Csakhogy a hazai légi útvonalakon egyeduralkodó Tarom nem támogatja kedvező árakkal a belföldi turizmust, panaszkodnak egyre hangosabban a történelmi városok szállásadói, az utazási irodák, amelyek képtelenek eladni hétvégi programajánlataikat. Ezért aztán inkább nem is kínálnak ilyet.
A román állami légitársaságnál még akkor is 140 euró körül mozog egy Bukarest-Kolozsvár vagy Bukarest-Iasi repülőjegy, ha valaki három hónappal hamarabb, interneten foglalja le, így nem véletlen, hogy a román állampolgárok inkább Párizsba, Rómába, Isztambulba vagy Milánóba utaznak city-break-re. A Tarom egyetlen megyeszékhelyet sem köt össze a tengerparttal, pedig az utazásszervezők úgy vélik, a dömpingár átcsalogatná az utasokat a vasútról, hisz' például Szatmárnémetiből vagy Temesvárról vasúton legalább 20 óra a zötykölődés Constantara.
A külföldi desztinációknál, az élesedő konkurencia miatt már nagyobb a tolongás, a Romániában megtelepedett fapadosok egyre kedvezőbb ajánlatokkal könyökölnek, így aztán egy londoni vagy isztambuli hétvége repülőjegye oda-vissza akár 100 euróból is megvan. Az árkülönbség egy romániai város és egy európai között 40-60 euró.
A magas árak ellenére a Tarom évi 600 ezer utast szállít a belföldi járatain – köszönhetően a honatyáknak is –, viszont „hozzájárultak”, hogy az ország turisztikai mérleghiánya 2013-ban elérje a fél milliárd eurót. Ennyivel költöttek többet a román állampolgárok külföldön, mint a vendég turisták.