Az egységes európai légtér mielőbbi megteremtését sürgetik a közlekedési EU-miniszterek

Az egységes európai légtér mielőbbi megteremtését nevezték az egyik legfőbb törekvésnek az Európai Unió tagországainak közlekedési miniszterei keddi brüsszeli találkozójukon, amelyen az izlandi vulkáni hamuszennyeződés következményeinek kezelésével, illetve az esetleges újabb vészhelyzetre való felkészüléssel foglalkoztak.

Felszólalásában a magyar delegációt vezető Csepi Lajos, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium szakállamtitkára is annak fontosságát emelte ki, hogy az uniós tagországok próbálják meg mielőbb létrehozni az egységes légtér kisebb elemeit, a két- vagy többországos, úgynevezett funkcionális légtérblokkokat. Mint az ülés utáni sajtótájékoztatóján a magyar illetékes elmondta, már működik néhány többországos légi irányítási blokk az unióban (ír-brit, dán-svéd, spanyol-portugál), és ezek tapasztalatai kedvezőek a biztonság és a gazdaságosság szempontjából egyaránt. Az egységes európai égbolt kezdeményezés lényege, hogy a nemzeti légi irányítók tevékenységét összehangolják, később pedig egy magasabb integrációs formában alkossák újjá, amely lehetővé teszi , hogy a repülőgépek egyenesen, rövidebb útvonalon juthassanak el céljukhoz, üzemanyagot takarítva meg és csökkentve a környezetszennyezést. A probléma ezzel a folyamattal az, hogy nemzeti szuverenitást érint, illetve a légi irányítók esetében intézményi érdekeket is feszeget - fogalmazott Csepi Lajos a sajtó előtt.

A miniszterek a találkozón ismét leszögezték, hogy a legfontosabb prioritás továbbra is a biztonság marad. Megállapították ugyanakkor, hogy ez is nemzeti felelősség, tehát a nemzeti közlekedési hatóságok jogosultak meghozni a döntést az esetleges légtérkorlátozásról. Csepi Lajos elmondta, hogy tárgyaltak egy egységes uniós rendszer kidolgozásáról is, amelynek az egyik eleme egy információs bázis lenne, hogy rendszeresen felmérje az európai légtér helyzetét, és minősítse azt a repülési lehetőségek szempontjából. Létrejönne egy riasztórendszer is, amely az említett információk ismeretében, szükség esetén elrendeli a repülés megfelelő mértékű korlátozását. Létrehoznának egy szakértői csoportot is a folyamat irányítására.

Szó esett az utasjogokról is. A miniszterek arra kérték az Európai Bizottságot, hogy vizsgálja felül az erről szóló uniós szabályozást. A résztvevők egyetértettek abban, hogy az utasjogok terén egységes gyakorlatot kell kialakítani, tehát egyes szolgáltatók ne kerülhessenek kedvezőbb helyzetbe azáltal, hogy szükséghelyzetben kevesebb szolgáltatást nyújtanak. Azon nem volt vita, hogy a repülőjegy ára visszajár, illetve a más járatra átíratás lehetőségét is biztosítani kell. Azt is szinte egyhangúlag megállapították, hogy esetleges károk, továbbá az üzleti jövedelmek elmaradása nem illeszthető be a váratlan események miatt kialakuló rendszerbe. Hangoztatták: meg kell szervezni, hogy az utasok számára nyújtsanak ésszerű alternatívát más közlekedési eszközön. Jelenleg ez nem megoldott, további jelentős fejlesztésekre van szükség. (MTI)


Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.