A német repülőterek történetében nem először fordul elő, hogy az egyik régebben használt repülőtérről egy új másikra kell költözni. Ez történt 1992-ben is, amikor mindössze egy éjszaka alatt költöztették át az összes szükséges forgalmi, irányítási, technikai és adminisztratív eszközt a régi München Riem repülőtérről az onnan 42 kilométerre lévő Franz Joseph Strauss repülőtérre. A munkához a Convoi nevű holland cégnek mindössze hét órája volt.
A tendert most is a Convoi nyerte el. A júliusi nyitásig három részletben költöztetik át a Tegel és a Schönefeld repülőtérről, összesen 11.500 négyzet méterről (több, mint 4.000 helyiségből) a felszereléseket új helyükre, a brandenburgi repülőtérre.
A teljes rakomány kb. 460 pótkocsis teherautót, 45 speciális gépkocsit és 32 páncélozott járművet, valamint megszámlálhatatlan kisebb szállítóeszközt igényel. Mivel a kocsik a régi és az új repülőtereken is a szigorúan őrzött területeken is mozognak, ellenőrzésüket a biztonsági szolgálatnak külön meg kellett oldani. A szállítás ütemezése egy logisztikai hálóterv alapján, szigorúan titkos körülmények között történik.