Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) „Not on my Flight” kampányának célja, hogy visszaszorítsa a rendbontó és erőszakos viselkedését az európai légi járatokon, és ezzel megóvja az utasok jogát a nyugodt és biztonságos repüléshez.
Bár a légitársaság szigorú szabályainak és jól kiképzett személyzetének köszönhetően a Wizz Air járatain nem változott érdemben a rendbontások száma az elmúlt években, az európai légiközlekedés egészét tekintve 34 százalékkal több ilyen esetet regisztráltak 2018-ban, mint egy évvel korábban.
A teljes utasszámhoz viszonyítva a rendbontók aránya elenyésző, azonban a repülés zavartalanságára és az utastársak nyugalmára gyakorolt hatásuk így is jelentős. A túlzásba vitt alkoholfogyasztás, a mosdóban történő dohányzás, az utaskísérők vagy a többi utas ellen irányuló szóbeli vagy tettleges erőszak, illetve a személyzet utasításainak figyelmen kívül hagyása elvonhatja az utaskísérők figyelmét szokásos feladataiktól, így szükségtelen fennakadáshoz és jelentős késésekhez is vezethet. A légitársaság zéró toleranciával kezeli utasai és a több mint 4500 munkatársa ellen irányuló esetleges erőszakot. Professzionális, naprakész kiképzésének és a rendszeres ismétlő tréningeknek köszönhetően a Wizz Air elkötelezett személyzete hatékonyan kezeli a rendbontó utasokat. A szükséges esetekben légitársaságunk a helyi hatóságokkal is szorosan együttműködik ezen a területen.
Radó András, a Wizz Air vállalati kommunikációs menedzsere elmondta: „csatlakozunk az EASA kezdeményezéséhez, és utasainkat is arra biztatjuk, hogy támogassák a közösségi oldalakon a kampányt a #notonmyflight hashtaggel.”