ezer négyzetméteres tetőszerkezete. A 200 méter hosszú, 15 méter magas és 120 méter széles perontető építéséhez 7000 tonna acélt használtak fel, éppen annyit, mint a Párizsi Eiffel-toronyhoz. A pályaudvar központi csarnoka 100 méter hosszú és 25 méter széles, a menetrendet mutató kivetítő 40 négyzetméteres. Az akadálymentesített pályaudvaron 29 mozgólépcsőt, 14 személyi és további 5 teherliftet alakítottak ki. Az új pályaudvaron felállították azt az 1873-ban készült, csaknem egy tonnás kőből készült oroszlánt is, ami a korábban itt működő pályaudvart 140 évig díszítette. A pályaudvar környékén, a korábban használt vágányok helyén 550 ezer négyzetméternyi irodahelyiség és 5500 lakás építése kezdődött el.

Négy évvel ezelőtt az épülő pályaudvar mellé egy bahnorama elnevezésű tornyot emeltek, amelyről követni lehetett a munkálatokat. A csaknem 67 méter magas toronyból, amelyben egy nyolcvan férőhelyes kávézót is kialakítottak, 2010 óta összesen 300 ezer ember tudta megcsodálni az építkezést. A torony felállításának költsége négy millió euró volt, amelynek felét a város, felét pedig az osztrák vasúttársaság állta. A tervek szerint a pályaudvar elkészültével a tornyot máshol újra felállítják.

Forrás: MTI


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.