A skandináv fővárosok a Malév végével csak fapados összeköttetésben álltak Budapesttel. A leállást követően a Wizz Air, Ryanair és Norwegian repülte a skandináv fővárosokat. Azonban csak a Norwegian repült a fővárosok központi repülőtereire: Kastrup, Gardermoen, Arlanda. Fapados versenytársai „Stockholm- és Oslo-Alsóra”, azaz Skavsta és Rygge repterekre üzemeltek, míg Koppenhágát Malmö-n keresztül tették elérhetővé utasaik számára. A Ryanair csütörtökön jelentette be Budapest-Oslo járatának felfüggesztését. Korábban az SAS 2006-ig működtette a Budapest-Koppenhága, illetve 2009-ig a Budapest Stockholm járatot.
A hazai MICE-beutaztatók sokat panaszkodtak a skandináv MICE-beút jelentős visszaesésére a Malév leállását követően, mivel ügyfeleik nem szívesen ülnek az olcsóbb, de rugalmatlan menetrendű fapadosokra. Az ülzeti turizmus növekedését a Magyar Turizmus Zrt pénteken kiadott közleménye is igazolja, mely szerint „a szabadidős forgalom mellett elsősorban a hivatásturisztikai területen jelentenek az új járatok nagy lehetőséget.” Hozzáteszik: „A Malév leállása után a Magyar Turizmus Zrt. erősen lobbizott az SAS vezérkarnál”.
A SAS Koppenhága-Budapest járata 2013. március 31-től, heti 6 járattal üzemel majd, míg Oslo és Budapest között heti háromszor repül a társaság szintén március 31-től. A koppenhágai járat 1240-kor száll le Ferihegyen, 1330-kor indul hétfőtől péntekig, míg vasárnap 21.20-kor érkezik és 21.55-kor indul vissza.
Az oslói járat kedden 13.25-kor (visszaindulás 14.15), csütörtökön 13.15-kor (visszaindulás: 14.05) és vasárnap 10.50-kor (visszaindulás 11.40) érkezik Budapestre. Az előzetesen leadott tervek szerint a két járatot többféle típussal, köztük Airbus A 321-essel, Boeing 737 800-assal vagy 700-assal illetve Canadair CRJ-900 típussal repüli az SAS. Az SAS azt is megerősítette, hogy a járatokat nemcsak a nyári menetrendben, hanem egész éven át kívánják üzemeltetni - tudtuk meg a Budapest Airporttól.
A két budapesti járat indítása része annak a „csomagnak”, melyben összesen 45 új járatot tervez a SAS. Az új járatok nyitása mellett a SAS növeli a járatsűrűséget jövőre több, már meglévő európai és régiós útvonalán.