A vasúti rekonstrukció eredményeként a szakaszon duplájára 60 kilométerről 120 kilométerre emelkedett a vonatok óránkénti sebessége és felére csökkent a menetidő.
A fejlesztés része annak az Európai Unió által 41,3 milliárd forintnak megfelelő összeggel támogatott 48,6 milliárd forint összköltségű projektnek, amelynek keretében korábban már felújították a Sopron-Szombathely közötti 110 kilométer hosszú vonalszakaszt, most pedig a Szombathely-Szentgotthárd közötti szakasz átadásával vált teljessé.
Az szombathelyi vasútállomáson megrendezett átadóünnepségen Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára azt hangsúlyozta: a kormányzat a nyilvánvaló gazdasági nehézségek ellenére is elkötelezett a fejlesztések, az uniós támogatással zajló infrastrukturális beruházások végig vitele mellett.
A Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonal fejlesztése szavai szerint mind az előkészítés, mind a pályáztatás, mind pedig a kivitelezés tekintetében jóval rövidebb idő alatt, sokkal költséghatékonyabb módon valósult meg, mint a hasonló léptékű projektek, ezért mintául szolgálhat az országban folyó fejlesztésekhez.
Völner Pál szólt arról is, hogy a GYSEV a közelmúltban csaknem megduplázta magyarországi vonalainak hosszát, több vasútvonal üzemeltetését is átvette a Nyugat-Dunántúlon, és valamennyi vonal esetében "markáns fejlesztési elképzeléseket" fogalmazott meg, tűzött ki célul.
Nagyon jó lenne, ha a következő ciklusban jól előkészített projektek alapján brüsszeli jóváhagyással ezeken a vonalakon ki tudnának alakítani egy olyan észak-dél irányú közlekedési folyosót, ahol például a 86-os főút teherforgalmát vasútra lehetne terelni - fűzte hozzá.
Dávid Ilona, a GYSEV elnök-vezérigazgatója az ünnepségen úgy fogalmazott: az utasok a fejlesztésből azt érzik, hogy csendesebb mozdony húzza a kocsikat, hogy gyorsabban és kényelmesebben érik el úti céljukat. Szombathely és Szentgotthárd között ez 24 percet jelent, ami egy ingázó ember számára naponta 45 percnyi időmegtakarítást jelent a korábbi helyzethez képest.
Arról, hogy az utazóközönség valószínűleg elégedett a GYSEV szolgáltatásaival az "árulkodik", hogy folyamatosan emelkedik azok száma akik a vasúttársaság járatait választják; idén augusztusig 121 ezerrel, szeptemberig pedig 161 ezerrel több utast szállítottak mint egy évvel korábban.
Elmondta, a vonalszakasz átadásával nem fejeződtek be az utazók kényelmét szolgáló fejlesztések, jelenleg is épülnek a beruházáshoz kapcsolódó autóbusz és gépkocsi parkolók, kerékpártárolók és modern utaskiszolgáló helyiségek, a Vasi Volánnal közösen közös utastájékoztatási rendszert, közös jegypénztárakat terveznek.
Forrás: MTI