A repülőterek csak felesleges bevásárlóközpontok

- véli Michael O’Leary Ryanair-vezér a CNN-nek adott interjújában.

Szerinte a repülőterek fogják vissza a légi személyszállítás fejlődését. Az átlagos repülőtér szerint nem más, mint felesleges „nemzetközi bevásárlóközpont”. Különösen a fapados repülésnek tesznek keresztbe a repterek a földtől elrugaszkodott áraikkal.

A repülőterek működésének többsége elavult már a korszerű technikának köszönhetően, ez megkérdőjelezi a jelenlegi modell szükségességét O’Leary szerint. A költségek csökkenthetők a jelenlegi, bevásárlást előtérbe toló modell egyszerűsítésével, mely a „shopping centereket” működtető gazdag repülőtereknek jó  – teszi hozzá.

Az utasok fel akarnak szállni a gépre,

elutazni és megérkezni, az időt az úti célon eltölteni, nem pedig reptereken elvesztegetni – mondja. „Becsekkolni interneten, megérkezni a reptérre, túljutni minél hamarabb a biztonsági ellenőrzésen és feljutni a fedélzetre” – foglalja össze O’Leary az utasok vágyait.

Úgy látja, a repülőterek üzemeltetői többé már nem háríthatják át a költségeik sokaságát a légitársaságokra. Elmúltak azok az idők, amikor a régi, túlszabályozott rendszerben a magas áron utaztató légitársaságra a repülőterek áthárították költségeiket. Az alacsony repülőjegyárakhoz elengedhetetlen a repülőtéri költségek lefaragása.

O’Leary szerint gondot jelent a verseny hiánya is, mely olvasatában úgy néz ki, hogy állami tulajdonú repülőterek „még mindig azt képzelik, istenadta joguk” magas árakat kivetni a szolgáltatásaikat igénybe vevő légitársaságokra.

A nagyvárosoknak kell, hogy legyen néhány egymással versenyző repülőtere, mint Londonban, ahol választhatja az utas a Heathrow-t vagy akár Lutont. „Ez az előnyösebb modell. A verseny alacsonyan tartja a repterek árait, amellett, hogy hatékonyabbá válik a kiszolgálás” – mutatja O’Leary a jövőbe vezető utat.

A repülés McDonald's-a

O’Leary víziója szerint a full service, hagyományos légitársaságok közül a három megmaradó nagy a British Airways, Lufthansa és Air France lesz, míg a fapados piacot várakozása szerint a Ryanair uralja majd. Bár a válság nem hagyta érintetlenül az ír fapadost, különösen a magas olajárak viselték meg, a Ryanair jól vette az akadályokat – teszi hozzá. A légitársaság gyorsabban nőtt az utóbbi idők európai válságai idején. Az emberek továbbra is Európában repülnek point-to-point, de igen árérzékennyé váltak, a legalacsonyabb árakat kínáló fuvarozóhoz mennek, „tehát, ha repülnek, Ryanair-rel repülnek” – teszi hozzá. „A McDonald’s is jól teljesít egy válságban. Mi vagyunk a repülés McDonald’s-a” – zárja gondolatait.

Forrás: CNN


A Singapore Airlines összebútoroztt az OpenAI-val

A Singapore Airlines összebútoroztt az OpenAI-val 

A SIA – a nagyobb légitársaságok között elsőként – együttműködésre lépett a mesterséges intelligencia szervezettel.
Nyílt nap az Angyalföldi kocsiszínben

Nyílt nap az Angyalföldi kocsiszínben 

Nyílt nappal várja az érdeklődőket a BKV Zrt. szombaton az Angyalföld kocsiszínben.
Próbautazás az autizmussal élők számára

Próbautazás az autizmussal élők számára 

Az Emirates légitársaság egy évvel ezelőtt indította el az akadálymentes és inkluzív légiközlekedési programjának újabb fejezetét, amely az autizmussal élő gyermekek és szüleik utazását hivatott segíteni.
HungaroControl: élénk volt a húsvéti légi forgalom

HungaroControl: élénk volt a húsvéti légi forgalom 

A húsvéti időszakban jelentősen erősödött a forgalom Magyarország légterében a tavalyi év ugyanezen időszakához képest.
Ha vasárnap dunai sétahajózásra indul – jól jár

Ha vasárnap dunai sétahajózásra indul – jól jár 

Ugyanis a dunai sétahajók évadnyitó kirajzásán ingyenes lesz az utazás.
Wizz Air: “Út a nettó zéró kibocsátás felé”

Wizz Air: “Út a nettó zéró kibocsátás felé” 

A légitársaság átfogó akciótervet mutatott be “Flying Towards Net Zero” néven. Cél a nettó karbonsemlegesség elérése 2050-re.
Reze újra szolgálatba állt Gemencen

Reze újra szolgálatba állt Gemencen  

Egész napos szezonnyitó rendezvénnyel várja május elsején a turistákat a Gemenc Zrt.
Stabil eredmények az ÖBB 2024-es jelentésében

Stabil eredmények az ÖBB 2024-es jelentésében  

Erős évet zárt az Osztrák Szövetségi Vasutak 2024-ben.
Bővült az isztambuli reptér kifutópályáinak száma – elég különleges módon

Bővült az isztambuli reptér kifutópályáinak száma – elég különleges módon 

A Turkish Airlines (TA) az iGA isztambuli reptéren április 17-től elsőként vezet be Európában a három független futópályás üzemet (Triple Independent Runway Operations).
Portugália új repülőteret tervez Lisszabon közelében és egy nagysebességű vasútvonalat is

Portugália új repülőteret tervez Lisszabon közelében és egy nagysebességű vasútvonalat is 

Portugália egy új nemzetközi repülőtér építésébe kezd körülbelül 40 kilométerre a fővárostól, de emellett jön az új Madrid–Lisszabon nagysebességű vasútvonal is.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.