A parlament közlekedési bizottsága előtt az IAG-t megalakulása óta vezető szakember azt mondta, mindent elkövettek azért, hogy a cég csökkentse a kiadásait, és azzal számoltak, hogy júliustól bővíthetik a kínálatot. A kormány javaslata azonban rossz helyzetbe sodorná a légitársaságot és a teljes szektort. Willie Walsh közlése szerint a British Airways mellett az Iberiát, a Vuelinget, az Aer Lingust és a Levelt is irányító IAG egyelőre nem szorul kormányzati mentőcsomagra. Minden lehetséges módot megragadtak arra, hogy csökkentsék a pénzkiáramlás mértékét, de a készpénzállomány így is rohamosan fogy, és ez legalább júliusig így is marad.
Az IAG arra kérte a kormányt, hogy álljon el a kötelező karantén elképzelésétől, mert az az egész légiközlekedési iparban véget vethet a fellendülésnek. Európa legforgalmasabb repülőtere, a Heathrow vezetése nemzetközi eljárásrend kidolgozását, és azt kérte, hogy az alacsony kockázatú országokból szabad legyen a beutazás. Az IAG a múlt héten hozta nyilvánosságra első negyedéves pénzügyi jelentését, amelyben a társaság az előző évi nyereséges üzemelés helyett veszteségekről számolt be. A március 31-ével végződött első negyedévben adózás után 556 millió euró veszteséget mutatott ki a cég, és jelezte, hogy még ennél is rosszabb pénzügyi eredményre számítanak a második negyedévben.
Forrás: MTI