A Qatar Airways feladja a leckét

Százas nagyságrendű flottabővítésről, számos új járat nyitásáról és a világ legrövidebb átszállási idejét ígérő repülőtér felépítéséről számolt be keddi, budapesti sajtótájékoztatóján a Budapesten hétfőn landolt Qatar Airways ügyvezető igazgatója. Munkatársunktól

Miközben az öreg kontinens és az Újvilág légitársaságainak többsége a válság nyomainak eltakarításával van elfoglalva, alig hallhatóan, de igen magas fordulatszámon növekszik a Perzsa-öböl térségbeli Katarban a Qatar Airways, és nyitja egyre-másra járatait. Kilncvenhetedikként január 17-én Budapestet. Az ötcsillagos és számos komoly szakmai elismerést bezsebelő légitársaság hetente négyszer közlekedő magyarországi járatának nyitása egyfelől komoly fegyvertény a Ferihegy számára. Másfelől olyan új alternatíva a térségbe és távolabbi keletre tartó hazai üzleti és turistaforgalom számára, melynek tudatában elgondolkodik, hogy repüljön-e nyugatra Párizsig, Londonig majd onnan ismét keletre, vagy eleve kelet felé induljon, ha már úgyis oda tart - magyarázta Akbar Al Baker, a légitársaság ügyvezető igazgatója a járat jelentőségét. A foglalási mutatók biztatóak, olyannyira, hogy Al Baker arról számolt be: szeptembertől naponta közlekedhet a járat, a jelenlegi bukaresti leszállás kihagyásával. Mitöbb, a mostani, keskenytörzsű A320-as típust felválthatja valamely szélestörzsű rokona.

Mai gyerek

A Qatar gyerekkorú légitársaság a nagy öregekhez képest; az 1994-ben alapított négy gépet üzemeltető fuvarozó az 1997-es 400 ezer utasról 2011-ig 16 millióra növelte utasforgalmát. 94 gépből álló flottájával gyakorlatilag az összes kontinens jelentős repülőterén megfordul. A flotta tovább bővül; a vállalatnak jelenleg 200 új gépre van megrendelése. Ezzel flottája akár meghaladhatja majd azt a gépparkot, amely elég járathálózatának ellátására. De az új gépek leváltják a „régieket” - a Qatar flottájában nincs 5 évnél idősebb gép - tájékoztatott Al Baker hozzátéve, hogy a „kiöregedett” madarakat a Qatar saját tulajdonú lízingcége továbbadja a kevésbé tőkeerős légitársaságoknak. A flotta és a járathálózat bővítése mellett a következő 3 év során mintegy 3500 új munkaerőt terveznek alkalmazni a légitársaságnál. 

A cég - mint azt az ügyvezető elmondta - nem tervezi egyelőre, hogy csatlakozna valamely légi szövetséghez. Ugyanakkor önállósága mellett szoros együttműködést alakított ki a Star Alliance-szal, valamint más légitársaságokkal közös kód alatt repül több járatot is.

Az 50%-ban a katari állam, 50%-ban pedig magánbefektetők tulajdonát képező Qatar Airways ügyvezetője újságírói kérdésre, mely szerint befolyásolják-e az olajár változásai a cég forgalmát, Al Baker úgy reagált: „A következő 3-4 évben nem lesznek álmatlan éjszakáim az olajár miatt.”

Münchennel vetekszik

2012-ben adják át az új dohai repülőteret (NDIA), mely a legek repülőtere lesz. A tengerből kihasított területre épülő légikikötő mintegy 15 milliárd dollárért készül el. A kilométernyi hosszú terminálon belül vonat közlekedik majd. Itt fog állni a legmagasabb irányítótorony, ha addig valaki nem épít a környéken magasabbat, és a világ legnagyobb hangárjában két Airbus A380-as is bátran elfér egyéb, kisebb gépek mellett.

Az új légikötő nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy Európa nagy repülőtereivel mérkőzzön meg a közeli és távoli keletre tartó európai utasokért (is). Az 2020-ra már 50 milliós kapacitást elérő NDIA a legrövidebb átszállási időt kínálja majd, 30 percet, mellyel a jelenlegi legjobbat, Münchent szorongatná meg. A tusában nagy segítségére lesz az NDIA-nak a jelenleg 97 desztinációt repülő Qatar Airways, mely a világon egyedülálló módon 100 százalékos tulajdonosa a repülőtérnek. 


Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton

Nosztalgiajáratok a Gyermekvasúton 

A tavaszi szünetben nosztalgiajáratok közlekednek.
Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet

Kína visszaküldött a gyártónak egy vadiúj Boeing repülőgépet 

Az utasszállító gép 55 millió dolláros ára 125 százalékkal nőtt volna az Amerikai Egyesült Államokban bevezetett kétoldalú vámok miatt.
Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.