Az OrangeWays Győr, Debrecen, Miskolc és Szeged mellett Zalaegerszegre tervez járatot nyitni. Járatnyitásra vonatkozó kérelmüket, mint azt Kovács Miklós vezérigazgató a Turizmus Online érdeklődésére elmondta, 14 hónapja nyújtották be az akkori közlekedésért felelős tárcának, de érdemi elbírálást a társaság még nem kapott. A szaktárca az engedély kiadása előtt a kikéri a Volán társaságok véleményét is, ez azonban nem esik egybe az OrangeWays meglátásaival.
Kovács elmondta, kérelmük egyik alapja, hogy egy versenyképes, veszteség-finanszírozást illetve fogyasztói árkiegészítést nem igénylő, magyar tulajdonú busztársaság megfelelő válasz lehet a 2012-es helyközi közlekedést érintő liberalizáció utáni piac kihívásaira. A helyközi személyszállítás liberalizációjára vonatkozó uniós direktíva alkalmazása alól hazánk 2012. december 31-ig kapott felmentést, ezt követően meg kell nyitnia a helyközi közlekedés piacát más szereplők előtt is; ezt a szomszédos Szlovákia már korábban megtette. Kovács Miklós tájékoztatott, hogy cége önkormányzati vezetőket is megkeresett, mondván, hogy a kistelepülési forgalomból is kivennék részüket, örömmel vennének részt személyszállításra vonatkozó közbeszerzési pályázatokon egy hatékonyan, modern gépparkkal működő céggel a hátuk mögött.
Az OrangeWays utóbb a Zala Volánnal került nézeteltérésbe a Budapest-Zalaegerszeg viszonylatban megnyitandó járat miatt. A Zala Volán nehezményezi, hogy a – a főváros és a zalai megyeszékhely közti hatékony vasúti összeköttetés hiánya miatt – jelentős bevételt termelő járat forgalma az Orange megjelenésével a Zala Volán számára megcsappanna. Ugyanakkor Horváth László a Zala Volán képviseletében kijelentette, hogy társaságuk nem a versenytől fél, a kesztyűt felveszik, de úgy gondolják, hogy a versenyre még nem készültek fel kellően. Hozzátette ugyanakkor, hogy a helyközi közlekedés, közösségi közlekedés is, közösségi feladatot lát el. Ez nem feltétlen termel nyereséget; idén a szaktárca 26,1 milliárdot fizet ki a veszteségek finanszírozására. Ez által, fogalmaz Horváth, kerülnek a Volán társaságok „pozitív nullába.” Mint Horváth a Turizmus Online-nal közölte, cégük szintén a minisztériumhoz fordult engedélyért, ők azonban járatbővítésre vonatkozóan fordultak a szaktárcához. A viszonylaton a Zala Volán modern Setra típusú buszain nem egyszer álló utasok is utaznak bizonyos időszakokban, így a kapacitásbővítés elkerülhetetlenné vált. A Zala Volán a minisztériumot a Volán szakmaiságára vonatkozó érvelésével próbálja meggyőzni. Horváth úgy látja egyébként, hogy a társaságuk gépparkja felveszi a versenyt az Orangeways flottájának színvonalával.
A vitás Zalaegerszeg-Budapest viszonylaton a Volán mellett az 1990-ben alapított, magántulajdonú Gratis Kft. is üzemeltet napi járatot. A két busztársaság mellett vonattal naponta tucatszor megközelíthető a zalai megyeszékhely, a menetidő azonban riasztó lehet; 3:57 és 10:30 közötti időtartamot kell az utazónak rászánnia.
Kovács Miklós a Volán társaságok utaslétszámának visszaesésére vonatkozó aggályokat nem tartja teljes mértékben megalapozottnak, példaként a cége indulása környéki hasonló jellegű félelmek be nem igazolódását hozza fel. Ekkor a konkurens társaságok attól tartottak, hogy a nemzetközi járatok amúgy is szűkülő piacán számukra még nagyobb visszaesést jelenthet az OrangeWays megjelenése.
A Turizmus Online szerkesztősége az ügyben próbálta megszólaltatni a szaktárcát is, megkeresésünkre azonban lapzártánkig nem érkezett válasz.