Akár Ausztráliában is lehet az eltűnt maláj gép?

A Wall Street Journal legújabb információja egészen új megvilágításba helyezi az eltűnt maláj gép sorsát.

A tekintélyes üzleti lap 2014. március 13-i keltezésű online cikkében a vélhetően magyar származású szerző Andy Pasztor – meg nem erősített információkra hivatkozva – azt állítja, hogy a hajtómű gyártója szerint a Malaysia Airlines járata az utolsó radarjel után még négy óráig jeleket sugárzott - írja Az Utazó

A Boeig-777-es Rolls-Royce hajtóművekkel repült, amelyek meghatározott időszakonként továbbították az addig összegyűlt adatokat a maláj légitársaságnak, amely a szerződés szerint azt automatikusan továbbküldte a Rolls Royce-hoz.

Az öndiagnosztika révén a gyártó és a légitársaság így folyamatosan kontrollálhatja és értékelheti a hajtómű állapotát, és a berendezés szétszedéséhez sincs szükség arra, hogy tudja, milyen esetleges javításokra van szükség. Ha kell, akár még a legkisebb kopások miatt aktuálissá váló javításokat is elvégezheti a leszállás után. Az eltűnt gép utáni keresésben új fordulatot hozhat az a hír, miszerint a hajtómű visszajelzései szerint a Malaysia Airlines járata a repülési radarról történt eltűnés után még négy órán keresztül küldött jeleket a központba – ami csak akkor lehetséges, ha a gép repül.

Mindez felveti annak a gyanúját, hogy valaki kikapcsolta a jeladót, és ha ez esetleg tényleg így történt, akkor a gép, ha azonos sebességet veszünk alapul – tekintetbe véve, hogy a gép nem sokkal a felszállás után tűnt el – még további 4000 kilométert repülhetett. A portál az eltűnés pontját feltűntetve, egy 4000 km-es kört rajzolva mutatta be, hogy merre repülhetett tovább a repülőgép. E verzió szerint a járat akár Ausztráliába vagy Indiába, netán Kínába is eljuthatott.

Ha ez így van, a kérdés az, kinek és miért állt mindez érdekében, hol tudtak egy ekkora gépet fogadni és mi van az utasokkal és a személyzettel. Érdekes, a maláj légitársaság által hivatalosan cáfolt hír, hogy a hatóságok időközben házkutatást tartottak a pilóták házában.

A Malaysia Airlines a hajtóművel kapcsolatos hírt sem erősítette meg, mindössze annyit közölt, hogy továbbra is együttműködik a hatóságokkal.

Forrás: Az Utazó


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.