David Beckerman, az OAG piackutató részlegének elnökhelyettese arra mutat rá, hogy „a márciusi számokban világosan látszik a folyamatos hanyatlás, amely elsősorban az Észak-Amerika és az Európa, Óceánia és Latin-Amerika közötti hosszú távú járatokat érinti. Ázsia jelentéktelen visszaesést szenvedett el, de ott ezt ellensúlyozta a belföldi járatok számának bővülése. A Közel-Kelet is növekedést könyvelhetett el, különösen a nemzetközi járatokat illetően. Afrika viszonylag stabil maradt az előző év azonos időszakához viszonyítva. Az egyik nagy vesztes Európa, ahol az oda irányuló és onnan induló járatok száma is jelentősen csökkent, és ugyanez a helyzet a kontinensen belüli járatokkal is. Az USA-ban 9,2 százalékkal csökkent a belföldi légi forgalom, ami 76.164 járattal és 6,5 millió üléssel jelent kevesebbet az egy évvel korábbinál. Az USA-ban közlekedő fapadosoknál a kapacitást és a járatok indulásának gyakoriságát tekintve is 9 százalékos volt a visszaesés. A világszerte bekövetkezett százalékos csökkenés számokban kifejezve 122 ezer járat (és 9,8 millió ülés) kimaradását jelenti. Márciusban összesen 2 millió 380 ezer repülőjáratot indítottak a világon összesen csaknem 300 millió üléssel. Ha 2009 első negyedévét vizsgáljuk, kiderül, hogy 6,7 százalékkal vagy 491 ezerrel csökkent a repülőjáratok száma. 2002 óta ez az első alkalom, hogy zuhantak az első negyedéves számok, pedig akkor az ágazatnak a 9/11-es terrortámadások és a dotcom lufi kipukkadása miatt bekövetkezett válság kettős hatásával kellett megküzdenie. Akkor 4,4 százalékkal esett vissza a kapacitás, ami 38,6 millió ülést jelentett.
A válság nagy vesztesei a légiiparban: Európa és az USA
2009 márciusában átlagban 4,9 százalékkal csökkent a repülőjáratok száma és 3,3 százalékkal az ülések száma világszerte az előző év azonos időszakához képest – állítja legújabb statisztikájában az OAG, a világ legnagyobb légi adatszolgáltatója.
Közvetlen légihíd Debrecenből a török és az albán tengerparthoz
Nyáron már indulnak a közvetlen járatok.
Most akkor van vagy nincs otthoni munkavégzés a MÁV-nál?
Kisebb vita robbant ki ez ügyben a z érdekelt felek közt.
Évértékelő jelentés a lett légitársaság tavalyi eredményeiről
Az airBaltic tavalyi évét jelentős növekedés, rekorderedmények, innovatív fejlesztések és megerősített globális jelenlét jellemezte.
Rekordévet zárt a dubaji nemzetközi repülőtér
A nemzetközi utazások legforgalmasabb repülőtere, a dubaji nemzetközi repülőtér (DXB) 2024-ben rekordot döntött: 92,3 millió utas haladt át a termináljain – jelentették be a hatóságok csütörtökön.
Utasszállító repülőgép ütközött helikopterrel Washingtonnál – FRISSÍTVE
Egy utasszállító repülőgép és egy katonai helikopter ütközött össze az amerikai főváros légterében. Nincs túlélője a tragédiának.
Hasított tavaly a BAHART
Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, 178 ezerrel többen, mint a megelőző évben.
Megaveszteséggel zárta a tavalyi évet a Boeing
Nem valószínű, hogy ennek ismeretében rekordösszegű prémiumokat osztanak szét a cég vezetői között. És az már most bizonyos, hogy idén jelentős átalakításokra is sor kerül.
Félretették a rossz viszonyt – újraindul a légiközlekedés India és Kína között
Öt évnyi mosolyszünetet követően most kedvező fordulatot vett a két ország közti kapcsolat.
Fenntartható repülőgép-üzemanyag Ferihegyen
Januártól már elérhető a fenntartható repülőgép-üzemanyag a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Szegedre szerdáig busszal mehet – szünetel a vonatközlekedés
A MÁV-csoport megerősített pótlóbusz-flottával készül a szegedi forgalomra, írták közleményükben.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.