Az EU új, légügyi stratégiája betarthat az arab légitársaságoknak

Benyújtott egy javaslatot az Európai Bizottság, amely az illegálisnak minősített versenyelőnyt élvező légicégeket büntetné. Bár nincsenek nevesítve a nagy arab társaságok, egybehangzó vélemények szerint főképp miattuk dolgozták ki a tervezetet - olvasható az airportal.hu-n a Reutersre hivatkozva. 

A közlekedésért felelős uniós biztos, Violeta Bulc a napokban sajtótájékoztatón jelentette be a reuters.com tudósítása szerint, hogy az Európai Bizottság javaslatot tett, vizsgálhatóvá és ha beigazolódik, büntethetővé tennék a harmadik országbeli légitársaságok tisztességtelennek minősített versenyelőnyét. A javaslat az új uniós légügyi stratégiában kapott helyet.

Violeta Bulc kifejtette: szeretnék, ha Európa vezető szerepben maradna a nemzetközi légiközlekedésben, jó összeköttetésekkel a gyorsan növekvő régiók felé, hatékony „égbolttal”. A bizottsági javaslat nem érinti a harmadik országokkal kötött bilaterális egyezményeket, amelyek meghatározzák, mely légitársaság mikor és hová repülhet.

Az uniós stratégia egyébként többek között Európa légterének töredezettségét is csökkentené.

Így bár nincs benne a tervezetben, hogy a nagy arab légitársaságokra szabták, a Reuters mellett a Skift.com erről szóló cikke is úgy véli, főként miattuk döntött így a testület. 

Ugyanis évek óta panaszkodnak nem csak az egyesült államokbeli, hanem európai nagy légitársaságok is, hogy az Arab(Perzsa)-öböl menti fuvarozók, az Etihad, az Emirates és a Qatar illegálisnak minősíthető állami támogatásokat és előnyöket élveznek, ez pedig torzítja a versenyt. Az inkriminált három cég rendre visszautasítja a vádakat, és például az Emirates mindig független könyvvizsgáló multicéggel megtámogatott üzleti jelentéseket ad ki a pénzügyi éveiről.  

A teljes cikket itt olvashatja. 

Forrás: AIRportal.hu


A MÁV elég sajátos módon kezeli, hogy vonataik a nagy hőség miatt folyamatosan késnek és meghibásodnak

A MÁV elég sajátos módon kezeli, hogy vonataik a nagy hőség miatt folyamatosan késnek és meghibásodnak 

Azt tanácsolják utasaiknak, hogy vonat helyett inkább menjenek busszal.
Bezárt a debreceni reptér - a budapesti már reagált is a váratlan lépésre

Bezárt a debreceni reptér - a budapesti már reagált is a váratlan lépésre 

Mint pénteken szerkesztőségünknek eljuttatott közleményükben írják, ők veszik át az átmenetileg bezárt debreceni repülőtér forgalmának egy részét.
Egyelőre zárva a debreceni reptér

Egyelőre zárva a debreceni reptér 

A Debrecen Nemzetközi Repülőtér a következő információt küldte ezzel kapcsolatban.
A mogyoródi Forma-1 futamra nem egyszerű a kijutás - vagy mégis?

A mogyoródi Forma-1 futamra nem egyszerű a kijutás - vagy mégis? 

A Formula 1 Magyar Nagydíjat július 19-21. között rendezik - telt ház, azaz négy nap alatt több mint 300 ezer néző várható a versenyhétvégén.
Metanol-üzemanyagú tengerjáró ennél a luxus hajótársaságnál

Metanol-üzemanyagú tengerjáró ennél a luxus hajótársaságnál 

Fontos mérföldkőhöz érkezett a tengeri utazás jövője.
Megvan a Magyar Paralimpiai Társaság új hivatalos partnere

Megvan a Magyar Paralimpiai Társaság új hivatalos partnere 

A Wizz Air repíti a paralimpikonokat Párizsba.
Biztonságos utazás négylábú kedvenceinkkel

Biztonságos utazás négylábú kedvenceinkkel 

Íme néhány tipp, hogy mire érdemes odafigyelni, hogy az út ne csak a gazdinak, hanem a házikedvencnek is kellemes élmény legyen.
Budapest Airport: 2032-re tervezi a kormány a 3. terminál nyitását

Budapest Airport: 2032-re tervezi a kormány a 3. terminál nyitását 

Szoros iránymutatást végez a kormány, de a szakmai üzemeltetést a francia társtulajdonosnak engedi át.
Költözik egy Wizz Air gép - azonnal reagált rá az érintett debreceni reptér

Költözik egy Wizz Air gép - azonnal reagált rá az érintett debreceni reptér 

Az ultrafapados légitársaság bejelentette, hogy a Debreceni Nemzetközi Repülőtéren állomásozó repülőgépét Budapestre helyezi át. Rögvest jött a reptér válasza is erre a lépésre.
A bukaresti reptéren sem jártak jobban az utasok, mint Ferihegyen

A bukaresti reptéren sem jártak jobban az utasok, mint Ferihegyen 

Egyszerre csaknem 30 pilóta jelentett beteget, így majdnem ugyanennyi járatot kellett törölni Bukarestben, köztük Budapest felé indulót is.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.