A kormány teljesítené az Air France-pilóták követelését, a légitársaság nem

Jóllehet a francia kormány már teljesítené az Air France pilótáinak követelését, ők folytatják a sztrájkot, mert a légitársaság és a kormány ellentmondásosan nyilatkozik a céghez tartozó fapados társaság, a Transavia fejlesztéséről. Csütörtökön az Air France járatoknak várhatóan csak a 47 százaléka közlekedik.

Alain Vidalies közlekedési államtitkár szerda reggel bejelentette, hogy az Air France teljesíti a sztrájkolók kérését és visszavonja a Transavia fejlesztéséről szóló projektjét.
"Nem három hónapra felfüggeszti, hanem teljesen visszavonja" - fogalmazott az RMC rádióban az illetékes kormánytag. Néhány órával később Manuel Valls miniszterelnök megerősítette, hogy a teljes visszavonásról és nem felfüggesztésről van szó.

"Megerősítem ezt a javaslatot, a két félnek a következő órákban meg kell találnia a megoldást a válságból való kiútra. Nem a következő napokban, hanem a következő órákban" - fogalmazott a kormányfő a nyugat-franciaországi Le Havre-ban. "A Transavia franciaországi fejlesztését folytatni kell, de ha az európai Transavia feladása vagy elhalasztása megoldást jelent a válságra, akkor az a jó megoldás" - tette hozzá.

Frédéric Gagey, a francia légitársaság elnöke azonban cáfolta a miniszterelnök bejelentését: "Tényleg visszavontuk azt, hogy most létrehozzuk az európai leányvállalatot, de az egyértelmű, hogy a tervet újra kell gondolni és főleg meg kell vitatni a szociális partnerekkel azért, hogy megfelelő feltételeket találjunk a megvalósításhoz" - mondta az Europe 1 kereskedelmi rádióban.

A miniszterelnök kedden még a sztrájk azonnali befejezésére szólított fel és azt állította, a pilótáknak nincs okuk sztrájkolni, s a napi 15-20 millió eurós veszteséget termelő munkabeszüntetés veszélyt jelent a vállalat és Franciaország imázsa szempontjából.
A francia állam 16 százalékos tulajdonosa a francia-holland Air France-KLM-nek, amely a német Lufthansa mögött a második legjelentősebb európai légitársaság.

A szakszervezetek szerdán nem kívánták az ellentmondó nyilatkozatokat kommentálni. Annyit közöltek, hogy várják a vezetőség írásos ajánlatát. Addig pedig biztosan folytatják a munkabeszüntetést.

Az Air France elmúlt 15 évének leghosszabb munkabeszüntetése szeptember 15-én kezdődött, azóta átlagosan a járatoknak a fele közlekedik.

Az átmeneti felfüggesztés nem elég a pilótáknak

A vezetőség hétfőn a fejlesztési terv átmeneti felfüggesztését javasolta, a pilóták ezt azonban nem fogadták el. A teljes visszavonást, s azt követelik, hogy a Transaviánál és az Air France-nál azonos feltételekkel foglalkoztassa az anyavállalat a pilótákat.

Kedden először mintegy 200-300 pilóta utcára is vonult: egyenruhában követelték a nemzetgyűlés előtt a "francia munkahelyek megmentését". Attól tartanak ugyanis, hogy az Air France fapados légitársaságának, a Transaviának a fejlesztésével az európai bázisokhoz átkerülő francia pilótáknak ezentúl külföldi munkaszerződése lesz, amely a hazaiaknál kedvezőtlenebb munkafeltételeket és fizetést biztosít.

Szerdán viszont a sztrájkot ellenző Air France dolgozók tartottak szimpátiatüntetést a légitársaságnak a párizsi Roissy repülőtéren található igazgatósága előtt.

Forrás: MTI


Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén

Bárki által elérhető nagysebességű internet a lett légitársaság fedélzetén 

A lett airBaltic légitársaság az első, amely ingyenesen bevezeti a SpaceX Starlink nagysebességű internetet az Airbus A220-300-as flottáján.
Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál

Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál  

A Delta Air Lines 30 000 amerikai dollárt (11.500.000 forint) ajánlott fel minden utasnak, aki a hétfőn Torontóban kényszerleszállást végrehajtó repülőgépen tartózkodott.
Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok

Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok 

A Flix erősíti jelenlétét a latin-amerikai buszpiacon.
Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 

Minden idők legmagasabb januári utasforgalmával indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok

Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok 

A szürke Tram-train járatok élénk sárga színben pompáznak ezentúl.
Jön az új KRESZ?

Jön az új KRESZ? 

A 27 oldalas dokumentum célja a jelenlegi, nehezen átlátható szabályrendszer korszerűsítése és a mai közlekedési szokásokhoz igazítása.
Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL

Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL 

A baleset egy erős havazást követően történt.
Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli

Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli  

Kedden és szerdán lezárások lesznek Budapesten delegáció közlekedése miatt.
BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása

BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása 

Március elsejétől lezárják a déli hidat.
Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít

Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít 

Az új nagysebességű vonat mindössze 3 óra alatt összekapcsol két fő európai várost.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.