A Financial Times odaver a Sólyom Ervéjznek

Voltaképpen ugyanazokat, a nagy hacacérával megrendezett sajtótájékoztatón meg nem válaszolt alapvető kérdéseket teszi fel a lap bloggere, melyekre mindenki várta szerdán a választ.

Kevés új légitársaság kezdi pályafutását egy jól feladott nyelvleckével és kulturális szimbólumok ismertetésével - így a Kester Eddy klaviatúrájából született írás felütése. 

(„A SÓLYOM a kapocs az ÉG és FÖLD között. Megtestesíti az ERŐ-t, a BÁTORSÁG-ot, a GYORSASÁG-ot, és KITARTÁS-t, a TISZTELETET-et és a VÉDELMET is. Számunkra a SÓLYOM egyben a példamutatást is szimbolizálja az alapvető társadalmi, közösségi és vallási értékek elfogadása és közösségformáló magatartásnormák tanúsítása vonatkozásában” - szó- és helyesírás szerinti idézet a solymosok által kiadott sajtóanyagból.)

De a nyelvi és ideológiai boncolgatáson túl a szerző felteszi ugyanazokat a gyakorlatias kérdéseket, melyek a szerdai sajtótájékoztatón is elhangzottak, de érdemi válasz nélkül maradtak.

Azaz rendelkezik-e a cég egyáltalán a kereskedelmi repüléshez szükséges minden engedéllyel, melyet a Nemzeti Közlekedési Hatóság első körben nem adott meg? Pontosan kik és mennyi pénzzel szálltak be a légitársaságba? Mikortól termelhet nyereséget a vállalat? A blogger bölcsen megjegyzi: egy légitársaság alapítása nem olcsó mulatság. Hova fog repülni, milyen viteldíjakkal? - folytatja a szerző kérdéseit. És egyáltalán (bár a Sólyom hivatalos közleményében állítja, hogy utazóközönsége létezik), honnan szedi majd a Sólyom utazóközönségét, egy olyan országban, ahol a tavaly 1,7%-os GDP-csökkenést követően idén 0,3-0,5%-os növekedés várható, és ahol a havi átlagkereset 770 eurót tesz ki. 

Abból a kevésből, ami a havi fizuból marad aligha egy magas költségekkel üzemelő, hagyomás légitársasággal utaznak majd a magyarok - kételkedik a Kester Eddy.

 


Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.
Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél

Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél 

A Neste-től rendel fenntartható üzemanyagot a légitársaság.
Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.