A Germanwings Barcelona-Düsseldorf útvonalon közlekedő A320-as gépének fedélzetén 150 ember tartózkodott, amikor a repülő kedd délelőtt hegyoldalnak csapódott Franciaország déli részén az Alpokban. A katasztrófa körülményeinek vizsgálatát vezető marseille-i ügyészség szerint a másodpilóta bezárkózott a pilótakabinba, és valószínűleg szándékosan vezette a gépet a hegyoldalnak.
A német légiközlekedési vállalatok szövetségének (BDL) pénteki közleménye szerint a légitársaságok megállapodása alapján ezentúl soha nem lehet pilóta egyedül a fülkében. Erre a döntésre jutott számos más légitársaság is, például a Norwegian Air, a Wizz Air, az EasyJet, a Finnair, az Icelandair, az Air Canada és az Air Transat is.
A Lufthansa-csoport is módosítja a pilótafülkére vonatkozó szabályokat
A Germanwings honlapján pénteken közzétett közlemény szerint a német fapados és anyacége, a Lufthansa is csatlakozik a fent említett légitársaságokhoz, vagyis módosítják a pilótafülkére vonatkozó szabályokat, és a személyzetből egyszerre legalább két embernek tartózkodnia kell a helyiségben. Döntésüket a német légügyi hatósággal együttműködve hozták meg, bevezetésére a lehető legrövidebb időn belül sort kerítenek.
Az EASA is legalább kétfős jelenlétet javasol a pilótafülkében
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) átmeneti javaslata szerint is legalább kétfős, állandó jelenlétre van szükség a repülőgépek pilótafülkéjében.
A szervezet pénteki közleményében azt írta, hogy a pilótafülkében folyamatosan legalább két főnyi személyzetnek kell tartózkodnia, és közülük legalább az egyiknek pilótának kell lennie.
A pilóták szakszervezete (Vereinigung Cockpit - VC) üdvözölte a döntést, közleményük szerint "a négy szem elv" bevezetése lehetőséget kínál arra, hogy kiküszöböljék a veszélyforrásokat, amelyekre a keddi katasztrófa felhívta a figyelmet. Ugyanakkor ügyelni kell arra, hogy szerencsétlenség nyomán ne alakuljon ki az a vélemény, hogy a járatok fedélzetén dolgozó munkavállalók mind "gyanúsak" - emelte ki az érdekvédelmi szervezet.
Az új szabályt üdvözölte Alexander Dobrindt közlekedési miniszter is, rámutatva, hogy ezentúl "nem lehet annyira könnyen bezárkózni a pilótafülkébe". Hozzátette, hogy nem ez lesz az egyetlen szabályozási változás a keddi katasztrófa után, és uniós szinten is intenzív tárgyalásokat folytatnak az eset tanulságairól.
Forrás: MTI
Forrás: Turizmus Online