Mint ismeretes, a dél-koreai légitársaság 214-es járata Szöulból érkezett San Franciscóba 10 órás repülést követően, ahol a 28-as kifutópályán rutinleszállást kellett volna végrehajtania. Szemtanúk szerint a pilóta túl alacsonyan és gyorsan közelített a leszálllópályához, amit már késő volt korrigálni, a rossz landolás miatt a gép a földhöz csapódott. Szakértők szerint sok szerencsés tényező együttes meglétének köszönhető, hogy nem történt nagyobb baj: a hosszú utazás után a repülőgép tankjai gyakorlatilag majdnem üresek voltak, a földet először a gép farka érte, ami tovább csökkentette az érkezés sebességét. A túlélési esélyeket az is növelte, hogy a szerencsétlenség leszálláskor történt, amikor az utasok mindegyike be volt kötve, illetve hogy a fedélzeten olyan új ülések voltak, amelyek ellenálltak a nagy ütközésnek. Az utasokat szinte perceken belül evakuálták. A gyors mentést segítette, hogy a gép becsapódását követően egészen hamar megállt, és semmi sem került a leszakadt farkú és kigyulladt jármű útjába. A viszonylag új, 2006-ban épült Boeing 777-es, amelynek 307 utasából az ütközésben ketten haltak meg, belső részei, üléskárpitok, szőnyeg, falak, olyan tűzálló anyagokból készültek, melyek lassították a lángok továbbterjedését.
A szerencsén múlt, hogy nem lett sokkal nagyobb a baj
A majdnem üres tanktól kezdve, a földhöz csapódó és a gépet lassító farokrészig, számos szerencsés tényező játszott szerepet abban, hogy az Asiana Airlines szerencsétlensége nem lett sokkal nagyobb katasztrófa, írja a Skift, amely biztonsági szakemberekkel közösen vizsgálta a légitársaság landolás közben lezuhant gépének esetét.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson
A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?
A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.
így újítja fel utaskabinjait az Emirates
A flotta felújítását teljes egészében a légitársaság saját központjában végzik, ahol a hét minden napján, 0-24 órában több mint 250 fős szakembergárda dolgozik.
Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek
Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Ezeken az útvonalakon állítja forgalomba az Emirates legújabb repülőgépeit
Összesen 65 darab gépet rendeltek.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat
Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.
Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél
A Neste-től rendel fenntartható üzemanyagot a légitársaság.
Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését
A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál
Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre
Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Interjú
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”
Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal
Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”
A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.