Belföldön is terjeszkedne az OrangeWays

A meglévő kiterjedt külföldi hálózata mellett belföldi járatok üzemeltetését is tervezi az OrangeWays busztársaság. Terveivel nem értenek egyet maradéktalanul a piac egyéb szereplői.

Az OrangeWays Győr, Debrecen, Miskolc és Szeged mellett Zalaegerszegre tervez járatot nyitni. Járatnyitásra vonatkozó kérelmüket, mint azt Kovács Miklós vezérigazgató a Turizmus Online érdeklődésére elmondta, 14 hónapja nyújtották be az akkori közlekedésért felelős tárcának, de érdemi elbírálást a társaság még nem kapott. A szaktárca az engedély kiadása előtt a kikéri a Volán társaságok véleményét is, ez azonban nem esik egybe az OrangeWays meglátásaival.

Kovács elmondta, kérelmük egyik alapja, hogy egy versenyképes, veszteség-finanszírozást illetve fogyasztói árkiegészítést nem igénylő, magyar tulajdonú busztársaság megfelelő válasz lehet a 2012-es helyközi közlekedést érintő liberalizáció utáni piac kihívásaira. A helyközi személyszállítás liberalizációjára vonatkozó uniós direktíva alkalmazása alól hazánk 2012. december 31-ig kapott felmentést, ezt követően meg kell nyitnia a helyközi közlekedés piacát más szereplők előtt is; ezt a szomszédos Szlovákia már korábban megtette. Kovács Miklós tájékoztatott, hogy cége önkormányzati vezetőket is megkeresett, mondván, hogy a kistelepülési forgalomból is kivennék részüket, örömmel vennének részt személyszállításra vonatkozó közbeszerzési pályázatokon egy hatékonyan, modern gépparkkal működő céggel a hátuk mögött.

Az OrangeWays utóbb a Zala Volánnal került nézeteltérésbe a Budapest-Zalaegerszeg viszonylatban megnyitandó járat miatt. A Zala Volán nehezményezi, hogy a – a főváros és a zalai megyeszékhely közti hatékony vasúti összeköttetés hiánya miatt – jelentős bevételt termelő járat forgalma az Orange megjelenésével a Zala Volán számára megcsappanna. Ugyanakkor Horváth László a Zala Volán képviseletében kijelentette, hogy társaságuk nem a versenytől fél, a kesztyűt felveszik, de úgy gondolják, hogy a versenyre még nem készültek fel kellően. Hozzátette ugyanakkor, hogy a helyközi közlekedés, közösségi közlekedés is, közösségi feladatot lát el. Ez nem feltétlen termel nyereséget; idén a szaktárca 26,1 milliárdot fizet ki a veszteségek finanszírozására. Ez által, fogalmaz Horváth, kerülnek a Volán társaságok „pozitív nullába.” Mint Horváth a Turizmus Online-nal közölte, cégük szintén a minisztériumhoz fordult engedélyért, ők azonban járatbővítésre vonatkozóan fordultak a szaktárcához. A viszonylaton a Zala Volán modern Setra típusú buszain nem egyszer álló utasok is utaznak bizonyos időszakokban, így a kapacitásbővítés elkerülhetetlenné vált. A Zala Volán a minisztériumot a  Volán szakmaiságára vonatkozó érvelésével próbálja meggyőzni. Horváth úgy látja egyébként, hogy a társaságuk gépparkja felveszi a versenyt az Orangeways flottájának színvonalával.

A vitás Zalaegerszeg-Budapest viszonylaton a Volán mellett az 1990-ben alapított, magántulajdonú Gratis Kft. is üzemeltet napi járatot. A két busztársaság mellett vonattal naponta tucatszor megközelíthető a zalai megyeszékhely, a menetidő azonban riasztó lehet; 3:57 és 10:30 közötti időtartamot kell az utazónak rászánnia.

Kovács Miklós a Volán társaságok utaslétszámának visszaesésére vonatkozó aggályokat nem tartja teljes mértékben megalapozottnak, példaként a cége indulása környéki hasonló jellegű félelmek be nem igazolódását hozza fel. Ekkor a konkurens társaságok attól tartottak, hogy a nemzetközi járatok amúgy is szűkülő piacán számukra még nagyobb visszaesést jelenthet az OrangeWays megjelenése.

A Turizmus Online szerkesztősége az ügyben próbálta megszólaltatni a szaktárcát is, megkeresésünkre azonban lapzártánkig nem érkezett válasz.


Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán

Újabb légitársaságok az uniós tiltólistán 

A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.
Épülhet a repülőtéri gyorsvasút

Épülhet a repülőtéri gyorsvasút 

A beruházás előkészítése az ezt részletező kormányhatározat alapján elkezdődött, a koncessziós pályázatokat fél éven belül kiírhatják.
Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.