A csomagdíjak és a goromba személyzet idegesíti legjobban az utasokat

Nem a repülőjáratuk törlése vagy a hosszas biztonsági átvizsgálás, hanem a csomagokért kért pótdíjak és a személyzet goromba bánásmódja háborítja fel legjobban az utasokat - tárta fel egy amerikai közvélemény-kutatás.

A Consumer Reports amerikai fogyasztóvédelmi magazin felmérése során kétezer amerikait kért meg arra, hogy rangsorolja az autókölcsönzőkkel, légitársaságokkal és szállodákkal kapcsolatos panaszait. A válaszokból meglepő kép bontakozott ki: leginkább a csomagdíjak hozzák ki a sodrukból az utazókat. "Két téma végzett a csúcson: az egyik a pótdíj kérdése, amely valóban irritálja az embereket függetlenül attól, hogy melyik ágazatról van szó" - mondta el Mark Kotkin, a magazin munkatársa. Mint kiemelte: a repülővel utazók elsősorban az új csomagdíjak bevezetése miatt méltatlankodtak. A kutatás eredménye alapján egyértelmű az üzenet: "ha fel akarjátok bosszantani az utasokat, vágjátok meg őket a csomagokért" - figyelmeztetett a szakember.

A másik kényes téma, amely a válaszadóknál mind a három említett ágazatban súlyos gondként jelentkezett: a személyzet goromba, segítőkésznek nem nevezhető magatartása volt. "Legyetek kedvesek az utasokkal" - ajánlotta Kotkin a három ágazat alkalmazottainak. A felmérés arra is rámutatott, hogy az utazókat sokkal jobban felhergeli a járatok törléséről való tájékoztatás hiánya, mint maga a tény, hogy törölték a járatukat. Szintén bosszankodásra ad okot, ha mások happolják el a helyüket vagy foglalják el a kézipoggyásztartót a repülőgép fedélzetén. Ugyanakkor kevesen panaszkodtak a reptéri biztonsági ellenőrzés miatti várakozás vagy amiatt, hogy nem kaptak enni a repülés során.

Nemek és generációk szerint különbség mutatkozott a panaszok intenzitásában. A nők jobban kiakadtak a szállodákban tapasztalt drága szobaszervíz vagy hanyag ágyazás miatt, és nehezebben viselték, hogy a kölcsönzősök agresszív stílusban akartak rájuk tukmálni szükségtelenül drága autókat. A saját unokákkal szemben általában elnézőbb nagyszülő korosztályról kiderült, hogy mások gyerekeinek rakoncátlanságát viszont nehezebben viselik el a repülőgépeken. (MTI)


Ködös időben szállunk fel, incidens repülés közben, „lezuhanunk”,  csúszdán menekülünk, sűrű füst- és tűzfelhőbe keveredünk

Ködös időben szállunk fel, incidens repülés közben, „lezuhanunk”, csúszdán menekülünk, sűrű füst- és tűzfelhőbe keveredünk 

A Wizz Air január 31-ére szóló meghívása alaposan felpörgette az adrenalinszintemet, elvégre nem minden nap zuhanhat le úgy az ember egy repülő fedélzetéről, hogy azt tuti túl is élje – FRISSÍTVE
Sztrájkok okozhatnak fennakadásokat az olasz repülőtereken

Sztrájkok okozhatnak fennakadásokat az olasz repülőtereken  

2025. február 5-én, szerdán a poggyászkezelők tiltakozása miatt részleges sztrájkokra lehet számítani az olaszországi repülőtereken.
Spanyolország: új vasúti bérlet turisták számára

Spanyolország: új vasúti bérlet turisták számára 

 A bérlet többféle utazási lehetőségeket kínál.
Kiderült, melyik a legpocsékabb hangulatú holland vasútállomás

Kiderült, melyik a legpocsékabb hangulatú holland vasútállomás  

Ezt a versenyt akár nálunk is megrendezhetnénk. Több jelölt is jogosult lehetne arra, hogy felkerüljön a dobogó tetejére.
Új prémium márkájú folyami hajók járják hamarosan Európa vizeit

Új prémium márkájú folyami hajók járják hamarosan Európa vizeit 

2027-től indít Európában új folyami hajózási szolgáltatást indít a Royal Caribbean Group.
Közvetlen légihíd Debrecenből a török és az albán tengerparthoz

Közvetlen légihíd Debrecenből a török és az albán tengerparthoz 

Nyáron már indulnak a közvetlen járatok.
Most akkor van vagy nincs otthoni munkavégzés a MÁV-nál?

Most akkor van vagy nincs otthoni munkavégzés a MÁV-nál? 

Kisebb vita robbant ki ez ügyben a z érdekelt felek közt.
Évértékelő jelentés a lett légitársaság tavalyi eredményeiről

Évértékelő jelentés a lett légitársaság tavalyi eredményeiről 

Az airBaltic tavalyi évét jelentős növekedés, rekorderedmények, innovatív fejlesztések és megerősített globális jelenlét jellemezte.
Rekordévet zárt a dubaji nemzetközi repülőtér

Rekordévet zárt a dubaji nemzetközi repülőtér 

A nemzetközi utazások legforgalmasabb repülőtere, a dubaji nemzetközi repülőtér (DXB) 2024-ben rekordot döntött: 92,3 millió utas haladt át a termináljain – jelentették be a hatóságok csütörtökön.
Utasszállító repülőgép ütközött helikopterrel Washingtonnál – FRISSÍTVE

Utasszállító repülőgép ütközött helikopterrel Washingtonnál – FRISSÍTVE 

Egy utasszállító repülőgép és egy katonai helikopter ütközött össze az amerikai főváros légterében. Nincs túlélője a tragédiának.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.