David Beckerman, az OAG piackutató részlegének elnökhelyettese arra mutat rá, hogy „a márciusi számokban világosan látszik a folyamatos hanyatlás, amely elsősorban az Észak-Amerika és az Európa, Óceánia és Latin-Amerika közötti hosszú távú járatokat érinti. Ázsia jelentéktelen visszaesést szenvedett el, de ott ezt ellensúlyozta a belföldi járatok számának bővülése. A Közel-Kelet is növekedést könyvelhetett el, különösen a nemzetközi járatokat illetően. Afrika viszonylag stabil maradt az előző év azonos időszakához viszonyítva. Az egyik nagy vesztes Európa, ahol az oda irányuló és onnan induló járatok száma is jelentősen csökkent, és ugyanez a helyzet a kontinensen belüli járatokkal is. Az USA-ban 9,2 százalékkal csökkent a belföldi légi forgalom, ami 76.164 járattal és 6,5 millió üléssel jelent kevesebbet az egy évvel korábbinál. Az USA-ban közlekedő fapadosoknál a kapacitást és a járatok indulásának gyakoriságát tekintve is 9 százalékos volt a visszaesés. A világszerte bekövetkezett százalékos csökkenés számokban kifejezve 122 ezer járat (és 9,8 millió ülés) kimaradását jelenti. Márciusban összesen 2 millió 380 ezer repülőjáratot indítottak a világon összesen csaknem 300 millió üléssel. Ha 2009 első negyedévét vizsgáljuk, kiderül, hogy 6,7 százalékkal vagy 491 ezerrel csökkent a repülőjáratok száma. 2002 óta ez az első alkalom, hogy zuhantak az első negyedéves számok, pedig akkor az ágazatnak a 9/11-es terrortámadások és a dotcom lufi kipukkadása miatt bekövetkezett válság kettős hatásával kellett megküzdenie. Akkor 4,4 százalékkal esett vissza a kapacitás, ami 38,6 millió ülést jelentett.
A válság nagy vesztesei a légiiparban: Európa és az USA
2009 márciusában átlagban 4,9 százalékkal csökkent a repülőjáratok száma és 3,3 százalékkal az ülések száma világszerte az előző év azonos időszakához képest – állítja legújabb statisztikájában az OAG, a világ legnagyobb légi adatszolgáltatója.

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná
Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.

Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja
A korlátozás oka a húsvéti héten mért jelentős forgalomnövekedés.

Ismét robog a Jégmadár expressz
Május 18-tól ismét közlekedik a Jégmadár expresszvonat, amely közvetlen összeköttetést kínál Rákospalota-Újpestről a Velencei-tóhoz és a Balatonhoz.

WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés
A repülőtér a Romániai Repülőterek Egyesülete által közölt januári statisztika szerint egy év alatt megduplázta utasainak számát.

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér
Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában
Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme
A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom
Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.

Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja
A növekvő kereslet és a megváltozott utazási szokások miatt Ausztriában egyre nagyobb szerepet kapnak a fejlesztések.

Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen
Eddig huszonhét rakétát indítottak a húszik Izrael légtere ellen, és bejelentették, hogy folytatják a támadást.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.