Számos szakmai fórumon (MUISZ közgyűlések, vitanapok, szaksajtó, OSTB, OIB stb.) vitatta meg a hatékonyabb, és közös fellépés lehetőségét. A Turisztikai Szakállamtitkárság felvállalta az egyeztető szerepet a társhatóságok és az érdekvédelmi szervezet között, és minden esetben konszenzusra törekedett (árfeltüntetési gyakorlat, légitársaságok ellenőrzése, hivatalból sorra került törlések). A turisztikai vállalkozásokkal összefüggő panaszos ügyek kezelésére vonatkozóan az önkormányzati és területfejlesztési miniszter nem rendelkezik hatáskörrel. Az ÖTM Turisztikai Szakállamtitkársága ugyanakkor az összes beérkező panaszügyet továbbítja az érintett hatóságoknak, és figyelemmel is követi a vizsgálatok eredményeit, szükség szerint további egyeztetéseket kezdeményez.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Közép-Magyarországi Regionális Felügyelősége tájékoztatása szerint 2007. december 14-én 1. fokú határozatot hozott az AUTAKO Bt. ellen jogosulatlan utazásszervező tevékenység végzése miatt. A bejelentést egy beutaztatással foglalkozó utazási iroda munkatársa tette, aki – mint lapunknak elmondta – véletlenül bukkant rá az interneten a cégre, amely honlapokon toborzott utasokat. Ennek hatására kezdeményezett a Felügyelőségnél vizsgálatot a Szakállamtitkárság. A felügyelet fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki, amely magasabb összegű, mint a szabálysértési bírság, ez esetben 300 ezer forint.
Hasonló ügyben még 2007 novemberében került sor 200 ezer forint bírság kiszabására, akkor a Torockó Kulturális, Természet és Egészségvédő Egyesület ellen indult vizsgálat egy, a környező országokba utakat szervező utazási iroda munkatársának bejelentése nyomán.
A határozatok ellen fellebbezéssel lehet még élni, addig nem jogerősek, azonban így is jelentős előrelépésnek tekinthető, hogy ezekben az ügyekben sikeres eljárás indult és zárult le. A Szakállamtitkárság ugyanakkor arra is felhívja a figyelmet, hogy csak az aktív bejelentések kivizsgálása szokott sikeres lenni, így a jövőben is számít a szakmai szervezetek, illetve az egyedi panasz bejelentésekre, és minden esetben vizsgálatot kezdeményez az illetékes fogyasztóvédelmi hatóságnál.