A GYSEV Zrt. októbertől 214 km vasúti pályaszakasz üzemeltetését vette át a MÁV Zrt.-től. A Rajka-Porpác-Szombathely, a Szombathely-Kőszeg, valamint a Szombathely-Zalaszentiván vonalakon a vasúttársaság december 11-én kezdte meg a személyszállítást - mondta.
Az utazóközönség már az első napon tapasztalhatta a pozitív változásokat: a korszerűtlen BZ motorvonatok helyett, amelyeket az utazóközönség "Piroskának" nevezett el, biztonságosabb, kényelmesebb és jobb menettulajdonsággal rendelkező 5047-es Jenbacher motorvonatok közlekednek Szombathely és Kőszeg, Szombathely és Zalaszentiván, valamint Szombathely és Rajka között - fűzte hozzá.
A vezérigazgató-helyettes szólt arról is, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően az érintett vonalakon pár hónapon belül várhatóan az utazás menetideje is lerövidül majd néhány perccel.
A Jenbachereket 1987-ben kezdték el gyártani Ausztriában, a motorkocsikat az utasbarát belső berendezés, kényelmes ülések és a kiváló rugózás jellemzi.
A BZ-kel szemben az 5047-esek már nem csak 80, hanem 120 kilométeres óránkénti sebességre is képesek. Ez azért fontos, mert Hegyeshalom és Szombathely, valamint Szombathely és Zalaszentiván között 100 kilométeres sebességre van hitelesítve a vasúti pálya.
A hét darab Jenbacher motorkocsit a cég használtan vette az ÖBB-től (Osztrák Vasutak). Ez az utóbbi tíz év egyik legnagyobb beruházása a cég életében - mondta a vezérigazgató-helyettes.
A GYSEV egy már kialakított menetrendi struktúrát vett át a MÁV-tól, amit igyekszik tökéletesíteni, s egyre jobban az utazóközönség igényeihez igazítani - hangoztatta Takács Ádám személyszállítási üzemeltetés vezető. A megkezdett felmérések eredményeinek összegzése után, várhatóan a nyári menetrendváltástól várhatóan, jelentősen módosítják a jelenleg érvényes menetrendet - tette hozzá.
Forrás: MTI