Mint ismeretes, a dél-koreai légitársaság 214-es járata Szöulból érkezett San Franciscóba 10 órás repülést követően, ahol a 28-as kifutópályán rutinleszállást kellett volna végrehajtania. Szemtanúk szerint a pilóta túl alacsonyan és gyorsan közelített a leszálllópályához, amit már késő volt korrigálni, a rossz landolás miatt a gép a földhöz csapódott. Szakértők szerint sok szerencsés tényező együttes meglétének köszönhető, hogy nem történt nagyobb baj: a hosszú utazás után a repülőgép tankjai gyakorlatilag majdnem üresek voltak, a földet először a gép farka érte, ami tovább csökkentette az érkezés sebességét. A túlélési esélyeket az is növelte, hogy a szerencsétlenség leszálláskor történt, amikor az utasok mindegyike be volt kötve, illetve hogy a fedélzeten olyan új ülések voltak, amelyek ellenálltak a nagy ütközésnek. Az utasokat szinte perceken belül evakuálták. A gyors mentést segítette, hogy a gép becsapódását követően egészen hamar megállt, és semmi sem került a leszakadt farkú és kigyulladt jármű útjába. A viszonylag új, 2006-ban épült Boeing 777-es, amelynek 307 utasából az ütközésben ketten haltak meg, belső részei, üléskárpitok, szőnyeg, falak, olyan tűzálló anyagokból készültek, melyek lassították a lángok továbbterjedését.
A szerencsén múlt, hogy nem lett sokkal nagyobb a baj
A majdnem üres tanktól kezdve, a földhöz csapódó és a gépet lassító farokrészig, számos szerencsés tényező játszott szerepet abban, hogy az Asiana Airlines szerencsétlensége nem lett sokkal nagyobb katasztrófa, írja a Skift, amely biztonsági szakemberekkel közösen vizsgálta a légitársaság landolás közben lezuhant gépének esetét.

Környezetszennyező privátrepülések Ausztriában
Megdöbbentő adatokat közölt az osztrák Wiener Zeitung friss beszámolója.

Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét
A fejlesztéssel a cég az első olyan léginavigációs szolgáltató a világon, amely helyhez kötöttség nélkül tudja irányítani egy-egy repülőtér terminálforgalmát.

Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren
A KLM a környezeti hatások csökkentése érdekében új módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során.

Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói
Újra megjelennek Magyarországon a Google járgányai.

A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain
A Lufthansa gazdasági okokból leállítja a fedélzeti értékesítést hosszú távú járatain.

Emirates és Visit Hungary megállapodás
Az Emirates légitársaság együttműködési megállapodást írt alá a Visit Hungaryvel a Magyarországra irányuló beutazó turizmus fellendítése érdekében.

A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát
A légitársaság már közvetlenül tájékoztatta azon érintett utasait, akik a weboldalon, illetve applikáción keresztül intézték foglalásukat.

Járattörlések a belgiumi repülőtéren
A közlekedési vállalatok szakszervezeteinek sztrájkja miatt közlekedési fennakadások és járattörlések várhatók április 29-én.

Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen
A Ryanair már januárban azt javasolta, hogy az EU vezessen be alkoholkorlátozást a repülőtereken – közölte a CNN.

Csak Itália területén robog a legújabb luxusvonat
Az új La Dolce Vita gyártmány nyolc gondosan megtervezett útvonalon kínál művészeti élményeket, festői tájakat és gasztronómiai élményeket.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.