A Malév-dolgozók nem tudják, mi vár rájuk

Az üzemi tanácsot nem tájékoztatták az átalakítási programról, holott a tulajdonos által nem cáfolt sajtóhírek szerint a dokumentum már csak brüsszeli jóváhagyásra vár. Bár csoportos létszámleépítésről most még nem tudni, a malévosok szerint a helyzet bármikor változhat. Közben feljelentést tett a LESZ egy 800 millió forintos, még 2007-ben kifizetett tétel miatt.

A Napi Gazdaság információi szerint a Malév üzemi tanácsának (üt) semmilyen hivatalos információja nincs arról, elfogadta-e, és ha igen, milyen testület azt a dokumentumot, amely a cég jövőjét és benne az átalakítását írja elő. Ezt a dokumentumpt a sajtóhírek szerint Magyarország már el is juttatta Brüsszelbe. Az üt korábban szóban kérte a cég vezetését, hogy bocsássa rendelkezésükre a légitársaság éves, hároméves tervét, illetve az említett átalakítással kapcsolatos dokumentumokat, de mind ez ideig ennek nem sikerült érvényt szerezniük, ezért most írásban kérik ezt a cégvezetéstől. Úgy tudni, a Malévnál a cégvezetés egy ideje már nem szokta írásban tájékoztatni az érdekvédőket, legfeljebb szóban ismertetik velük elképzeléseiket. Most a Malév tervezett átalakítását a légitársaság nehéz gazdasági helyzetén túl az is indokolja, hogy Brüsszel csak megfelelő indokok mellett hagyja jóvá az állami támogatást. Ennek hivatkozása szerepelhet abban a sajtó számára is titkos dokumentumban, amelyet vélhetően már eljuttattak az uniós döntéshozókhoz, s amelyben egyebek között a veszteséges járatok beszüntetése, bizonyos tevékenységek kiszervezése, illetve szervezeti átalakítás, leépítés szerepelhet. Csoportos létszámleépítésről nem tudnak a dolgozók, de mint elmondták, ez bármelyik nap változhat. A Brüsszelnek szánt dokumentumról a magyar kormányképviselők állítják: uniókonform megoldásokat tartalmaz, az annak alapján végrehajtandó átalakítást - ami állami pénzek juttatásával egészül ki - elméletileg Brüsszel engedélyezi. Több hónapig várni kell, hogy a magyar kormány elképzelése kiállja-e a brüsszeli próbát, ellenkező esetben - miként egyik informátorunk fogalmazott - "vége a történetnek". (Napi Gazdaság)


Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán

Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán 

A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.
Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.