Malév csőd a bankok szemszögéből

A banki oldal álláspontjáról tájékoztatta lapunkat a Magyar Bankszövetség a Malév leállása kapcsán a bankkártyás ügyfelek kártérítéséről. 

Mint ismeretes, a Malév február 3-i leállását követően a kártyakibocsátó magyarországi bankok – a nemzetközi kártyatársasági előírásoknak megfelelően– azonnal ügyfeleik rendelkezésére álltak, és tömegesen kezdték meg a bankkártyás fizetések kapcsán a repülőjegyek visszatérítését. A Malév által publikált 750 000 érvényes jegyből a legutóbbi statisztikák szerint mintegy 60 000 db jegyet vásároltak bankkártyával.

Ez azt jelenti, hogy a nagyobb bankok több ezres nagyságrendben dolgozták, dolgozzák fel a jegyvisszatérítéseket, ami nagy adminisztrációs munkavégzéssel jár. A bankok a folyamatért semmiféle költséget nem számolnak fel az ügyfeleknek, akik a modern, kártyás fizetés előnyeként tapasztalhatják meg a pénzük visszafizetését. Több bank az előzetes jóváírást is vállalta, ami azt jelenti, hogy a nemzetközi visszaigénylési folyamat több hónapos várakozási idő helyett, az adatok feldolgozása után már néhány nappal jóváírták az igénylő kártyás ügyfelüknek a repülőjegy árát, tudatta lapunkkal Sütő Ágnes, a Magyar  Bankszövetség Kommunikáció és elektronikus csatornákért felelős területi vezetője.  

Az ügy kezelésében a Bankok és a Bankszövetség fogyasztóvédelmi hozzáállását a PSZÁF vezetése írásbeli elismeréssel illette, tudtuk meg.

A repülőjegyek bankkártyás értékesítésének egy része utazási irodákon keresztül történt.

Ahogy korábban olvashatták nálunk is, az utazási irodák a jegyértékesítéssel kapcsolatban azt az álláspontot képviselik, hogy a szolgáltatás nem teljesüléséért ők felelősséget nem viselnek - az ügynöki szerepvállalásból adódóan. Ugyanakkor a bankkártyás fizetésből eredően az adott utazási irodák és adott bankok között – egy másik - szerződéses jogviszony áll fenn, közölte a szervezet. 

Az utazási irodák ügynöki szerződése a Malévval van, a bankokkal pedig kártyaelfogadói szerződésük van. Ez a nemzetközi kártyaelfogadói szerződés az, amely kötelezi az utazási irodákat, hogy a meg nem valósult szolgáltatások árát visszautalják, annak ellenére, hogy nem az adott utazási iroda a felelős a szolgáltatás meghiúsulásáért, hangsúlyozza a Bankszövetség.

A Szövetség kiemelte, a bankok a jogszabályok teljes körű betartásával, ezen utóbbi szerződés szerint cselekszenek. A bankszektor prudenciális működését szigorú ágazati és nemzetközi szabályrendszerek, magas szintű kontrollt gyakoroló hatósági szervek biztosítják.


Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.