Mint ismeretes, a dél-koreai légitársaság 214-es járata Szöulból érkezett San Franciscóba 10 órás repülést követően, ahol a 28-as kifutópályán rutinleszállást kellett volna végrehajtania. Szemtanúk szerint a pilóta túl alacsonyan és gyorsan közelített a leszálllópályához, amit már késő volt korrigálni, a rossz landolás miatt a gép a földhöz csapódott. Szakértők szerint sok szerencsés tényező együttes meglétének köszönhető, hogy nem történt nagyobb baj: a hosszú utazás után a repülőgép tankjai gyakorlatilag majdnem üresek voltak, a földet először a gép farka érte, ami tovább csökkentette az érkezés sebességét. A túlélési esélyeket az is növelte, hogy a szerencsétlenség leszálláskor történt, amikor az utasok mindegyike be volt kötve, illetve hogy a fedélzeten olyan új ülések voltak, amelyek ellenálltak a nagy ütközésnek. Az utasokat szinte perceken belül evakuálták. A gyors mentést segítette, hogy a gép becsapódását követően egészen hamar megállt, és semmi sem került a leszakadt farkú és kigyulladt jármű útjába. A viszonylag új, 2006-ban épült Boeing 777-es, amelynek 307 utasából az ütközésben ketten haltak meg, belső részei, üléskárpitok, szőnyeg, falak, olyan tűzálló anyagokból készültek, melyek lassították a lángok továbbterjedését.
A szerencsén múlt, hogy nem lett sokkal nagyobb a baj
A majdnem üres tanktól kezdve, a földhöz csapódó és a gépet lassító farokrészig, számos szerencsés tényező játszott szerepet abban, hogy az Asiana Airlines szerencsétlensége nem lett sokkal nagyobb katasztrófa, írja a Skift, amely biztonsági szakemberekkel közösen vizsgálta a légitársaság landolás közben lezuhant gépének esetét.
Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben
Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje
Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről
A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos
Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!
Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők
A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren
Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair
2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását
A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.