A többek közt már Csehországban is eredményesen működő, „vegyes” modellt a Laurel Kft. adaptálta a hazai viszonyokra. A cég a május 15-i szakmai konferenciáján mutatja be megoldását, amelynek bevezetése több bolthálózatnál is előkészítés alatt van. A vállalatnál úgy látják,
ez az újdonság nemcsak a vásárlók és a kereskedők számára hoz előrelépést, hanem egy fokozódó társadalmi probléma kezelésében is segíthet.
Bessenyei István, a Laurel Kft. tulajdonosa:
Jól látszik, hogy még a kereskedelem legnagyobb, globális szereplői is keresik, hogyan lehet a leghatékonyabban, leggazdaságosabban bevezetni az automatizált boltokat. Az Amazon például a közelmúltban hátrált ki a nagy méretű üzleteinél a Just walk out koncepcióból, valamint a gépi látás technológiájából. A mi kidolgozott megoldásunk teljesen automata üzemmódú, akár konténerméretű üzlet működtetésére is alkalmas, de elemzéseink szerint a hazai piacon jelenleg az un. hibrid modellre van nagyobb igény.
A hivatalosan a május 15-i XI. Laurel Retail Konferencián debütáló megoldásnál a meglévő boltok a legforgalmasabb órákban az eddigiekhez hasonlóan működnek, míg
a megszokott nyitvatartási időn kívül (pl. éjszaka, szünnapokon) teljesen automata üzemmódban, távfelügyelet mellett fogadják a vevőket.
A vásárlók ekkor olyan technológiákat beiktatva léphetnek be a boltba és fizethetnek, amelyek már számtalan helyen élesben, megbízhatóan működnek.
Az alapkoncepció Csehországban már működik, ott idén már rohamléptekben terjesztik ki a megoldást. Bessenyei István szerint a vevők könnyen boldogulnak majd a használattal és örülnek, hogy bármikor betérhetnek a boltba, a kereskedők pedig működési költségeik optimalizálása mellett jutnak számottevő többletbevételhez.