A pilóta nem tudott elindulni Igarka repülőteréről, hogy a szintén szibériai Krasznojarszkba repüljön. A gép ugyanis több mint 24 órát állt az előtéren, ahol mínusz 51 fok volt és a gumik a betonhoz, a fékek pedig a fémtestekhez fagytak. A többszöri erőlködés ellenére a gép képtelen volt elgurulni.
A repülő 74 utasa közül az erősebbek visszaöltöztek a téli meleg holmikba, és a gépből kiszállva a repülőt két oldalon, a szárnyak belépő élénél megragadva hátra tolták. Munkájuk végeztével – és a parancsok köszönetével – visszaszálltak a gépbe, mely rendben elindult és célállomására meg is érkezett.
{youtube|id=TE8Lq6jSnoc}
Zsaluzek Endre, a MALÉV egykori mérnöke és a korábbi szovjet repülőtechnika kiváló ismerője elmondta, hogy a Tupolev 134 típus parkolófékjét úgy kell beállítani, hogy a kabinban a pedálra erőteljesen rálépnek, mikor is egy szelep nyílása után rámegy a nyomás fékekre, melyek befognak és egy karral ezt az állapotot rögzítik. A kiengedés, mely most nem volt lehetséges az extrém hideg miatt, hasonlóképpen működik, csak visszafelé. A befagyott állapotban a 30 tonna plusz rakomány körüli gépet a „Push back” traktoroknak sem sikerült megmozdítani. Szerencsére ennél a típusnál a viszonylag földközelben lévő szárnyélek a földről könnyen elérhetők, bár ezek erőszakos nyomogatása nem egészen megnyugtató jelenség.
Az utasok tolták be az orosz repülőgépet
„Hölgyeim és Uraim, itt a kapitány beszél és az Önök segítségét kéri” – hangzott el a Szibériai UTair csoporthoz tartozó Katekavia légitársaság egyik TU-134-es járatának parancsnokától.

A Singapore Airlines összebútoroztt az OpenAI-val
A SIA – a nagyobb légitársaságok között elsőként – együttműködésre lépett a mesterséges intelligencia szervezettel.

Nyílt nap az Angyalföldi kocsiszínben
Nyílt nappal várja az érdeklődőket a BKV Zrt. szombaton az Angyalföld kocsiszínben.

Próbautazás az autizmussal élők számára
Az Emirates légitársaság egy évvel ezelőtt indította el az akadálymentes és inkluzív légiközlekedési programjának újabb fejezetét, amely az autizmussal élő gyermekek és szüleik utazását hivatott segíteni.

HungaroControl: élénk volt a húsvéti légi forgalom
A húsvéti időszakban jelentősen erősödött a forgalom Magyarország légterében a tavalyi év ugyanezen időszakához képest.

Ha vasárnap dunai sétahajózásra indul – jól jár
Ugyanis a dunai sétahajók évadnyitó kirajzásán ingyenes lesz az utazás.

Wizz Air: “Út a nettó zéró kibocsátás felé”
A légitársaság átfogó akciótervet mutatott be “Flying Towards Net Zero” néven. Cél a nettó karbonsemlegesség elérése 2050-re.

Reze újra szolgálatba állt Gemencen
Egész napos szezonnyitó rendezvénnyel várja május elsején a turistákat a Gemenc Zrt.

Stabil eredmények az ÖBB 2024-es jelentésében
Erős évet zárt az Osztrák Szövetségi Vasutak 2024-ben.

Bővült az isztambuli reptér kifutópályáinak száma – elég különleges módon
A Turkish Airlines (TA) az iGA isztambuli reptéren április 17-től elsőként vezet be Európában a három független futópályás üzemet (Triple Independent Runway Operations).

Portugália új repülőteret tervez Lisszabon közelében és egy nagysebességű vasútvonalat is
Portugália egy új nemzetközi repülőtér építésébe kezd körülbelül 40 kilométerre a fővárostól, de emellett jön az új Madrid–Lisszabon nagysebességű vasútvonal is.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.