A műszaki vizsgálat során a Boeing képviselői felmérték a repülőgép sérüléseit, amely alapján meghatározzák a javítás technológiáját. A repülőgépgyártó szakvéleményének birtokában a Malév felméri a javítás várható költségét, amely alapján dönteni tud a további lépéseket illetően.
A magyar nemzeti légitársaság ugyancsak az elmúlt napokban megvizsgálta hogyan tudja a hiányzó gépet kiváltani. A gazdasági számítások nem indokolnak repülőgép-bérlést, ugyanis az előzetesen tervezett menetrendet a jelenlegi flottával is teljesíteni tudja a légitársaság, némi átszervezést követően.
A gép megsérülésének körülményeiről számos beszámoló és vélemény látott napvilágot. A hazai planespotterek gyűjtőoldala, az AIRportal.hu tájékoztatása szerint a HA-LOC lajstromjelű gép 180 utassal és 7 fő személyzettel a fedélzetén, helyi idő szerint 15:47-kor landolt Heraklionban, a gép farok része ekkor csapódott a futópályához. Mint olvasható: „a repülőgép személyzete ezt követően szerencsére a futópályán tudta tartani és időben le tudta fékezni a repülőgépet majd a kijelölt állóhelyre gurultak.” Az AVHerald és szemtanuk beszámolói szerint a repülőgép komoly károsodásokat szenvedett.