A Ryanair nem veheti meg az Aer Lingus

A Ryanair nem veheti meg az Aer Lingust - döntött szerdán az Európai Bizottság, amely úgy véli, a fogyasztók, ez esetben az utasok látták volna kárát annak, ha a két legjelentősebb írországi légiközlekedési cég összeolvad.

A bizottság indoklása szerint a Ryanair és az Aer Lingus fúziójával az ír légiközlekedési vállalat 46 olyan útvonalon juthatott volna monopol- vagy domináns pozícióhoz, amelyeken jelenleg ez a két légitársaság erős versenyben van egymással. A bizottság úgy ítélte meg, hogy ez a kínálat szűküléséhez és áremelkedéshez vezetne ezeken a viszonylatokon. A brüsszeli testület ismerteti, hogy a vizsgálat folyamán a Ryanair igyekezett garanciákat adni ennek ellenkezőjére, de ezeket a bizottság nem találta kielégítőnek.

"Az ügylet végeredménye minden valószínűség szerint az lett volna, hogy azok, akik Írországba vagy Írországból utaznának, nem választhatnának annyi lehetőség közül, mint ma, és többet is kellene fizetniük" - indokolta a döntést Joaquín Almunia, az Európai Bizottság versenypolitikáért felelős tagja. Hozzátette: "nem volt más választásom, mint az javasolni a biztosi kollégiumnak, hogy tiltsuk meg ezt a felvásárlást. Ez a lépés azért volt szükséges, hogy megvédjük azt a több millió európait, akik Írországba vagy Írországból utazik".

A bizottság által kifogásolt 46 desztinációból 28 esetében a Ryanair teljes monopóliumot élvezhetne, ha a két cég összeolvad - mutat rá közleményében a bizottság. Emellett a Ryanairnek további 11 útvonalon csak charter légitársaságokkal kellett volna versenyeznie a jövőben, amelyek a bizottság értékelése szerint eltérő üzleti modelljükből fakadóan nem jelentenének komoly versenyt az egybeolvadt ír légi ipari mamutvállalat számára.

A bizottság azt sem mulasztja el megemlíteni, hogy van hét olyan desztináció is, amelyek esetében ugyan más nagy légitársaságokkal is versenyeznie kellene a Ryanairnek, de ezeken az útvonalakon éppen az Aer Lingus a legnagyobb vetélytársa, mert a többi, külföldi légitársaság alapvetően saját bázisrepterére, csatlakozásokhoz szállítja utasait Írországból, miközben a két ír cég üzleti modellje nem a csatlakozásokra történő "felhordáson" alapul, hanem azon, hogy aki egy desztinációra jegyet vált, annak az a célállomása, nem száll át másik gépre.

A brüsszeli testület közleménye azt is ismerteti, hogy a Ryanair immár harmadik alkalommal jelezte, hogy megvenné ír riválisát. A bizottság 2007-ben egyszer már megakadályozta a Ryanair felvásárlási szándékát, amit az Európai Bíróság is helyben hagyott, 2009-ben pedig az ír légitársaság maga vonta vissza akvizíciós szándékát. A bizottság ismerteti, hogy a két cég együttes piaci részesedése a Dublinból induló rövid távú járatok piacán az elmúlt öt évben 80-ról 87 százalékra emelkedett.

Mindemellett a bizottság rámutat, hogy a két cég piaci túlsúlya miatt a piacra lépés lehetősége is nagy mértékben korlátozott, ha pedig a két vállalat eggyé válna, vélhetően nem tudnának új szolgáltatók megjelenni az ír légiközlekedési piacon.

Forrás: MTI


Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.