A turistabuszok közlekedése a beutaztatók szerint

A Magyar Beutaztatók Szövetsége (MABEUSZ) szerint remek dolog a fővárosi gépjármű forgalom csökkentése, de egy kicsit vegye már elő a városvezetés a józan eszét, és fontolja meg a szövetség javaslatait.

A szerkesztőségünknek pénteken eljuttatott közlemény szerint a MABEUSZ üdvözli, hogy egyre növekszik a forgalomkorlátozott zónák aránya, de a - még - jelentős bevételt hozó turistacsoportok busszal való közlekedését egy kicsit próbálja már meg a szövetséggel egyeztetve racionalizálni a városvezetés.

"Úgy látjuk, hogy az általunk ismert rendezési tervek nem teszik lehetővé az autóbuszokkal érkező szervezett turistacsoportok számára a megfelelő le- és felszállítási lehetőségeket, illetve a buszok számára sem biztosít megfelelő, elérhető közelségben található parkolási lehetőséget" - írják.

A MABEUSZ a következő neuralgikus pontokat emelte ki közleményében: a Citadella valamint a tervek szerint 2015 júniusától induló panoráma felvonó. Ha a jármű elindul, akkor a Citadella előtti parkoló és a behajtási lehetőség megszűnik, csak a siklóval és BKV busszal lehet majd felmenni. "Semmiképp sem értünk egyet azzal, hogy ez a közlekedési eszköz legyen a Citadella kizárólagos megközelítési módja" - fejtik ki. Mivel ez 6-7 euróval drágíthatja a városnézések személyenkénti árát. Ha pedig a különbözetet nem hajlandók kifzetni, a Citadella kimarad a városnézésből.

A szövetség javaslata szerint a mostani parkoló helyén csak le- és felszállás legyen lehetséges, a buszparkolót a Kelenhegyi út felső szakaszán alakítsák ki. A Citadellán működő éttermek és múzeumok részére engedélyt adjanak ki, hogy a náluk étkező csoportokat a turista buszok az étterem bejáratánál tehessék le utasaikat, parkolás a Kelen hegyi úton lehetséges. A busztársaságok az egyszeri behajtási engedélyt az étteremtől kaphatják meg a megrendelés visszaigazolásakor.

Következő örökzöld a Vár és környéke. A jelen állás szerint a Várnegyedet autóbusszal a Palota út felől, illetve a Várkert bazár felől mozgólépcsőn és lifttel lehet majd megközelíteni. A Várnegyedbe pedig nem lehet behajtani nagyméretű turistabuszokkal. Mit lehet itt tenni? A MABEUSZ szerint a Várnegyedben lehessen le- és felszállítás méretkorlátozás nélkül a Dísz téren, ahonnan a buszok a Palota úti és a létesítendő Dózsa téri parkolókba állhatnak be. Továbbá a Várban működő éttermek és szállodák koncessziós behajtási engedélyekkel rendelkezhessenek, amellyel a transzferbuszok behajthatnának méretkorlátozás nélkül. A Várkert bazár díszlépcsője előtt jól jönne egy buszöböl, ahol lehetséges a le- és felszállítás egyszerre három autóbusz számára is.

A megújult Kossuth téren szerintük a következőképp lenne érdemes megfelelni a parkolási kihívásoknak: a jelenleg taxis parkolóként és hólerakóként funkcionáló Dráva utcai alsó rakpart szakaszt alakítsák át buszparkolóvá, ahova, amíg a csoport abszolválja a parlamenti látogatást, beállhatnak a buszok. A parlamenti látogatóközpontnál pedig csak leszállítani lehessen. Míg felszállítani az Olimpia  park felől, ahonnan vissza lehetne csalinkázni az alsó rakpartra. Vagy ugyanezeket a mutatványokat a ma már zsákutca Alkotmány utcában is lehessen előadni halszálka parkolással. 

