Az EB állítása szerint az ügyben történt elsődleges vizsgálódásaik alapján komoly versenyjogi aggályok merülhetnek fel.
Dimitris Georgiannis, az Aegean ügyvezető-igazgatója az Air Transport World-nek utóbb elmondta: az Olympic-kal történő összeolvadás az életben maradási ügy. Az ügyvezető megállapította: a görög piac képtelen eltartani mindkét légitársaságot. Az Olympic tulajdonosa, a Marfin Investment Group év elején egyezett bele a két légitársaság eggyé válásába.
Az EB közölte: az előzetes vizsgálatok alapján komoly kétségei vannak afelől, hogy a tranzakció beleillik-e az cégegyesítéseket szabályozó direktíva pontjaiba. Az aggályok szerint az Olympic nevet felvevő új cégnek túlzott, ha nem monopol helyzete lenne az összes belföldi útvonalon Görögországban, csakúgy, mint azokon a nemzetközi vonalakon, ahol mindkét társaság repül.
Az újonnan létrejövő cég az athéni tőzsdén is bevezetésre kerül. Az Olympic Handlin illetve az Olympic Engineering százszázalékos tulajdonú leányvállalatok lesznek. Az Aegean többségi befektető, a Vassilakis Group és a Marfin egyenlő társak lesznek a vállalkozásban.
Az EB tájékoztatott: december 7-ig hoznak döntést az ügyben, hogy az egyesülés jelentősen befolyásolja-e az Európai Gazdasági Térségben, vagy annak bármely részén a szabad verseny feltételeit.
„Az EB-nek meg kell győződnie arról, hogy továbbra is légitársasági szolgáltatások versenyképes választéka áll Görögországban az utasok rendelkezésére a viteldíjak csakúgy, mint az útvonalak tekintetében” – mondta el Joaquin Almunia, az EB versenyjogért felelős alelnöke hozzátéve. (ATW)