A csomagdíjak és a goromba személyzet idegesíti legjobban az utasokat

Nem a repülőjáratuk törlése vagy a hosszas biztonsági átvizsgálás, hanem a csomagokért kért pótdíjak és a személyzet goromba bánásmódja háborítja fel legjobban az utasokat - tárta fel egy amerikai közvélemény-kutatás.

A Consumer Reports amerikai fogyasztóvédelmi magazin felmérése során kétezer amerikait kért meg arra, hogy rangsorolja az autókölcsönzőkkel, légitársaságokkal és szállodákkal kapcsolatos panaszait. A válaszokból meglepő kép bontakozott ki: leginkább a csomagdíjak hozzák ki a sodrukból az utazókat. "Két téma végzett a csúcson: az egyik a pótdíj kérdése, amely valóban irritálja az embereket függetlenül attól, hogy melyik ágazatról van szó" - mondta el Mark Kotkin, a magazin munkatársa. Mint kiemelte: a repülővel utazók elsősorban az új csomagdíjak bevezetése miatt méltatlankodtak. A kutatás eredménye alapján egyértelmű az üzenet: "ha fel akarjátok bosszantani az utasokat, vágjátok meg őket a csomagokért" - figyelmeztetett a szakember.

A másik kényes téma, amely a válaszadóknál mind a három említett ágazatban súlyos gondként jelentkezett: a személyzet goromba, segítőkésznek nem nevezhető magatartása volt. "Legyetek kedvesek az utasokkal" - ajánlotta Kotkin a három ágazat alkalmazottainak. A felmérés arra is rámutatott, hogy az utazókat sokkal jobban felhergeli a járatok törléséről való tájékoztatás hiánya, mint maga a tény, hogy törölték a járatukat. Szintén bosszankodásra ad okot, ha mások happolják el a helyüket vagy foglalják el a kézipoggyásztartót a repülőgép fedélzetén. Ugyanakkor kevesen panaszkodtak a reptéri biztonsági ellenőrzés miatti várakozás vagy amiatt, hogy nem kaptak enni a repülés során.

Nemek és generációk szerint különbség mutatkozott a panaszok intenzitásában. A nők jobban kiakadtak a szállodákban tapasztalt drága szobaszervíz vagy hanyag ágyazás miatt, és nehezebben viselték, hogy a kölcsönzősök agresszív stílusban akartak rájuk tukmálni szükségtelenül drága autókat. A saját unokákkal szemben általában elnézőbb nagyszülő korosztályról kiderült, hogy mások gyerekeinek rakoncátlanságát viszont nehezebben viselik el a repülőgépeken. (MTI)


Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.