A jelenlegi elképzelés szerint a parlamentet csak 3 kilométeres belvárosi körrel lehet szabályosan - a látogatóközpont mellett létesítendő buszparkolót csak a rakparton délről északi irányba haladó autóbuszokkal lehet - megközelíteni. Ez így nem egészséges.

Jöjjenek negyedik helyen a hajókikötők! Ezek esetében viszonylag működőképes a rendszer, de az Erzsébet és Lánchíd közötti, jelenlegi személygépkocsis parkolókat alakítsák át fizetős buszos puffer parkolókká fel- és leszállításhoz, maximum 30 perces időkorláttal. A kikötők forgalma növekszik, és túl nagy lesz a zsúfoltság a jelenlegi kapacitás mellett.

A következő kedvenc a Hősök tere, ahol a Műcsarnok előtt egyszerre 2-3 buszról lehet lepattani, mielőtt beindul a térfigyelő kamera és megjelenik a közeg. A Műcsarnok mögötti parkolót pedig valószínűleg nem látta még felelős politikus egy átlagos főszezoni vasárnap reggel. Megsúgjuk neki: sokszor nincs hely, marad a kényszerű szabálytalankodás. Főképp, ha még valami rendezvény miatt le is zárják a parkolót. Íme, a beutasok javaslata: az 56-os emlékműnél kellene kialakítani egy nagyobb fizetős és őrzött buszparkolót, ahol a turistabuszok a városligeti látogatás alatt, illetve éjszaka és napközben is hosszabb ideig parkolhatnának kulturált, biztonságos körülmények között.

Utolsóként a Bazilika, ahol a jó ízlés határait igencsak feszegető módon, hirtelen felindulásból szűnt meg a buszok megállási lehetősége. A jelenlegi 1-2 hely elégtelen, sok utas nem jut el a Bazilikához. Pedig népszerű állomása lenne a városnézéseknek, és a környéken egyra nagyobb számban szaporodó éttermek és kávézók is jól járnak, ha a buszos városnézésen részt vevő turisták is eljutnak hozzájuk.


Mostantól ingyenes SpaceX Starlink internet a lett légitársaság fedélzetén

Mostantól ingyenes SpaceX Starlink internet a lett légitársaság fedélzetén 

A lett airBaltic légitársaság az első, amely ingyenesen bevezeti a SpaceX Starlink nagysebességű internetet az Airbus A220-300-as flottáján.
Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál

Előzetes kártérítés landolt a torontói repülőgép-baleset utasainál  

A Delta Air Lines 30 000 amerikai dollárt (11.500.000 forint) ajánlott fel minden utasnak, aki a hétfőn Torontóban kényszerleszállást végrehajtó repülőgépen tartózkodott.
Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok

Latin-Amerikában is ott robognak a zöld buszok 

A Flix erősíti jelenlétét a latin-amerikai buszpiacon.
Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Jól indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 

Minden idők legmagasabb januári utasforgalmával indult az év a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok

Feltűnőbb színt kapnak a szegedi villamosok 

A szürke Tram-train járatok élénk sárga színben pompáznak ezentúl.
Jön az új KRESZ?

Jön az új KRESZ? 

A 27 oldalas dokumentum célja a jelenlegi, nehezen átlátható szabályrendszer korszerűsítése és a mai közlekedési szokásokhoz igazítása.
Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL

Minden, ami eddig tudható a Torontóban landoló és átforduló gépről – VIDEÓVAL 

A baleset egy erős havazást követően történt.
Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli

Ezeket az utakat jobb, ha két napig elkerüli  

Kedden és szerdán lezárások lesznek Budapesten delegáció közlekedése miatt.
BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása

BKK: hamarosan indul a Flórián téri felüljárók felújítása 

Március elsejétől lezárják a déli hidat.
Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít

Törökország új, nagy sebességű vasúti összeköttetést indít 

Az új nagysebességű vonat mindössze 3 óra alatt összekapcsol két fő európai várost.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.