„Rendkívüli operatív próbatételen vagyunk túl, amelyet az olasz hatóságokkal együttműködésben teljesítettünk” – fogalmazott Marco Troncone. Ikonikus pillanatnak nevezte az Air Force One amerikai elnöki gép leszállását repülőterükön, hozzáfűzve, hogy a római repülőtér a pápák kiindulási és érkezési pontja is, valahányszor külföldi apostoli útra indulnak.
A Római Repülőtereket (ADR) 2020 óta vezető Marco Troncone elmondta, hogy a tavalyi évet 49,2 milliós utasforgalommal zárták, ami huszonegy százalékkal volt magasabb 2023-hoz képest. A Leonardo Da Vinci – Fiumicino repülőtér forgalma nőtt a legerőtejesebben az európai versenytársak között, tájékoztatott az MTI.
Az idei első négy hónapban további nyolc százalékos emelkedést mértek, így tervek szerint 2025 végére ötvenhárom millió utassal számolnak. A vezérigazgató elmondta, hogy 2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Fotó: Depositphotos
A fejlődést egyebek között annak tulajdonítja, hogy 3,5 milliárd eurót fordítottak az utóbbi tizenkét évben a légikikötő fejlesztésére. Jelezte, hogy az idén további négyszáz milliót költenek infrastrukturális beruházásra, majd a következő években további ötmilliárd eurót egy új terminál kiépítésére.
Marco Troncone kifejtette, hogy a repülőtér ma már nem csupán a kapu szerepét tölti be, egyre inkább élményt igyekszik kínálni a nemzetközi közönségnek.
Ezért fordítanak figyelmet a repülőtéri üzletek kínálatára, a bor- és gasztrokultúra, a minőségi olasz termékek megismertetésére, és ugyanezt szolgálja, hogy a fiumicinói repülőtéren számos ókori és kortárs művészeti alkotást állítanak ki.
Az ADR légiközlekedésért felelős menedzsere, Ivan Bassato arról számolt be, hogy a Leonardo Da Vinci az ország legnagyobb határvonala: az Olaszországba érkezők több mint fele a repülőtéren lép be. Kétszázharminc célállomást szolgálnak ki. Az utasforgalmat tekintve a Leonardo Da Vinci a hetedik Európában.
Fotó: Depositphotos
Ivan Bassato jelentős partnernek nevezte a Wizzair diszkont légitársaságot. Kiemelte, hogy a magyar hátterű társaság tavaly hatmillió utassal járult hozzá a római repülőtér forgalmához. A Wizzair jelentős befektetéseket vitt véghez Fiumicinóban, 2024-ben például utaskísérő képzőközpontot nyitott meg – tette hozzá.
A repülőtéren több mint 40 ezren dolgoznak, és a beszállítókat, külső vállalatokat is számolva, a Leonardo Da Vinci az olasz GDP közel 1,5 százalékát állítja elő.
Az újdonságok között említette a nyáron induló a Róma-Minneapolis járatot, a repülőtéri kutyapanziót és a „liquid pass” szolgáltatást azok számára, akik kézipoggyászaikban az előírtnál nagyobb mennyiségben akarnak borral vagy olajjal teli üvegeket szállítani.