Anyagfáradás vagy tervezési hiba a Qantas gép kényszerleszállásának oka

Anyagfáradás vagy motortervezési hiba okozhatta a Qantas Airbus A380-as gépe hajtóművének meghibásodását.

Alan Joyce pénteken Sydneyben tartott sajtótájékoztatóján felfedte azt is, hogy a kényszerleszállást végrehajtó gép futóművének gumiabroncsai közül néhány felrobbant a landoláskor.

Joyce közölte: nem gondolják, hogy karbantartási hanyagság vezetett volna a négy hajtómű közül az egyiknek a leállásához. A Qantas a majdnem katasztrófával végződött kényszerleszállást követően repülési tilalmat vetett ki mind a hat A380-asára. A szakemberek átvizsgálják a gépeket, amelyek ezt követően kaphatnak felszállási engedélyt. Az műszaki ellenőrzés körülbelül 24-48 órát vehet igénybe - közölte Joyce.

A gyártó Airbus és a hajtóműveket előállító Rolls-Royce tanácsára a Singapore Airlines is elővigyázatosságból műszaki ellenőrzést végzett az ilyen típusú gépein, és mivel a szakemberek nem találtak rendellenességet, engedélyezték a gépek újbóli üzemeltetését.

A Qantas szerencsétlenül járt gépe Londonból Sydneybe tartott Szingapúr érintésével. A motorhiba a Szingapúrból való felszállás után történt, már az indonéz légtérben, s a gép visszatért a szingapúri repülőtérre. A gépen tartózkodó 433 utas és 26 fős személyzet tagjai közül senki sem sérült meg.

Az A380-as a jelenlegi legkorszerűbb, egyben a legnagyobb utasszállító repülőgép, amely több mint 500 utas szállítására alkalmas. Első kereskedelmi repülése 2007 októberében ugyanezen az útvonalon, Szingapúr és Sydney között történt. (MTI)


A Wizz Air járatait is érinti a nemzetközi szintű technikai leállás

A Wizz Air járatait is érinti a nemzetközi szintű technikai leállás 

Ezzel kapcsolatban a következő közleményt juttatták el szerkesztőségünkbe.
Egyszerre áldás és átok a sok reptérfejlesztés szerte a világban

Egyszerre áldás és átok a sok reptérfejlesztés szerte a világban 

A következő két évtizedben 2 trillió (magyarul 2 billió, vagyis kétezerszer egymilliárd) dollár értékű fejlesztések várhatók világszerte a légiközlekedésben.
Az utazók zöme ügyet sem vet a MÁV meglehetősen furcsa kérésére

Az utazók zöme ügyet sem vet a MÁV meglehetősen furcsa kérésére 

Ugyanis hiába óvta őket a MÁV - ennek ellenére jegyet váltottak különböző vonalakon járó szerelvényeikre.
Új magyar jármű született

Új magyar jármű született 

Bemutatták az új magyar elektromos midibuszt - a Városligetben tette meg első köreit a bajai gyár fejlesztése.
Ismét indít és fogad járatokat a debreceni reptér

Ismét indít és fogad járatokat a debreceni reptér 

Örömteli hírről kaptunk tájékoztatást szerda délelőtt.
Késés és járattörlés esetén cseveghet Ameliával

Késés és járattörlés esetén cseveghet Ameliával 

Mesterséges inteligenciával teszi hatékonyabbá ügyfélszolgálatát a légitársaság.
Összehangolja európai hálózatát az Air France-KLM és a SAS 

Összehangolja európai hálózatát az Air France-KLM és a SAS  

Szorosabbra fűzi kereskedelmi együttműködését a három légitársaság: codeshare és interline megállapodást kötöttek.
Mit kell tudnia egy légiutas-kísérőnek?

Mit kell tudnia egy légiutas-kísérőnek? 

Az Emirates hét pontban összefoglalta azon tananyaga legfontosabb témáit , amelyet mindenkinek el kell sajátítani, aki jelentkezik hozzájuk légiutas-kísérőnek.
2043-ra duplájára nőhet a világ légiflottája

2043-ra duplájára nőhet a világ légiflottája 

A Közel-Keleten és Ázsiában, ezen belül is Indiában és Kínában látják a legerősebb növekedést és bővülést.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.