A Qatar Airways feladja a leckét

Százas nagyságrendű flottabővítésről, számos új járat nyitásáról és a világ legrövidebb átszállási idejét ígérő repülőtér felépítéséről számolt be keddi, budapesti sajtótájékoztatóján a Budapesten hétfőn landolt Qatar Airways ügyvezető igazgatója. Munkatársunktól

Miközben az öreg kontinens és az Újvilág légitársaságainak többsége a válság nyomainak eltakarításával van elfoglalva, alig hallhatóan, de igen magas fordulatszámon növekszik a Perzsa-öböl térségbeli Katarban a Qatar Airways, és nyitja egyre-másra járatait. Kilncvenhetedikként január 17-én Budapestet. Az ötcsillagos és számos komoly szakmai elismerést bezsebelő légitársaság hetente négyszer közlekedő magyarországi járatának nyitása egyfelől komoly fegyvertény a Ferihegy számára. Másfelől olyan új alternatíva a térségbe és távolabbi keletre tartó hazai üzleti és turistaforgalom számára, melynek tudatában elgondolkodik, hogy repüljön-e nyugatra Párizsig, Londonig majd onnan ismét keletre, vagy eleve kelet felé induljon, ha már úgyis oda tart - magyarázta Akbar Al Baker, a légitársaság ügyvezető igazgatója a járat jelentőségét. A foglalási mutatók biztatóak, olyannyira, hogy Al Baker arról számolt be: szeptembertől naponta közlekedhet a járat, a jelenlegi bukaresti leszállás kihagyásával. Mitöbb, a mostani, keskenytörzsű A320-as típust felválthatja valamely szélestörzsű rokona.

Mai gyerek

A Qatar gyerekkorú légitársaság a nagy öregekhez képest; az 1994-ben alapított négy gépet üzemeltető fuvarozó az 1997-es 400 ezer utasról 2011-ig 16 millióra növelte utasforgalmát. 94 gépből álló flottájával gyakorlatilag az összes kontinens jelentős repülőterén megfordul. A flotta tovább bővül; a vállalatnak jelenleg 200 új gépre van megrendelése. Ezzel flottája akár meghaladhatja majd azt a gépparkot, amely elég járathálózatának ellátására. De az új gépek leváltják a „régieket” - a Qatar flottájában nincs 5 évnél idősebb gép - tájékoztatott Al Baker hozzátéve, hogy a „kiöregedett” madarakat a Qatar saját tulajdonú lízingcége továbbadja a kevésbé tőkeerős légitársaságoknak. A flotta és a járathálózat bővítése mellett a következő 3 év során mintegy 3500 új munkaerőt terveznek alkalmazni a légitársaságnál. 

A cég - mint azt az ügyvezető elmondta - nem tervezi egyelőre, hogy csatlakozna valamely légi szövetséghez. Ugyanakkor önállósága mellett szoros együttműködést alakított ki a Star Alliance-szal, valamint más légitársaságokkal közös kód alatt repül több járatot is.

Az 50%-ban a katari állam, 50%-ban pedig magánbefektetők tulajdonát képező Qatar Airways ügyvezetője újságírói kérdésre, mely szerint befolyásolják-e az olajár változásai a cég forgalmát, Al Baker úgy reagált: „A következő 3-4 évben nem lesznek álmatlan éjszakáim az olajár miatt.”

Münchennel vetekszik

2012-ben adják át az új dohai repülőteret (NDIA), mely a legek repülőtere lesz. A tengerből kihasított területre épülő légikikötő mintegy 15 milliárd dollárért készül el. A kilométernyi hosszú terminálon belül vonat közlekedik majd. Itt fog állni a legmagasabb irányítótorony, ha addig valaki nem épít a környéken magasabbat, és a világ legnagyobb hangárjában két Airbus A380-as is bátran elfér egyéb, kisebb gépek mellett.

Az új légikötő nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy Európa nagy repülőtereivel mérkőzzön meg a közeli és távoli keletre tartó európai utasokért (is). Az 2020-ra már 50 milliós kapacitást elérő NDIA a legrövidebb átszállási időt kínálja majd, 30 percet, mellyel a jelenlegi legjobbat, Münchent szorongatná meg. A tusában nagy segítségére lesz az NDIA-nak a jelenleg 97 desztinációt repülő Qatar Airways, mely a világon egyedülálló módon 100 százalékos tulajdonosa a repülőtérnek. 


Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.
Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba

Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba 

A FlixBus új közép-európai járatával bővíti a Magyarországról elérhető úti célok kínálatát. A naponta közlekedő közvetlen járat kényelmes és megfizethető lehetőséget kínál Sopron lakosainak, hogy felfedezzék Varsó gazdag kulturális életét.
Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől

Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől 

Olyan lépést tett a Volánbusz, mintha náluk senkit nem érdekelné, hogy a főszezon közeledtével tömegközlekedési eszközzel is el lehessen érni hazánk nyári legfőbb turisztikai célpontját a főváros felől.
Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.