Goh Choon Phong, a Singapore Airlines vezérigazgatója elmondta: „Ez egy fontos mérföldkő a SIA csoport fenntarthatósági útján.
A fenntartható üzemanyagok fokozott használata fontos stratégiai lépés amellett, hogy befektetéseket fordítunk új generációs repülőgépekre és a jobb működési hatékonyság elérésére.
Ezt azonban nem elég egyedül megtennünk. Szorosabb együttműködésre van szükség mind Szingapúrban, mind a világ más pontjain, hogy elérjük kollektív fenntarthatósági céljainkat. Továbbra is keressük a lehetőségeket a fenntartható üzemanyagok nagyobb mértékű előállítása és felhasználása érdekében.”
A SIA csoport támogatja a IATA-t és más feleket, hogy megállapodjanak a SAF elszámolási alapelvekről, ezzel növelve a bizalmat és az ellenőrizhetőséget. 2017-ben a Szingapúri Polgári Légiközlekedési Hatósággal (CAAS) együttműködve több San Francisco – Szingapúr járaton felméréseket végeztek a SAF hatékony használatára optimalizált repülési műveletekkel. 2020-ban egyéves megállapodást kötöttek a stockholmi Swedavia repülőtérrel, mely segített jobban megérteni a megújuló üzemanyagok logisztikáját és beszerzési folyamatait.
A SIA csoport, a CAAS és a GEnZero1 ez év szeptemberében lezárt egy 20 hónapos próbaidőszakot, melynek keretén belül 1000 tonna tiszta SAF-ot importáltak, kevertek össze Szingapúrban és töltöttek fel Singapore Airlines és Scoot járatokra. Ez 1000 SAF jóváírást generált és 2500 tonna szén-dioxid csökkentést jelent. Szingapúr tehát készen áll, hogy a SAF jóváírásokat és tranzakciókat megbízható és átlátható módon bonyolítsa le.
Forrás: Singapore Airlines / Turizmus Online