Miközben az öreg kontinens és az Újvilág légitársaságainak többsége a válság nyomainak eltakarításával van elfoglalva, alig hallhatóan, de igen magas fordulatszámon növekszik a Perzsa-öböl térségbeli Katarban a Qatar Airways, és nyitja egyre-másra járatait. Kilncvenhetedikként január 17-én Budapestet. Az ötcsillagos és számos komoly szakmai elismerést bezsebelő légitársaság hetente négyszer közlekedő magyarországi járatának nyitása egyfelől komoly fegyvertény a Ferihegy számára. Másfelől olyan új alternatíva a térségbe és távolabbi keletre tartó hazai üzleti és turistaforgalom számára, melynek tudatában elgondolkodik, hogy repüljön-e nyugatra Párizsig, Londonig majd onnan ismét keletre, vagy eleve kelet felé induljon, ha már úgyis oda tart - magyarázta Akbar Al Baker, a légitársaság ügyvezető igazgatója a járat jelentőségét. A foglalási mutatók biztatóak, olyannyira, hogy Al Baker arról számolt be: szeptembertől naponta közlekedhet a járat, a jelenlegi bukaresti leszállás kihagyásával. Mitöbb, a mostani, keskenytörzsű A320-as típust felválthatja valamely szélestörzsű rokona.
Mai gyerek
A cég - mint azt az ügyvezető elmondta - nem tervezi egyelőre, hogy csatlakozna valamely légi szövetséghez. Ugyanakkor önállósága mellett szoros együttműködést alakított ki a Star Alliance-szal, valamint más légitársaságokkal közös kód alatt repül több járatot is.
Az 50%-ban a katari állam, 50%-ban pedig magánbefektetők tulajdonát képező Qatar Airways ügyvezetője újságírói kérdésre, mely szerint befolyásolják-e az olajár változásai a cég forgalmát, Al Baker úgy reagált: „A következő 3-4 évben nem lesznek álmatlan éjszakáim az olajár miatt.”
Münchennel vetekszik
2012-ben adják át az új dohai repülőteret (NDIA), mely a legek repülőtere lesz. A tengerből kihasított területre épülő légikikötő mintegy 15 milliárd dollárért készül el. A kilométernyi hosszú terminálon belül vonat közlekedik majd. Itt fog állni a legmagasabb irányítótorony, ha addig valaki nem épít a környéken magasabbat, és a világ legnagyobb hangárjában két Airbus A380-as is bátran elfér egyéb, kisebb gépek mellett.
Az új légikötő nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy Európa nagy repülőtereivel mérkőzzön meg a közeli és távoli keletre tartó európai utasokért (is). Az 2020-ra már 50 milliós kapacitást elérő NDIA a legrövidebb átszállási időt kínálja majd, 30 percet, mellyel a jelenlegi legjobbat, Münchent szorongatná meg. A tusában nagy segítségére lesz az NDIA-nak a jelenleg 97 desztinációt repülő Qatar Airways, mely a világon egyedülálló módon 100 százalékos tulajdonosa a repülőtérnek.