A SIA és a Scoot összesen 17,4 millió utast szállított ebben az időszakban, ami 52,3% növekedés az előző év azonos időszakához képest.
Az utasforgalom 38%-kal nőtt az előző évhez képest, ezzel meghaladta a 29%-os kapacitásbővülést. Az utaskihasználtsági mutató 5,8 százalékponttal, 88,8%-ra javult.
A légi fuvarozás iránt kereslet továbbra is enyhe maradt a korábban felhalmozott raktárkészletek és a geopolitikai illetve makrogazdasági körülmények eredményeként.
A csoport bevétele 745 millió dollárral, 8,9%-kal nőtt, az utasforgalomból származó bevételek emelkedése ellensúlyozta az áruszállításból származó csökkenést. A nettó nyereség 514 millió dollárral, 55,4%-kal haladta meg az előző évet.
A pénzügyi évi második negyedévben 3 új repülőgép csatlakozott a flottához, 1 db Airbus A350-900 és 2 db Boeing 787-10s. A gépek átlag életkora 7 év 1 hónap, ezzel a SIA csoport az egyik legfiatalabb flottával rendelkezik és 119 célállomást szolgál ki a világ 36 országában. A téli menetrendben már 23 járat üzemel kínai célállomásokra, a Covid világjárvány előtti 25 járathoz képest.
A SIA csoport, a Szingapúri Polgári Repülési Hatóság (CAAS) és a Temasek tulajdonában lévő GenZero befektetési platform befejezte 20 hónapig tartó, fenntartható üzemanyag felhasználására (SAF) irányuló kísérleti projektjét. Megerősítették Szingapúr és a Changi repülőtér operatív képességét SAF használatára.
Forrás: Singapore Airlines / Turizmus Online