A repülőterek csak felesleges bevásárlóközpontok

- véli Michael O’Leary Ryanair-vezér a CNN-nek adott interjújában.

Szerinte a repülőterek fogják vissza a légi személyszállítás fejlődését. Az átlagos repülőtér szerint nem más, mint felesleges „nemzetközi bevásárlóközpont”. Különösen a fapados repülésnek tesznek keresztbe a repterek a földtől elrugaszkodott áraikkal.

A repülőterek működésének többsége elavult már a korszerű technikának köszönhetően, ez megkérdőjelezi a jelenlegi modell szükségességét O’Leary szerint. A költségek csökkenthetők a jelenlegi, bevásárlást előtérbe toló modell egyszerűsítésével, mely a „shopping centereket” működtető gazdag repülőtereknek jó  – teszi hozzá.

Az utasok fel akarnak szállni a gépre,

elutazni és megérkezni, az időt az úti célon eltölteni, nem pedig reptereken elvesztegetni – mondja. „Becsekkolni interneten, megérkezni a reptérre, túljutni minél hamarabb a biztonsági ellenőrzésen és feljutni a fedélzetre” – foglalja össze O’Leary az utasok vágyait.

Úgy látja, a repülőterek üzemeltetői többé már nem háríthatják át a költségeik sokaságát a légitársaságokra. Elmúltak azok az idők, amikor a régi, túlszabályozott rendszerben a magas áron utaztató légitársaságra a repülőterek áthárították költségeiket. Az alacsony repülőjegyárakhoz elengedhetetlen a repülőtéri költségek lefaragása.

O’Leary szerint gondot jelent a verseny hiánya is, mely olvasatában úgy néz ki, hogy állami tulajdonú repülőterek „még mindig azt képzelik, istenadta joguk” magas árakat kivetni a szolgáltatásaikat igénybe vevő légitársaságokra.

A nagyvárosoknak kell, hogy legyen néhány egymással versenyző repülőtere, mint Londonban, ahol választhatja az utas a Heathrow-t vagy akár Lutont. „Ez az előnyösebb modell. A verseny alacsonyan tartja a repterek árait, amellett, hogy hatékonyabbá válik a kiszolgálás” – mutatja O’Leary a jövőbe vezető utat.

A repülés McDonald's-a

O’Leary víziója szerint a full service, hagyományos légitársaságok közül a három megmaradó nagy a British Airways, Lufthansa és Air France lesz, míg a fapados piacot várakozása szerint a Ryanair uralja majd. Bár a válság nem hagyta érintetlenül az ír fapadost, különösen a magas olajárak viselték meg, a Ryanair jól vette az akadályokat – teszi hozzá. A légitársaság gyorsabban nőtt az utóbbi idők európai válságai idején. Az emberek továbbra is Európában repülnek point-to-point, de igen árérzékennyé váltak, a legalacsonyabb árakat kínáló fuvarozóhoz mennek, „tehát, ha repülnek, Ryanair-rel repülnek” – teszi hozzá. „A McDonald’s is jól teljesít egy válságban. Mi vagyunk a repülés McDonald’s-a” – zárja gondolatait.

Forrás: CNN


Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.