Egy hűsítő koktélra szólt a meghívás, amit a nyári hőségben embert próbáló, "potom" 40 fokos hőmérsékletben nemigen utasít vissza az ember. Az apropója pedig július 18-án, a Crown Plaza Budapest különtermében tartott miniünnepségnek az volt, hogy a Singapore Airlines rangos díjakat zsebelt be a Skytrax Award 2023 díjkiosztóján. Megkapta a Best Airline, a Best First Class Airline, a Best First Class Comfort Amenities, a Best Airline in Asia díját, sőt, low-cost kategóriában leányvállalata, a Scoot, megkapta a Best Long Haul Low-cost elismerést is.
Mindez a díjeső valóban ok lehet az ünneplésre, azonban, mint kiderült, nem a szingapúri hölgyek titkos koktélját szürcsölgetni érkeztünk a hazai kiutaztató irdák meghívott képviselőivel az erősen lehűtött falak közé, hanem egy nagyon komoly és átfogó szakmai beszélgetés is kialakult a Singapore Airlines rövid eddigi tevékenységét bemutató miniprezijét követően, amelyet Wiener Krisztina, a légitársaság magyarországi Sales Managere tartott.
Amelyben többek közt szó esett az 1947-ben, akkor még a Malaysian Airlines-szal közösen alapított légitársaság eddigi tevékenységéről (1972-ben váltak szét, attól kezdve önállóan folytatva tovább tevékenységüket), valamint Airbus és Boeing gépparkjukról, regionális leányvállalatukról (ez a Silkair), amely, mint hallhattuk 2021-ben teljesen beolvadt a szingapúri légügyi cégbe. Fapados leányvállalatukról, a most díjazott Scoot-ról, amely Szingapúrból Athénba, Berlinbe. Londonba és Madridba is repül.
Valamint a híres-neves, virágokkal tarkított Changi Airportról is szó esett, és ha már a virágok kerültek szóba, ne feledjük a Singapore Airlines fedélzetén dolgozó stewi-ek viseletét sem, mert egyenruhájuknak is speciális virág díszítései vannak, és a ruha alapszíne a járaton betöltött pozíció szerint változik.
Sőt, azt is megtudtuk, a négy hónapig tartó légiutaskísérő tanulóprogram során a cégnél nemcsak a vendégvárás, vendégfogadás, a fedélzeti ellátás, a kiszolgálás csínját-bínját tanulják meg a jövő Singapore Girl-jei, hanem azt is, miképp kell hajukat kontyba fogni, hajhálót viselni, sőt, a profi sminkelés titkaiba is beavatja az oktatás során őket egy neves sminkmester.
Ennyit tehát dióhéjban arról, amit a koktélok felszolgálása közben hallhattunk, de azért a legfontosabb infot, amit szintén megosztott velünk a szingapúriak magyarországi képviselője, semmiképp ne hallgassuk el. Ez pedig az, hogy mivel luxuslégitársaságról van szó, szolgáltatásaik is topkategóriások. Filozófiájuk szerint utasaikat a fedélzetre lépés első percétől kezdve a célállomás eléréséig kényeztetik: nagy képernyős monitor vár mindenkit, ingyenes és korlátlan wifit használhat minden utas az utazás teljes időtartama alatt, előre, online megrendelhető a menüsor, kényelmes távolságra vannak az ülések és persze jár mindenkinek a szingapúri titkos koktél felszolgálása a beszállást követően.
A találkozón szakmai párbeszéd alakult ki a jelenlévők között, ki-ki elmondta eddigi tapasztalatait, töltési rekordokról hallhattunk, zéró akciózásról, furcsa utaskérésekről és panaszokról, valamint arról, hogy még mindig erősen árérzékeny a hazai kiutazós piac.
Végül, zárásként elárulnám a szingapúri hölgyek titkos koktélrecepjét, ami egyébként azért Barbie-rózsaszínű, mert Ázsia azon vidékén tilos volt korábban a hölgyeknek alkoholt fogyasztaniuk, így ilyen szörpkinézetű italt szürcsölgettek egyre vidámabb hangulatban. Viszont higgyék el, ez az ital minden, csak nem egy alkoholmentes hűsítő...
Singapore Sling koktél:
90 ml gin
15 ml cseresznyelikőr
7,5 ml Cointreau (narancslikőr)
7,5 ml D.O.M. Bénédictine (gyógynövénylikőr)
15 ml limoló
120 ml ananászlé
10 ml gronardin
1 öntés Angostura bitter
Forrás: Turizmus Online