A magyar utazási irodák, akik a hagyományos légitársaságok jegyeinek 70%-át értékesítik, örömmel veszik, ha üzemelni kezd egy Budapest központú, az üzleti turizmus számára alkalmas, megbízható, új légitársaság. A szövetség szerint a magyar turizmus, és általában a gazdaság számára jelentős előrelépést jelenthet a főbb világgazdasági központokkal való közvetlen összeköttetés. Az esetleges augusztusi induláshoz hamar meg kell kezdeni az üzleti tárgyalásokat az új fuvarozónak. Tekintettel arra, hogy az irodák az elmúlt hónapokban jelentős veszteségeket szenvedtek el a megszűnő légitársaságok miatt, a tárgyalásokon kulcskérdés lesz a Sólyom biztosítékainak kérdése, hangsúlyozták.
A Magyar Nemzet által a hétvégi hírével - amely szerint Sólyom néven hamarosan működni kezdhet az új hazai légitársaság, amelynek járatai a közel-keleti kisebbségi befektetők segítségével már augusztusban elindulhatnak európai és közel-keleti célállomásokra - hétfőn több online portál is foglalkozott.
A HVG cikke szerint egy teljesen új légitársaság felállítása, míg egyáltalán felszállhatnak a gépek, legalább másfél évet vesz igénybe, így az augusztusi indulás esélytelen. A lap által megkérdezett szakértő szerint a tervezett üzleti modell is "totális őrültség", mivel az európai légiközlekedési palettában talán még a Lufthansa igazán versenyképes, a többi hagyományos légitársaság közép- és rövid távon a fapadosokkal versenyez, amelyek viszont több utast, nagyobb kihasználtsággal szállítanak. Ráadásul nem egyértelmű, hogy miért érné meg közel-keleti befektetőknek európai cégbe invesztálniuk. Egyelőre nem látszik, hogy egy új légitársaság miben tudna újat nyújtani, mi lenne az a plusz, amiért Budapesten keresztül áramlanának az utasok, tette hozzá a szakértő.
Forrás: Turizmus Online