A Ryanair nem veheti meg az Aer Lingus

A Ryanair nem veheti meg az Aer Lingust - döntött szerdán az Európai Bizottság, amely úgy véli, a fogyasztók, ez esetben az utasok látták volna kárát annak, ha a két legjelentősebb írországi légiközlekedési cég összeolvad.

A bizottság indoklása szerint a Ryanair és az Aer Lingus fúziójával az ír légiközlekedési vállalat 46 olyan útvonalon juthatott volna monopol- vagy domináns pozícióhoz, amelyeken jelenleg ez a két légitársaság erős versenyben van egymással. A bizottság úgy ítélte meg, hogy ez a kínálat szűküléséhez és áremelkedéshez vezetne ezeken a viszonylatokon. A brüsszeli testület ismerteti, hogy a vizsgálat folyamán a Ryanair igyekezett garanciákat adni ennek ellenkezőjére, de ezeket a bizottság nem találta kielégítőnek.

"Az ügylet végeredménye minden valószínűség szerint az lett volna, hogy azok, akik Írországba vagy Írországból utaznának, nem választhatnának annyi lehetőség közül, mint ma, és többet is kellene fizetniük" - indokolta a döntést Joaquín Almunia, az Európai Bizottság versenypolitikáért felelős tagja. Hozzátette: "nem volt más választásom, mint az javasolni a biztosi kollégiumnak, hogy tiltsuk meg ezt a felvásárlást. Ez a lépés azért volt szükséges, hogy megvédjük azt a több millió európait, akik Írországba vagy Írországból utazik".

A bizottság által kifogásolt 46 desztinációból 28 esetében a Ryanair teljes monopóliumot élvezhetne, ha a két cég összeolvad - mutat rá közleményében a bizottság. Emellett a Ryanairnek további 11 útvonalon csak charter légitársaságokkal kellett volna versenyeznie a jövőben, amelyek a bizottság értékelése szerint eltérő üzleti modelljükből fakadóan nem jelentenének komoly versenyt az egybeolvadt ír légi ipari mamutvállalat számára.

A bizottság azt sem mulasztja el megemlíteni, hogy van hét olyan desztináció is, amelyek esetében ugyan más nagy légitársaságokkal is versenyeznie kellene a Ryanairnek, de ezeken az útvonalakon éppen az Aer Lingus a legnagyobb vetélytársa, mert a többi, külföldi légitársaság alapvetően saját bázisrepterére, csatlakozásokhoz szállítja utasait Írországból, miközben a két ír cég üzleti modellje nem a csatlakozásokra történő "felhordáson" alapul, hanem azon, hogy aki egy desztinációra jegyet vált, annak az a célállomása, nem száll át másik gépre.

A brüsszeli testület közleménye azt is ismerteti, hogy a Ryanair immár harmadik alkalommal jelezte, hogy megvenné ír riválisát. A bizottság 2007-ben egyszer már megakadályozta a Ryanair felvásárlási szándékát, amit az Európai Bíróság is helyben hagyott, 2009-ben pedig az ír légitársaság maga vonta vissza akvizíciós szándékát. A bizottság ismerteti, hogy a két cég együttes piaci részesedése a Dublinból induló rövid távú járatok piacán az elmúlt öt évben 80-ról 87 százalékra emelkedett.

Mindemellett a bizottság rámutat, hogy a két cég piaci túlsúlya miatt a piacra lépés lehetősége is nagy mértékben korlátozott, ha pedig a két vállalat eggyé válna, vélhetően nem tudnának új szolgáltatók megjelenni az ír légiközlekedési piacon.

Forrás: MTI


Változások a közlekedésben a kerékpáros körverseny miatt

Változások a közlekedésben a kerékpáros körverseny miatt 

A Tour de Hongrie profi kerékpáros körverseny budapesti szakaszán közlekedési változásokra, korlátozásokra kell készülni.
Forgalomkorlátozások vasárnap  a fővárosban

Forgalomkorlátozások vasárnap a fővárosban 

Vasárnap egy futóversenyt és az Élet Menete rendezvényt tartják Budapesten.
SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség

SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség  

A Singapore Airlines (SIA) Csoport megállapodásokat írt alá a Fenntartható Repülési Üzemanyag (SAF) beszerzéséről.
Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná 

Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.
Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja

Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja 

A korlátozás oka a húsvéti héten mért jelentős forgalomnövekedés.
Ismét robog a Jégmadár expressz

Ismét robog a Jégmadár expressz 

Május 18-tól ismét közlekedik a Jégmadár expresszvonat, amely közvetlen összeköttetést kínál Rákospalota-Újpestről a Velencei-tóhoz és a Balatonhoz.
WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés

WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés 

A repülőtér a Romániai Repülőterek Egyesülete által közölt januári statisztika szerint egy év alatt megduplázta utasainak számát.
Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 

Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.
Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában 

Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.
Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme 

A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.