Mint arról a Turizmus Online korábban beszámolt, pár hete ismét felmerült a montenegrói Tivat és Magyarország légi összeköttetése. A népszerű tengerparti szakaszt egyre többen látogatják hazánkból is köszönhetően részben a horvát tengerpart magasabb árainak; esetenként akár 30-40% is lehet az eltérés a két Adria-parti ország között. Eljutni azonban hosszú ideig tart, mind vonattal, mind pedig autóval; legalább félnapos út, de egyes irányokból közelítve akár egy tranzitszállás is bekerülhet az úti tervbe.
Korábban ugyan létezett már charter Tivatba, a szegedi Adria Tours szervezésében a BASE Kft. néhány személyes, vidám kis Embraer 120-as típusú gépe repült körjáratszerűen; Szeged, Győr és Pécs érintésével, de a kezdeményezés rövid életű volt, mivel a turbólégcsavaros Embraer 120-as fajlagos üzemelési költségei meglehetősen magasak voltak, akár 70 ezer forint is lehetett a menettérti jegy, melyre rájött még a szállás és egyéb szolgáltatások költsége.
Értesüéseink szerint a Wizz Air előrehaladott tárgyalásokat folytat a tivati repülőtérrel. A járat hetente háromszor közlekedne eleinte, megfelelő érdeklődés és töltöttség mellett azonban akár naponta is repülhet egész évben. Megtudtuk: a légitársaság sokallja a tivati repülőtér által szabott repülőtéri illeték 100 euró körüli mértékét; szeretnék, ha a légikikötő azt teljes mértékben elengedné, melyet Tivat vitat. Az ügyben közreműködik a montenegrói gazdasági tárca is, hogy a felek megtalálják a mindenkinek optimális megoldást.
A Wizz Air az utóbbi időkben jelentős terjeszkedésbe fogott a volt jugoszláv államokban. Legjelentősebb, belgrádi bázisukról 9 útvonalat repülnek a társaság A320-asai. Június 20-án nyitja első szkopjei járatát a cég a Szkopje-London Luton útvonalon. Szintén repül a Wizz Air Splitből és Dubrovnikból.
A Wizz Air repülhet Tivatba?
Meg nem erősített információink szerint a Wizz Air repülhet nyártól a montenegrói Tivatba.
Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat
Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére
Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe
A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak
A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?
A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba
A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók
A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?
Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba
A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár
A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.